Maar wat is "ouderwets" voeren en wat is dan "nieuwerwets" voeren
🙄
En dan gaan vragen om de hoeveelheid voer wat hij geeft te gaan wegen is natuurlijk ook "onzin "
want elk voer heeft een ander soortelijk gewicht en verschillende samenstelling en is dus totaal niet te vergelijken.
Ook ik [ maar dat was al bekend
] sta meer achter de zienswijze van Gino.
De verzorging eisen van goudvissen is de laatste jaren bijzonder uit de hand gelopen naar
mijn mening en die van vele anderen op het internet, maar die meningen worden door de meeste
hier een beetje onder de tafel geveegd omdat het niet in hun straatje past.
Ik blijf van mening dat de meeste sluiers tegenwoordig VEEL TEVEEL voer krijgen, waardoor ze
ook die extreme hoeveelheid poep achterlaten en de filters overdadig vervuilen zoals we
al in een andere topic hebben gezien
😳
En de enige reden die ik kan bedenken en vaststellen is dat de meeste mensen zo SNEL mogelijk
een zo GROOT mogelijke goudvis willen hebben en daarom zoveel voeren en daarom zoveel
last van vervuiling hebben [ zie foto's in andere topic]
Jullie maken het je zelf allemaal veel moeilijker dan nodig is
🙄
De sluiers gewoon, net als alle andere vissen, één misschien twee keer een beetje voeren
op een dag in de hoeveelheid wat ze binnen een paar minuten opeten....en dat is genoeg !!
Alles wat je meer geeft, komt alleen maar als overbodige poep er weer uit en geeft overlast.
Ik weet ook wel dat met alles in het leven er steeds nieuwe dingen worden bedacht en "uitgevonden"
maar niet elke vernieuwing en verandering is een verbetering ❗❗
Hieronder weer een filmpje van een sluierkweker die precies uitlegt op welke manier je een zo snel mogelijk
een zo groot mogelijke vis krijgt en dat is wat sommige van jullie hier ook doen .
Maar dat wil dus zeker niet zeggen dat dat de gezondste manier is van goudvissen verzorgen !!!
[ vergelijk het maar een beetje met sporters en anabolen etc etc. ]
---