Wat is er nieuw

Gino's goudvizzle

Giebeltje

Well-known member
AquaForum Donateur
Lid geworden
30 juni 2019
Nou zeg, dat is wel een schatje;)) Die is wel een tikkie erger dan Bessie-tha-bitch hier in de bak. Maar ja, dat krijg je natuurlijk als je een "Convict- cichlid" in huis haalt. Deze heeft alleen zijn streepjespak uitgetrokken en is dus incognito. Vermomd als zoenvis :love: nog wel... Inderdaad, het lijkt toch tijd te worden om een "Time-Out-bak" in te gaan richten...

Topicstarter
Gino88

Gino88

Well-known member
AquaForum Donateur
Lid geworden
3 september 2018
Leeftijd
33
^^

Ik denk dat het op dit moment nog okee is, aangezien de andere vissen vooral 's nachts leven en die naakte zebra overdag. Dat de Synodontis dit keer overdag tevoorschijn kwam is een uitzondering. Zou er werkelijk de hele dag op elkaar ingebeukt worden, dan was de nieuwe bak zeker al besteld. :juggle:

Giebeltje

Well-known member
AquaForum Donateur
Lid geworden
30 juni 2019
Hadden Roofje & co de andere bak tot woestijn omgebouwd ;))

storm GIF

Topicstarter
Gino88

Gino88

Well-known member
AquaForum Donateur
Lid geworden
3 september 2018
Leeftijd
33
Hadden Roofje & co de andere bak tot woestijn omgebouwd ;))

storm GIF

Haha jij vindt er weer een GIF voor. :DD

Ik heb wat met vissen gehusseld, lang verhaal. Maar de Geophagus brasiliensis zit nu in de andere bak en die heeft daar een paar mooie duinen opgeworpen. Hij heeft een soort hol gemaakt tussen het glas en een stuk hout in. Er groeiden aanvankelijk nog plantjes in die bak maar door het weinige licht zijn ze een voor een afgestorven. :p Achja. Meer zwemruimte voor de vissies, I guess.

Topicstarter
Gino88

Gino88

Well-known member
AquaForum Donateur
Lid geworden
3 september 2018
Leeftijd
33
Helaas helaas, de herenigingspoging met de roofvis is mislukt. Hij blijft kennelijk de grootste goudvis als bedreiging van zijn territorium en/of voedsel zien. Dat werd weer opjagen. En aangezien goudvissen 0 verdediging hebben...

Ik heb roofje wederom apart moeten zetten en voel me nu genoodzaakt, na 2,5 jaar, naar een ander baasje te zoeken. 😕

Terug naar de Rio 240 kan niet, want daar wordt het dan weer heibel met twee andere vissen. De losse vijver die ik heb staan is ook niet handig. En op dit moment is een derde grote bak erbij niet praktisch of betaalbaar. Daarnaast, zo'n bak zou dan de zoveelste worden met vissen erin met een gebruiksaanwijzing; dat puzzelen met karakters ben ik nu wel een beetje beu. ;)

The end of an era...

michelle1

Well-known member
Lid geworden
31 december 2015
Jij ben ook wel kei hard hoor. Roofje na 2,5 jaar afgedankt voor goudvissen.................. Wie had dat ooit gedacht

Hoop dat je een goed huisje voor hem vind.

Topicstarter
Gino88

Gino88

Well-known member
AquaForum Donateur
Lid geworden
3 september 2018
Leeftijd
33
Ik had ook die goudvis weg kunnen doen. "Last in, first out...." :deal: Dan zie ik jou daar al op reageren: "NOOOOOOOOOOOOOOOOO!!!"

Heb gelukkig vrij snel iemand gevonden met een grote bak die goed voor 'm wil zorgen. Hij wordt komende week opgehaald. :)

Natuurlijk had ik hem liever gehouden, en zoals het nu gegaan is is het niet ideaal voor hem. Dat sowieso. Maar om dit nog te fixen met eigen middelen, is nu even meer geregel dan ik regelen kan. 🙃

michelle1

Well-known member
Lid geworden
31 december 2015
Ik had ook die goudvis weg kunnen doen. "Last in, first out...." :deal: Dan zie ik jou daar al op reageren: "NOOOOOOOOOOOOOOOOO!!!"

Heb gelukkig vrij snel iemand gevonden met een grote bak die goed voor 'm wil zorgen. Hij wordt komende week opgehaald. :)

Natuurlijk had ik hem liever gehouden, en zoals het nu gegaan is is het niet ideaal voor hem. Dat sowieso. Maar om dit nog te fixen met eigen middelen, is nu even meer geregel dan ik regelen kan. 🙃
geef nou maar gewoon toe dat je goldies toch wel erg leuk zijn. Je bent gewoon nu ook een goldie nerd geworden :DD

Fijn dat je al een huisje heb gevonden voor roofje. Zo te horen zal hij zich best hand haven in een nieuw huisje. Gaat helemaal goed komen met hem, de nieuwe collega s kunnen hun borst nat maken ;)

Bovenaan