Wat is er nieuw

Garnalen van leidingwater overzetten naar osmose?

• Onderwerp starter Onderwerp starter schildpad
  • Startdatum Startdatum
Kans dat het broer en zus zijn is nihil, ze worden toch niet in paartjes gekweekt?
Inteelt verwacht ik eerder en dat zal voor een nieuw exemplaar niet anders zijn.

Dan hoop ik dat het er niet veel zijn of dat ze zich gaan voortplanten.

Wel ik zit er al even mee hoor. Het is een gecontroleerde plaag (tot nu) maar volledig krijg ik ze niet weg. Ik zou de drijfplanten wel even apart kunnen zetten en zo bestrijden dan?

Kans dat het broer en zus zijn is nihil, ze worden toch niet in paartjes gekweekt?
Inteelt verwacht ik eerder en dat zal voor een nieuw exemplaar niet anders zijn.

Ik zou het eens moeten navragen in de lfs. Het is alleszins een mannetje en vrouwtje. Meer vrouwtjes zijn leuk zijn omdat er dan wat meer leven in de bak komt. Soms heb je een garnaal vlak voor je neus maar valt die niet eens op. Die kogelvissen daartegen zijn wel snel gevonden.

Ik zou ze inderdaad uit de bak halen tot de drijvers schoon zijn of desnoods nieuwe drijvers erin nemen.

Ik zou het eens moeten navragen in de lfs.

Als ze de kennis hebben, ik ken jouw LFS niet natuurlijk maar door de bot genomen heb ik geen hoge pet op van de gemiddelde LFS (gebaseerd op mijn ervaringen).

Ok dan zet ik die drijvers even apart en zoek ik naar een bio bestrijdingsmiddel en reinig ze daarna met water.

Wel mijn lfs valt goed mee. Denkt natuurlijk aan de kassa maar als hij iets niet weet zegt hij dat eerlijk zonder teveel poes pas. Soms wat arrogant, maar wel een eerlijk mens 🙂

Sowieso moet er meer leven in de bak. Gelukkig laten de kogelvissen de grotere garnalen volledig met rust, de grote slakken zijn hun ogen al kwijt, de kleintjes spoorloos 😀
Hoe dat met babygarnalen gaat is af te wachten, maar in die steen zijn spleten waar de vissen niet bij kunnen en de bak is volplant met gras dus de overlevingskansen zijn wel hoog.

een bio bestrijdingsmiddel

Ik zie spoken 🙂

Voorzichtig he? Omdat er bio voor staat is het niet minder giftig voor het waterleven. Zo weet ik al voorbeeld wel dat bv pyrethrinen relatief snel worden afgebroken door in elk geval het licht (geen residu werking). Ik meen me te herinneren ook door zuurstof. Halfwaardetijd zou je op moeten zoeken. Maar dat er geen residuwerking is betekent ook dat je vaak zal moeten spuiten.

Je zou ze na behandeling een tijd buiten kunnen laten dobberen en het water regelmatig verversen maar wie weet wat je dan weer mee de bak in sleept.

Geen idee van andere bio insectenbestrijders, wellicht dat jij ze wel kent 🙂

Ik zou in elk geval pyrethrinen zelf niet durven te gebruiken om eerlijk te zijn. https://en.wikipedia.org/wiki/Pyrethrin#Aquatic_habitats
Los van pyrethrinen die zo in het water komen, vraag ik me ook af wat de opname via het blad is en wat wellicht langzaam weer wordt afgegeven.

Misschien de drijvers verwijderen, een tijd zonder doen en dan een oproepje plaatsen op het forum?

Zoals gezegd zie ik spoken maar ik vond ze belangrijk genoeg om toch met je te delen.

Ik zie spoken 🙂

Voorzichtig he?

Ja sowieso 🙂 bedankt voor de waarschuwing. Momenteel heb ik alles doodgeknepen, maar kijk ik straks opnieuw dan zit er waarschijnlijk weer ergens zo’n fckr. Ik ga eerst manueel nog wat fanatieker nemen en dan als last resort bestrijden.

Straks levend voer aanvullen en hopen dat er nog kogelvisjes zijn. Neem ik die gelijk mee 🙂

Yes! Het bestand staat nu in totaal op 5 kogelvissen en tiental mini japonicas, weldra zijn dat er wel veel meer gezien de hoge zwangerschappen.

Eigenlijk vind ik beide wel een goede combinatie. Die kogelvissen eten vuil maar de garnalen kuisen dat op.

Kijk hoe ik ze overwen.... Moeten nog wel op kleur komen. De vorige kocht ik ook zo van kleur maar met mineralen is dat snel ok.

DSC_0313.JPG

Ik zou in elk geval geen bestrijding gebruiken omdat je ook garnalen hebt maar ook voor de vissen kan dat verkeerd aflopen.

Ik zou in elk geval geen bestrijding gebruiken omdat je ook garnalen hebt maar ook voor de vissen kan dat verkeerd aflopen.

Momenteel blijf ik knijpen met de pincet 🙂 no mercy and zero tolerance.
Ze doen het super en iedereen komt overeen. Het mannetje is in zijn nopjes met zijn harem. De garnalen zijn ondergedoken haha. Ene kleine is enorm fisty, die deinst nergens voor terug. Kom ik met iets in de bak raast die erop af alsof die dat een kopstoot gaat geven en speurt alles af met draaiende ogen. Love it!
The hunt is on! :6

B85A2494-924C-443A-9EAB-7A1DCA4C18B9.jpeg

Die Grunnegers ook zeg😀😀
Ik ben niet van Groningen hoor 🙂 ik kom uit een ander boerengat 😀

O jee, hoe kom ik er dan weer bij dat je uit de provincie Groningen komt.

O jee, hoe kom ik er dan weer bij dat je uit de provincie Groningen komt.

Dat weet ik niet 🙂 ik ben die trage schildpad hehe.

Het lukt steeds beter zuivere foto's te maken.
De linkse dwergkogelvis heb ik al ongeveer 3 maanden, ben slecht met tijd. Die rechtse van deze week. De rechtse zal ook zo op kleur komen. En de andere foto is een mini japonica.
.

Screenshot_20190509-114257.png

Screenshot_20190509-173941.png

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan