Dat is 'fijn' nieuws, dat de rust er is. Geeft me ook te denken, hoe zou dat werken, zo'n rouwverwerking bij vissen? Is dat voor elke vis (van hetzelfde soort) anders?De twee dikke dames zijn wel iets anders dan normaal (een beetje “tam”)maar gaan verder gewoon hun gang. Ze geven niet de indruk “depri” te zijn zoals Giebeltje destijds. Dus ik denk dat het gewoon goed is zo.
Helaas nu even een minder leuke update: Roodkapje had af en toe dagen dat ze toch wat balansproblemen had, maar even later zwom ze dan toch weer vrolijk rond, tot gisteravond dan. Ze hing op haar kop en taalde niet eens naar de verse watervlooien, die om haar heen krioelden. Vanmorgen was het niet veel beter, ze lag zelfs op de bodem. Haar schubben lagen netjes glad aan en glansden, haar kleur was helder, zowel het wit als het rood, ze had geen rode kieuwen of rode adertjes, zelfs de ogen stonden helder. Geen enkel signaal van ontstekingen, vergiftiging of parasieten ( met het blote oog dan he). Ze had wel een bol buikje, misschien eierproblemen? Ik heb haar wat gemasseerd, maar er was niets te zien. Verstopping misschien? Zacht gekookt doperwtje geprobeerd, geen sjoege. Soms stopte ze met ademen, maar reageerde wel als ze in mijn hand lag. Geen idee dus wat dit kon zijn. Vroeg in de middag is ze gestorven, terwijl manlief gitaar aan het spelen was. Ik heb geen sectie verricht, maar haar een plekje in de tuin gegeven, onder de tuinkabouter met rode puntmuts die naast een paar andere dierengrafjes staat.
Ik denk dat ze misschien toch intern wat mankeerde, of toch door haar wen niet helemaal “compatible” was met de twee “bakbeesten” Nicolientje en Pepper. Die zijn inmiddels echt enorm (26 en 23 cm inclusief staart). De twee overgebleven Sluiers zullen het nu voortaan met Bessie de Ancistrus als gezelschap moeten doen, er komt geen derde Sluierstaart meer bij in deze bak. Jammer, het was een leuk visje waar ik echt wel “wat mee had”. Maar zo gaat het soms…
Als je elk jaar gaat drammen over betere omstandigheden dan komt dat vast wel goed😉Maar ze zijn nog niet van me af hoor
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.