Garnalen-paradijs voor de TB's van Plankje


Is een mooi bakje,weet ff de naam niet meer maar dat plantje rechts doet het goed bij je.
Heb het ook staan maar blijft beetje een zielig geval.
 
Dat is de Hydrocotyle tripartita, ik had 'm al eens gehad en Sanneke adviseerde 'm een tijdje geleden. Was een goeie tip. Hij is onderaan wel pierig maar dat zie je toch niet.
 
89FB3D87-7273-4615-AB33-0ABC5B72B948.jpeg


De prinsessen op de erwt...ik wilde eens wat nieuws proberen en dit is dus minstens net zo lekker als spinazie! Een half erwtje zonder het harde vel. De oto’s in de andere bak zijn er ook blij mee. Ik heb ‘m maar weer even er uit gehaald en in stukje terug gedaan want het werd een soort free fight.
 
19F1C973-7BA4-4810-9722-32E2ECCA404F.jpeg


“Zeg eh...mag ik als model mee naar de beurs?”

Ik vind die blue bolts misschien wel het mooist!


93176B03-79CE-4D6A-837C-2CA59BFEE40F.jpeg


De kleintje groeien lekker en mooi al die tekeningen. Ze bewegen alleen zoveel dus zoooo moeilijk om ze scherp op de foto te krijgen.
 
Het mooist weet ik niet maar vind de Blue bolts wel enorm mooi ook idd,zie er hier de laatste weken steeds meer.
 
Nou...geen groepsfoto’s vandaag maar wel wat plaatjes van mijn garries, die weer aardig de klap van de roest te boven zijn. Ik schat dat ik er nog wel een stuk of 40-50 heb rondzwemmen, dus dat biedt nog genoeg perspectief voor de toekomst. Al een tijdje geen zwangeren gehad, hoop dat nu de waarden weer beter zijn ze weer eitjes ontwikkelen en de vervel-problemen over zijn.

Super mooie winered:

0A02FB23-F246-4CCA-8599-888EF964982E.jpeg



Deze panda is al best groot geworden en heel mooi gekleurd vind ik:

55816B33-67BB-4508-B820-90A500829A97.jpeg



Denk dat deze binnenkort wel weer zwanger zal zijn...

E2F3A25E-4070-4D43-8071-4FC3E69EE9FA.jpeg



Geen zin meer in een fotoshoot....maar toch best een mooie foto:

AADAF165-0FCC-429D-9257-A366883661AA.jpeg
174AC9F1-EED6-4CC3-B30D-67FD310246A0.jpeg
 
zeker mooi beestjes, gaat bij mij altijd weer kriebelen om een garnalen bakje op te starten als ik dat zie :) (maar ik doe het maar niet :D)
 
Kleine update: de roest is nogsteeds niet helemaal verdwenen :stom:. Het viel me op dat de garnalen vaak druk rondzwommen na een waterwissel, en dan niet van het temperatuurverschil want dat was er nauwelijks / niet. Ik bedacht me dat de problemen ook nog van het osmosewater uit de winkel kunnen komen en het feit dat ik 5 weken ongeveer met een jerrycan doe. Gelukkig hadden ze bij een adverteerder op dit forum mooie aanbiedingen, dus ik ben nu trotse eigenaar van een osmoseapparaat. Woensdag een dik uur laten doorlopen, vandaag voor de zekerheid ook nog een half uur....en toen mijn eigen water gemaakt voor de garries. Die gingen nu NIET druk rondzwemmen en zitten nu tevreden aan de spinazie. Ik ben benieuwd of het nu beter gaat en gezien het gedrag verdenk ik toch het water wat ik kocht.

Er is er weer eentje zwanger, na lange tijd. Hopen dat het nu de goede kant op blijft gaan. Er zijn er niet veel meer dood gegaan de laatste tijd gelukkig.
@Seabait, John, ik hoop dat ik over een tijdje ook mooie foto’s met jonkies en een grote groep kan posten!


DD66322D-C69C-4C6E-8F35-CA851BF8B9FB.jpeg
CEA728C3-E27C-46AE-8424-F165B0A5CCAE.jpeg
 
Wat goed dat het al beter gaat en dat je nu een eigen apparaat hebt, veel fijner.
Ik haalde eerst ook in de winkel, maar nu kun je gewoon zoveel maken als je nodig hebt.

Prachtige foto;s ook.
 
Dank! En die blauwe bij wie je de roest zo goed ziet had het eerst veel erger, na de laatste vervelling is het al veel minder en gelukkig overleefd!
 
Mooie foto. Het voorjaar komt er weer aan dus de kweek begint ook weer. Bij hebben ze echt een winterstop gehad.
 
Mooie foto. Het voorjaar komt er weer aan dus de kweek begint ook weer. Bij hebben ze echt een winterstop gehad.

Oh dat zou dus ook nog wel eens kunnen....nu is het licht en de warmte heel constant dus ik ben benieuwd of ze dan nog seizoenen ervaren. De meesten die ik over heb zijn de zelfgekweekte jonkies, en een paar volwassen gekochte dieren.
 
498E34F0-2EB0-453B-B21C-DE5140C75F9D.jpeg
D8841249-79DE-46A8-9274-4390A9E04A8F.jpeg


Eindelijk weer eens een update: de garnalen hebben vanavond courgette waar ze ook best blij mee zijn.

Het gaat ok met ze, maar ondanks dat er een paar garnalen inmiddels hun eitjes weer gelost hebben zie ik geen jonkies...heel vreemd. Twee keer eentje gezien maar nu weer een paar dagen niet. Er zijn er nu ook een stuk of wat zwanger, dus hoop dat dat weer goed komt!
De waarden zijn ok zo lijkt me en de garnalen zien er goed uit, ik kan eigenlijk niet bedenken waarom ik geen jonkies zie :juggle: ...iemand een idee? Ze krijgen een paar keer week wat te eten en dan vallen ze wel echt aan, maar ik heb ook best veel slakjes dus ik heb niet het idee dat ze verhongeren. En in de bak is ook altijd een catappablad aan het verteren, los nog van de (andere) plantenresten en algjes die er in zitten.

Afijn, de roest is weg, ze worden weer zwanger en ik vind geen dode garnalen dus vooral maar positief bekijken denk ik :). Maar ik ben wel een beetje jaloers op John’s enorme aanwas!
 
Fijn dat beter gaat! Hoop dat je binnenkort ook jongen hebt lopen:)
 
Mooie foto s en soms heb je periodes dat je geen of weinig jongen krijgt of overhoudt. De reden is ook mij niet bekend.
 
Mooie foto's hoor!
Dit is de stilte voor de storm, straks begint de babyboom:D:p
 
Dank jullie. Ik ga vanavond weer de waardes meten en verversen, hoop inderdaad op een babayboom, zoals vorig jaar!
 
Prachtige garnalen maar volgende keer moet je ons geen maanden laten wachten hoor! :deal:;)
Komt vaker voor dat de kleintjes heel snel weer verdwijnen/doodgaan en is vaak een probleem met vervellen heb ik me wijs laten maken.
Kan door een te lage gh komen.
 

Terug
Bovenaan