Wat is er nieuw

GarField's garnalen aquarium (50x35x35)

No2 is nu toch 0 of mis ik iets Ro?

Voeg je CO2 of carbo toe?
Nee. Alleen Easy-Life plantenvoeding, en indien nodig easy-life fosfaat en/of nitraat.

Ik zat nog met deze post in mijn hoofd, haha
Naar boven blijven zwemmen betekent een te laag zuurstofgehalte (Hypoxisch water) 🙂
De pomp (sponsfilter met 2 sponsen) heeft een slangetje van boven waardoor er bubbels mee komen met de pomp. Maar dat staat de laatste tijd redelijk vaak stil. Wel stroming, geen bubbels.
Gisteravond heb ik een los luchtfilter aangesloten en in de andere hoek dan de pomp gedaan. Later op de avond zag ik er al meer weer op de bodem.
Vanmorgen was het donker maar zal straks bij thuiskomst kijken hoe het gaat.

• Leuk
Waarderingen: Ro
Dan toch ook maar even je sponsfilters goed nakijken, dat je sponzen niet dicht zitten, even er eentje afhalen en in een emmer afgetapt aquarium water een paar keer zachtjes uitknijpen en terug plaatsen. En over een week of twee de andere kant 😉

@Ro Dat doe ik inderdaad altijd. Eens per 2 weken spoel ik 1 spons. Maar met 2 dagen zit het weer 'dicht' terwijl als ik de spons dan weer uitspoel er amper zooi uit komt.

Maar met het luchtpompje erbij lijkt het nu allemaal goed te gaan. Vissen zwemmen weer normaal rond en de garnalen scharrelen weer gewoon op de sponsen, bodem en de planten.

• Leuk
Ik heb even terug zitten bladeren in je topic. Als ik het goed zie gebruik je een HOB 100 filter van Superfish?
Als dat inderdaad zo is, zitten daar standaard 2 cassettes in, eentje mechanisch, en de 2e met actieve kool. Ze willen graag dat je deze 2, iedere maand vernieuwd - zonde van je geld 😉
Wat ik zou doen, is de cassettes upgraden (Je kunt ze openmaken) naar bv. Eheim Substraat Pro bio balletjes in zo'n meshzakje (probeer kleintjes te vinden die een beetje in de maat van je cassette zijn). Eerst de voorste cassette, terugplaatsen, en een maand later de andere kant.
Dan heb jij weer een mooie flow en extra zuurstof in de bak 🙂

Laatst bewerkt:
Ik heb even terug zitten bladeren in je topic. Als ik het goed zie gebruik je een HOB 100 filter van Superfish?
Als dat inderdaad zo is, zitten daar standaard 2 cassettes in, eentje mechanisch, en de 2e met actieve kool. Ze willen graag dat je deze 2, iedere maand vernieuwd - zonde van je geld 😉
Wat ik zou doen, is de cassettes upgraden (Je kunt ze openmaken) naar bv. Eheim Substraat Pro bio balletjes in zo'n meshzakje (probeer kleintjes te vinden die een beetje in de maat van je cassette zijn). Eerst de voorste cassette, terugplaatsen, en een maand later de andere kant.
Dan heb jij weer een mooie flow en extra zuurstof in de bak 🙂
Ik had wat moeite met de open bak van superfish dus deze is vervangen voor een juwel 70 ltr.
Ik heb hier een sponsfilter in gezet inclusief biostukje van superfish.
https://www.petsplace.nl/superfish-bio-air-filter-beluchting-8715897312656-pps?

Ik heb er wel een pomp op gezet ipv luchtpomp van zo'n ebi filter. Dus de pomp overgezet naar de superfish sponsfilter.
https://zeeaquarium-winkel.nl/ebi-sponsfilter-bob-zwart-24-x-14-x-6-5cm?

Nu ik de luchtpomp toch aan heb staan zou ik ook die erop kunnen plaatsen ipv de pomp.
Normaal doe ik eens per 2 weken 1 spons uitspoelen, en de andere week de andere.
Maar als ik dat nu doe zijn binnen een dag de bubbels weer weg. Ik heb ze zelfs een keer beide schoongemaakt maar dan is het nog met 2 dagen weer zonder bubbels.

Bedankt dat je me op het idee heb gebracht 🙂

• Leuk
Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan