Leuk hoor en knabbelen ze niet van de Vallisneria want hier doen ze dat wel maar ja dat zijn wel volwassen sluiers.
De Vallisneria groeit tegen de klippen op, ik moet af en toe flink snoeien. Mijn vissen krijgen bio Little Gem bindsla, in smalle reepjes geknipt.Leuk hoor en knabbelen ze niet van de Vallisneria want hier doen ze dat wel maar ja dat zijn wel volwassen sluiers.
Voor de oplettende lezer: de vissen van dit jaar is een totaal nieuwe groep. De vorige vissen, die er al een jaar of drie in zaten, waren dusdanig gegroeid dat ze een plekje in een vijver hebben gekregen, waarna de nieuwe leidinggevende meteen een mooie grote bak met goede filtering heeft aangeschaft, als eerste wapenfeit in zijn nieuwe job😀!Oh ja en in het hotel in Maastricht woont nog steeds “Blub” de goudvis😉. Gelukkig is de situatie wel verbeterd in de loop der jaren:
2022: Bekijk bijlage 386342Bekijk bijlage 386342
2023
Bekijk bijlage 386338
2025:
Bekijk bijlage 386343Bekijk bijlage 386343
Mijn vorige vissen, die knoeperts, waren ook van die maat. Nicolientje was 29 cm inclusief staart en Pepper 24 cm. De laatste was net een pitbull wanneer ze sla te pakken had. Soms knabbelden ze aan de Waterpest. Ik heb meer plantjes gehad, kroosvaren etc., maar die verdwenen als sneeuw voor de zon in no-time. Maar van de Vallisneria en de Javavarens bleven ze af.Hier heb ik sla geprobeerd met een klem maar voor decoratie is dat leuk maar ze ten het niet. Ze krijgen 3 soorten Bassleer en ook met genoeg groenaandeel volgens mij.
Af en toe zijn het gewoon plantenslopers. Maar goed de onze zijn richting de 15-20 cm dus wat groter dan die van je foto.
Goed dat je het zegt. Ik had al een andere conclusie getrokken. Dit is positiever.Voor de oplettende lezer: de vissen van dit jaar is een totaal nieuwe groep. De vorige vissen, die er al een jaar of drie in zaten, waren dusdanig gegroeid dat ze een plekje in een vijver hebben gekregen, waarna de nieuwe leidinggevende meteen een mooie grote bak met goede filtering heeft aangeschaft, als eerste wapenfeit in zijn nieuwe job😀!
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.