Giebeltje's Goudvis Avonturen


Flinke vissen zeg en zitten die eigenlijk niet te klein? Toch hoor je vaak dat ze minder groot worden of minder goed uitgroeien met een te kleine huisvesting.
Dit is geen kritiek hoor want ze zien er prima uit maar het viel me wel op;)
 
Zo lijkt het wel hè, maar dit is nog steeds mijn bruto 200 l bak van 100 x 40 x 60 cm. Netto 186 l als ik me niet vergis. Ze hebben dus per vis ruim 90 l zwemruimte dus dat moet voldoende zijn. Deze staat in de kast ingebouwd dus een grotere bak zit er niet in. Ik had eerlijk gezegd ook niet verwacht dat ze nog door zouden groeien, er wordt altijd beweerd dat dit bij 2 jaar stopt. Gelukkig zijn dit sluierstaarten en dus geen echt snelle zwemmers. En ze zijn maar met z’n tweeën.
 
Ja ik heb dat dus niet goed ingeschat en zag je andere topic over die bak dus dacht dit is een andere.
De onze hebben we nu een jaar maar die halen net 15cm. Bij de Hornbach vertelden ze dat ze 5 jaar kunnen groeien.
 
Dan zou dit het maximum moeten zijn bij Nicolientje, Pepper kan nog een jaar doorgaan. Ik ben benieuwd… Ze hebben het in ieder geval nog steeds naar hun zin, krijgen little gem bindsla, Kingyo Sinking pellets en deze gedurende 5 dagen per maand met cacaopoeder, en bijna dagelijks biologische kruidenthee. En muziek natuurlijk 😁
 
Waarom cacaopoeder eigenlijk en hoeveel?
Zie mijn topic over aangeboren afwijkingen en ziekten😀van een paar jaar terug! 1 x per maand 5 dagen achtereen hun dagelijkse portie pellets besprenkeld met vitaminepreparaat ( Kingyo) en bestoven met biologische cacaopoeder. Werkt preventief, is ontstekingsremmend en laxerend en is gunstig voor met name Ryukins, die nogal eens zwemblaasproblemen kunnen ontwikkelen.
 

Terug
Bovenaan