Goede Morgen Topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
2 minuten die ik nooit meer terugkrijg 😂
Goedemiddag bijna avond maar nog net niet. De avond is het laatste deel van de dag. Doorgaans van 18:00 tot 24:00. Ook wel 'de tijd waarin de duisternis intreedt' dat laatste klinkt een stuk mooier m.i.
De nacht begint echter pas zodra de zon ondergaat, wat momenteel veel later gebeurd dan 18:00. We noemen de tijd die de zon nodig heeft om 'onder te gaan' daarom ook wel avondschemering. Het 'onder gaan' is overigens een vreemde omschrijving, want een stukje verder op onze planeet komt diezelfde zon weer 'op'. Het is daarom correcter om te spreken van 'verdwijnen achter de horizon'.
Kijk, als Nederlander die het Nedersaksisch ook beheerst ben ik bekend met een hier van toepassing gegeven genaamd "tweeduuster". Groningers willen het woord nog wel een jatten en zeggen dan twaiduuster wat dan weer een onnodige vervorming is van een op zich prachtig woord. De Amerikanen noemen het de twillight zone, Nederlanders willen het ook wel, maar dat is weer wat gewoontjes, schemering noemen. Het is dat dagdeel komend voor de nacht en maakt deel uit van de avond waarvan ik hoop dat u nu van geniet. Een aanvulling op uw bericht hetgeen u gerust mag vergeten zou dit beter uitkomen.
 
Daar zijn we goed in he :LOL:
Ja, nou wees er maar trots op... Na al die ontwikkelingsmogelijkheden die we jullie keer op keer aanbieden. Als voorbeeld; we vertellen jullie dat het een goede zaak is voor de ontwikkeling van Nederland, waarbij we Groningen niet noodzakelijkerwijs meetellen, wanneer we gas onder jullie voeten wegpompen tot onzer voordeel. Naief als jullie zijn knikken jullie blij. Hier en daar gaat zich in jullie omgeving wat goed roeren wat bij ons als onroerend goed benoemd wordt. En nog hebben jullie dit leer moment, over naïviteit, niet doorgekregen en is er dus weer een ontwikkelmogelijkheid verloren gegaan. Maar we blijven het proberen hoor. :):);)
 
We zijn blij met jullie doorzettingsvermogen Ben en dat hebben jullie vast omdat jullie jaren lang lekker warm bij de kachel hebben kunnen zitten met ons gas :DD
Maar goed wij delen als Grunnigers graag en zelfs als de gaskraan weer wat verder open moet zullen we ermee kunnen leven;)
 
Zagen jullie visjes er ook zo gelukkig uit vandaag?

Ze draaiden vandaag volledig op groene stroom.


Ik las het ook net. Zelfs de kolencentrales uit. Mooi nieuws vind ik.

Screenshot_20220423-204749_Energy.jpg



Ook een beetje mee geholpen hoop ik dan maar :)
 
Goedemorgen.
 
Goedemorgen.
 
Moge Marcel.
 
Goedemorgen :koffie:
Andijk ☀️ 9*C
 
Nu lees ik dat men elkaar een goede morgen toewenst. Ik ga dan toch voor de overtreffende trap: Goedendag allemaal!!
 
Moge heren.
 
Zo, weer lekker thuis.
 
Moge Marcel.
 
Middag allemaal.
 
Middag Allemaal
 
Middag Jaap.
 
Kuifje is ook weer terug, zie ik.:p
 
Middag folks, het Raoultje is weer klaar nu mag de kit 24 uur uitharden en geen zin in koken vanavond dus dat worden frietjes :D
 
Hallo Andre.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan