Wat is er nieuw

Garnalenbakje van Nanoe

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Nanoe
  • Startdatum Startdatum
Nieuwe harem erin. Pauwooggrondels

20210312_172722.jpg

Ze moeten nog op kleur komen, maar deze dame ziet er al goed uit.
 
Ik heb ze ook gehad en het zijn hele mooie vissen al heb ik ze niet met garnalen gehouden.
 
Ik heb ze ook gehad en het zijn hele mooie vissen al heb ik ze niet met garnalen gehouden.

Ze zijn erg nieuwsgierig, maar die bekkies zijn ook erg klein! En die garnalen zijn veel te snel voor ze. Het is erg grappig om te zien hoe nieuwsgierig ze meteen al zijn. En als ze uiteindelijk af en toe een garnaal pakken is dat maar zo.
 
Te beginnen met een totaaltje.

20210321_181945.jpg


Madam pauwoog, ze is ook helemaal niet nieuwsgierig, zodra je aan komt lopen zwemt deze dame altijd meteen op je af om te komen kijken :DD
20210321_181215.jpg


Er zitten inmiddels ook 45 zebra rasbora's in. Alleen die vinden alles nog spannend en zijn nog totaal niet op kleur. Voor nu voornamelijk een grijzig klein visje. Moet nog een cm groeien, duidelijkere strepen krijgen en wat blauwer worden. Maar dat komt vanzelf.
 
En ook hier een update.
Ook hier groeien de planten best prima.
Ondanks geen co2 en weinig plantenvoeding.

20210423_214215.jpg
 
Heel erg gaaf! Dat de garnalen ook zo veel op de voorgrond te vinden zijn, steken mooi af van de bodem zo
 
Overzicht

20210607_222738.jpg


Pauwoogjes zijn eruit, ze snoepte de baby garnalen op, dus de populatie ging nogal achteruit. Ze zwemmen nu vrolijk in de grote bak. Bevalt ze ook prima.

En nog een rare verschijning, een supergarnaal.
Erachter zie je nog een volwassen bleu dream garnaal. Op de voorgrond de enorme. Erg apart om er ineens zo'n monster tussen te zien!

20210607_222004.jpg
 
haha de hoeveelheid garnaal per liter is erg laag dat zal wel helpen met de groei 😀
 
haha de hoeveelheid garnaal per liter is erg laag dat zal wel helpen met de groei 😀

Daar krijg je toch geen super garnaal van?
Dit beest us echt 2 a 3x zo groot als de rest.
 
Daar krijg je toch geen super garnaal van?
Dit beest us echt 2 a 3x zo groot als de rest.
dat maak wel een groot verschil merk dat hier ook met mijn garnalen. dacht dat als echt ful potentie wil berijken 5 liter per garnaal.
2/3 wel heel groot anders keer foto maken me netje
 
Mijn vuurgarnalen in mijn Rio 350 zijn ook 5cm groot hoor. Doen niks onder aan een corydoras panda. Ruimte zal ze goed doen inderdaad.
 
Kan mij herinneren dat ik in het verleden ook een keer een vrouwelijke supergarnaal heb gehad maar dat was echt een uitzondering.
Na vele jaren dezelfde groep garnalen te hebben heb ik het idee dat ze gemiddeld iets kleiner zijn geworden, maar daar kan ik me ook op verkijken.
 
Ik wil jullie graag voorstellen aan Klaas!
Klaas hebben we gisteren opgehaald bij Marlies. En na een lange, spannende reis aangekomen. Sinds gisterenmiddag met de druppelmethode rustig laten wennen aan harder water. En nu mag hij los.
Alles op zn gemakje aan het ontdekken.
20210815_141119.jpg
 
Leuk om de diertjes hier te volgen en dat ze hier in de bakken komen
 
Het is besmettelijk
 

Bijlagen

  • IMG-20211231-WA0012.jpeg
    IMG-20211231-WA0012.jpeg
    171 KB · Weergaven: 82
AquaCafe
Help Users
      jessicapilon: moge
      Terug
      Bovenaan