Wat is er nieuw

Garnaaltjes - willem666

anders was het wedstrijdmateriaal!
Zeer mooie foto:thumbs:

En leuk dat er jong grut op komst is, wat de brandnetel betreft.... ik heb laatst ook een zakje gedroogde blaadjes besteld maar ze kijken er niet naar om (mini Japonica)

wat de brandnetel betreft.... ik heb laatst ook een zakje gedroogde blaadjes besteld maar ze kijken er niet naar om (mini Japonica)

Tja, het zullen blaadjes van een slecht brandneteljaar zijn waarschijnlijk...
2017 was blijkbaar niet te pruimen...

😀

Ik kreeg ook ooit een paar gedroogde blaadjes gratis bij wat voer maar dat was stukken minder populair.
Zeker als je ze er "droog" in smijt, dan duurt het even voor ze er op af komen en dan nog is het met lange tanden.
Misschien zijn die gekochte minder vers dan zelf gedroogde of te snel gedroogd of zo?

Ik pluk ze, droog ze even tussen papier en gooi ze net voor gebruik een paar seconden in kokend water.
Dan blijven ze direct op de bodem en komen de garnalen er echt onmiddellijk op af vanuit de ganse bak.

De blaadjes worden dan terug vers en zacht en het kookwater ruikt zelfs na een paar seconden vrij sterk dus de smaak wordt er ook beter door ongetwijfeld.

en dan nog is het met lange tanden.

Nu snap ik waarom ze er hier ook niet gek op zijn want mijn garnalen hebben geen tanden😉

Hier is de Moerbei favoriet en daar hou ik het dan ook bij met 4 soorten droogvoer en af en toe wat diepvries rode mug. En niet te vergeten de snow flakes.

Ziet er allemaal goed uit Willem!
En mocht je binnenkort ineens een hoop jonge garnalen hebben waar je geen plek voor hebt mag je ze altijd hier komen brengen hoor! 😉

Hoe gaat het met de brandneteleters?

Hoe gaat het met de brandneteleters?

:thumbs:
Vandaag waren het erwteneters.
Deze rol vervulden ze met evenveel overtuiging maar in grotere dichtheid!
De verhoogde dichtheid werd veroorzaakt door de kleinere eetbare oppervlakte van het gevoederde enerzijds maar anderzijds ook door de geobserveerde bevolkingsaangroei na alweer twee bevallingen (een blauwe én een gestreepte worp zelfs!).
😀😉

bevolkingsaangroei na alweer twee bevallingen (een blauwe én een gestreepte worp zelfs!).
Dat is nog eens goed nieuws op deze veel te vroege morgen :thumbs: Wordt dus steeds drukker en gezelliger daar bij jou.

Gaat dus goed daar Willem.

Deze rol vervulden ze met evenveel overtuiging maar in grotere dichtheid!
De verhoogde dichtheid werd veroorzaakt door de kleinere eetbare oppervlakte van het gevoederde enerzijds maar anderzijds ook door de geobserveerde bevolkingsaangroei
Dit heb je weer mooi omschreven😀

deze veel te vroege morgen

Zwijg stil! 😉
Ik was al op de baan om 4u30 dus ik weet wat je bedoelt... :help:

steeds drukker en gezelliger daar bij jou.

Het is hier effectief zeer gezellig moet ik zeggen!

garnalen bij de vleet
kwispelende oto's
dartele Paskai's
én
BoC op endless repeat!!! :deal::daisy:
Dat allemaal in combinatie met het vervroegd ingaan van het weekend...
:thumbs::thumbs:

Maar jongens toch!!!
Het kan amper stuk! 😀

In het belang van mijn gemoedsrust negeer ik, vrolijk en onbezorgd, de nog steeds licht protesterende algen:
Jimmies-status = unrustled!!!

Dit heb je weer mooi omschreven😀

Ik dacht bij mezelf: "Waarom sec antwoorden als ik er ook een beetje kak kan aanhangen?!"
:br:😀

garnalen bij de vleet
Worden we blij van!
kwispelende oto's
Met oto's is alles leuker!
dartele Paskai's
De gezelligheid lijkt geen grenzen te hebben bij jou!
BoC op endless repeat!!!
Oh..........tja..........ehm..........daar gaat de gezelligheid🙄😉:sorry:

In het belang van mijn gemoedsrust negeer ik, vrolijk en onbezorgd, de nog steeds licht protesterende algen:
En ik vraag er niet naar, gewoon lekker struisvogelen.

Met oto's is alles leuker!

Dat is echt wel waar!
Ze halen hier de gekste capriolen uit!
Met drieën ondersteboven hangen aan één blaadje waternavel
"in formatie" rechtop staan, leunend tegen een stengeltje ranunculus
proberen balanceren op een flinterdun (doorbuigend) sprietje Blyxa
meeliften op de rug van een japonica
zij aan zij chillen, met hun dikke buikjes op het tapijtje
😀
en ondertussen driftig kwispelen als puppies!

Wat een grappige (ongecompliceerde!) beestjes! :thumbs:😉
Echt jammer dat ik er maar 5 meer heb.

De gezelligheid lijkt geen grenzen te hebben bij jou!
Oh..........tja..........ehm..........daar gaat de gezelligheid🙄😉:sorry:

De grenzeloosheid van mijn lokale gezelligheid was snel gevonden én overschreden precies...
Tja, wat kan ik zeggen...
Wie niet horen wil zal nooit weten (wat hij/zij mist...) :juggle:😛

Hier zie, een easy startertje!
Zeer zeldzaam stukje muziek.
Onuitgegeven "Old tunes".
Masters at work!
Mind the transition at 1.42 (if you make it there;))

EPIC BoC style!!!!
Truly a league of their own

En ik vraag er niet naar, gewoon lekker struisvogelen.

Speciaal daarvoor heb ik speakers ingebouwd in mijn vloer. Gemonteerd rond een gat ter grootte van mijn hoofd!
Anders mis ik teveel BoC als ik struisvogel...

Wat een grappige (ongecompliceerde!) beestjes! :thumbs:😉
Dat zijn ze echt ja.

Echt jammer dat ik er maar 5 meer heb.
Ik hoef jou toch niet te vertellen hoe je hier verandering in kunt brengen. En ja, ik ken je bezwaar. Maar ze zijn zo geweldig leuk!

En ja, ik ken je bezwaar.

Naast mijn gekend bezwaar ben ik ook echt bang om opnieuw ziekte in huis te halen.
De schrik is nog wat te vers denk ik. Sowieso wil ik in deze bak niets meer introduceren zonder quarantaine van de nieuwkomers dus dat betekent dat ik het wel goed wil plannen.
Een quarantainebak versneld indraaien door filtermateriaal en planten over te zetten is wel een optie maar om het goed te doen zou ik ook voor wat algen/aufwuchs moeten zorgen zodat ik ze veilig aan het eten kan krijgen.
Uitval doordat de "domste" exemplaren verhongeren omdat ze te lomp zijn om eten te herkennen wil ik zeker vermijden.
Dus oto's en quarantaine is wel een dingetje vind ik, bij veel andere vissen is dat "makkelijker" of toch "sneller" te regelen.

Trouwens: ik adviseer steeds aan anderen om oto's niet in een jonge bak te gooien, dan moet ik zelf niet onnozel doen ook natuurlijk... 😉

Edit: ik hoor je al komen!

"Maar allez willem, je hebt toch algen genoeg momenteel?
Kan je die niet overzetten naar je quarantainebakje?
Twee vliegen in één klapje, toch? Dan is je bak ook ineens weer algenvrij! 😀 "

:6 :stop:

Laatst bewerkt:
Ten eerste: ik gebruik nooit het woord allez :deal:
Ten tweede: wou je aanbieden om wat van mijn algen op te sturen 😀 Maar jouw idee is vele malen beter :thumbs:

Ten eerste: ik gebruik nooit het woord allez :deal:

In mij hoofd is "Allez" net één van je stopwoordjes...
:juggle:

Ten tweede: wou je aanbieden om wat van mijn algen op te sturen 😀

Ik vind dat ook wel een goed plan eigenlijk!
Ook best wel vernieuwend denk ik, algen versturen naar elkaar!

Maar heb je misschien een fotootje vooraleer ik beslis? 😀😀:deal:
Een totaaltje van de bak en een detail van de algjes zou ideaal zijn....
😛

Schermafbeelding 2019-04-26 om 19.45.52.png

Leuk dat je het leuk vindt!
Ik ontdek nu ineens dat je geen foto-album hebt... 😱

Misschien dat dat je ietwat tegenhoudt?

Maar niet getreurd: je mag gerust de desbetreffende foto's in één van mijn albums posten hoor...
Geen enkel probleem, integendeel zelfs...
😛😀

Ik ontdek nu ineens dat je geen foto-album hebt... 😱
Daar heb ik goede redenen voor 😀
je mag gerust de desbetreffende foto's in één van mijn albums posten hoor...
Ik vervuil je albums al genoeg zonder afzichtelijke foto's 😉

Daar heb ik goede redenen voor 😀

Redenen oké.
Maar of ze goed zijn?
Dat is minstens vatbaar voor discussie me dunkt.

Ik vervuil je albums al genoeg zonder afzichtelijke foto's

Mijn albums kunnen altijd wat extra foto's gebruiken nochtans...
En ik ben veel maar een fotograaf, dat ben ik helaas niet dus ik kan wel tegen een fotografisch stootje.
Ook dat vervuilen valt wel mee hoor.
Ik zou eerder zeggen dat je ze soms een beetje vult (gelukkig doet iemand dat ;)).
Trouwens mijn foto-albums zijn onmogelijk te vervuilen met foto's.
No can do...
So try me!!!

hoger sferen brengend stukje muziek

lol

Ik verkeer altijd in hogere sferen.
Van zodra ik ietwat dreig af te dalen naar 'groundlevel' is er altijd het oeuvre van BoC om me terug op te tillen. 😀

Mijn advies is dan ook simpel: haal al hun muziek in huis en speel dit af in een eternal loop!
Na amper één dag zal je denken:

"Yesterday,
I had troubles but they went away!
Now it seems that Boards of Canada is here to stay
Ooh, i believe
they'll show the way!"

(Met dank aan the beatles, zijn ze toch nog ergens goed voor ;))
`
Ik etaleer hier een ferm staaltje van fan-based religion, but i don't mind!
They just rue the whirl!
😀😀
😉

Haal je dan nog meer in huis of alleen puur op de muziek?😀

Goh, hoe kan ik het zeggen?
Ik haal niets extra's in huis, nee! Maar wie weet, sommige dingen heb ik misschien standaard voorradig... :juggle:

Laten we het daar op houden? 😉

Inieminie, wat een goede foto's.

Proficiat!

Laatst bewerkt:
Mooi om te zien Willem.

Super die kleintjes Willem!

Ik heb je gelukwensen doorgegeven aan de garnaaltjes!
😉

Echt hé!
Om precies te zijn: net geen 3,5 mm, van neus tem. staart! 😀

Bekijk bijlage 273678
Zie nou de foto pas. Dat zijn echt wurmpies zeg!

Super die kleintjes Willem!

:thumbs:
Ik zie dat er intussen twee "worpen" zijn geweest, er zijn duidelijk twee formaten te onderscheiden.
Geen grote aantallen echter. Ik telde er net 13.
Sowieso een leuk begin!

Maar...
Ik zie sinds deze week echter wel dat twee van de volwassen garnalen een stukje van hun staart mankeren. Er was vorige week een garnaal waarbij de vervelling niet goed gelukt leek. Er hing rond het achterlijf/staart een stukje huid te flapperen.
Met een pincet nam ik de huid vast en trok even waardoor de garnaal schrok en uit haar vel sprong (letterlijk 😀)... :engel:
Maar de het puntje van de staart leek niet losgekomen te zijn. Die loopt hier nu rond met een halve staart. En bij een tweede exemplaar zie ik enkel de twee buitenste staartpuntjes, de middelste twee lijken niet ontwikkeld/verveld te zijn...
Verder lijken ze wel te scharrelen als vanouds maar toch vind ik het een beetje onrustwekkend.

Herken jij toevallig die symptomen? Duidt dit op vervellingsproblemen? Wat zouden ze dan tekort kunnen hebben?
Ik zou niet graag hebben dat het nu misloopt net op het moment dat ik de eerste kleintjes zie natuurlijk... 🙄

Dat zijn echt wurmpies zeg!

Ondertussen zijn ze toch al een goede halve centimeter groot! Ze lijken wel gigantisch vergeleken met de nieuwe lichting. 😉

Heb hier ook weleens zo'n garnaal met het vel nog aan de staart gezien maar verder niks geen gekke dingen gelukkig.
Als het regelmatig is zou het een te kort aan mineralen kunnen zijn bv, weet je de gh?

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan