Goede Morgen Topic


Status
Niet open voor verdere reacties.
Per 1 juli zijn wij naar 300 gegaan lees ik net en die tarieven zijn dus een stuk hoger dan wat jij laat zien maar per maand betalen wij maar 300 en met ons verbruik wil Vattenval dat we 480 gaan betalen. Ik snap dat dus niet maar goed.
Je nieuwe variabele tarieven
In onderstaand overzicht vind je jouw tarieven voor stroom en/of gas die van 1 juli tot 1-10-2022 gelden voor het variabele contract Groen&Vrij Wind en Zon_kwartaal. Het totaaltarief is het leveringstarief inclusief de overheidsheffingen van 2022 en de verlaagde btw van 9%, die vooralsnog van 1 juli 2022 tot 1 januari 2023 geldt.

Totaaltarief
Stroom enkeltarief per kWh € 0,42029
Stroom normaaltarief per kWh € 0,46081
Stroom daltarief per kWh € 0,37083
Vaste leveringskosten per dag € 0,18757
Vermindering energiebelasting per dag € -2,03555
Netbeheerkosten stroom per dag € 0,66065
Gas per m3 € 1,84727
Vaste leveringskosten per dag € 0,18757
Netbeheerkosten gas per dag € 0,46042
 
ik zie het al Jaap. Jij hebt in je print een laag bedrag per kuub staan van rond de 1,65 en in mijn prijsopgave hebben ze het over dik 3 euro dus waarom het bij jou maar ongeveer de helft is dan als ik klant wil worden is een vraag maar dat verklaard het hoge termijn bedrag van 480 voor ons als we naar vattenval over willen stappen dus.
1660234759855.png
 
John ik heb echt geen flauw idee maar het kan zijn dat ik door dat ik al drie jaar bij vattenval zit een andere prijs betaal als nieuw klanten .
We gaan het volgende maand bij de eindafrekening wel mee maken.
Prijs verschil zal tussen en verschillende aanbieders niet schokkend zijn en ik blijf het liefst bij een grote speler je heb gezien wat een dramatisch gevolgen het heeft als de boel op de fles gaat.
 
Ja dat zou kunnen hoor dat je als nieuwe klant dan de hoofdprijs moet betalen maar ja wel raar want dan behandelen ze niet iedereen gelijk maar goed ik snap je. Wij zitten ook al 10 jaar bij Greenchoice en ik ben tevreden met de 300 die we betalen als ik dat afzet tegen de 480 bij een overstap naar Vattenval.
Onderstaand de prijsopbouw van ons gas wat ik bij mijn greenchoice kon zien:
1660235505463.png
 
Onze regering met de Toppers van VVD (Rutte) en D66 (Kaag) (De laatsten halen de VVD dikwijls rechts in...) verklaarden net op TV dat ze dit jaar nog niets kunnen doen aan de financiële problemen van veel mensen. Bovendien, aldus Rutte doen we het nog niet zo slecht in Nederland! Terwijl hier de hoogste energie prijzen betaald worden. De regering heeft, terwijl al maanden bekend is dat dit er allemaal aan zit te komen nog niets gedaan waar andere landen een rem op de prijshoogtes hebben gezet en iets doen aan de minimum lonen en uitkeringen. Ook worden daar de gigantische winsten afgeroomd waar Rutte ook de noodzaak nog niet van ziet. Steeds vaker zien we de tactiek van deze regering, schuif problemen voor je uit... Denk daarbij aan de toeslagenaffaire! Hopelijk gaan we vanaf nu eens meer nadenken over ons stemgedrag.
 
Onze regering met de Toppers van VVD (Rutte) en D66 (Kaag) (De laatsten halen de VVD dikwijls rechts in...) verklaarden net op TV dat ze dit jaar nog niets kunnen doen aan de financiële problemen van veel mensen. Bovendien, aldus Rutte doen we het nog niet zo slecht in Nederland! Terwijl hier de hoogste energie prijzen betaald worden. De regering heeft, terwijl al maanden bekend is dat dit er allemaal aan zit te komen nog niets gedaan waar andere landen een rem op de prijshoogtes hebben gezet en iets doen aan de minimum lonen en uitkeringen. Ook worden daar de gigantische winsten afgeroomd waar Rutte ook de noodzaak nog niet van ziet. Steeds vaker zien we de tactiek van deze regering, schuif problemen voor je uit... Denk daarbij aan de toeslagenaffaire! Hopelijk gaan we vanaf nu eens meer nadenken over ons stemgedrag.
Ze doen nergens wat aan.
Noem 1 ding wat in deze periode is opgelost??
 
Fietsen via de knooppunten is hartstikke handig. App op de telefoon en telefoon op je stuur. Gps starten en gaan.
9F9B7409-8AC6-488D-A91C-5DFE9B38AD8E.jpeg
 
Aangezien iedereen nogal bezig met energie.
Hier wat plaatjes.
De laatste is een stukje uit de mail van vandaag.
Je neemt stroom af, maar je krijgt geld???

17AA5517-B40E-41CB-903C-71F0FEC02C00.jpeg
C171F114-952C-4C8F-84FD-4811F12D4AD0.jpeg
D19BFE03-64E2-47A1-AB7F-75F6BA954A5A.jpeg
 
Avond allemaal en als ik het zo bekijk zit jij ook de club van Greenchoice marcel.
 
Laatst bewerkt:
Ja John, daar zit ik ook.
Heb er geen klachten over. En ze doen niet moeilijk.
Ook niet met vroegtijdig stoppen contract voor gas.
 
Klopt wij zitten er al dik 10 jaar en nooit geen problemen en vrij goedkoop.
 
Mogguh. Vandaag een dagje op stap met zussie en zwager. Vanmiddag even besoekje doen in Emmeloord bij mn oom en tante. De enigste broer van mn pa die nog leeft. Alle overige zussen en broers (7 stuks) van mn pa zijn overleden.
misschien ook nog ff kijken in de straat waar mn opa en oma daar gewoond hebben.
 
Goedemorgen.

Hier zo even een wandeling maken op de kalmthoutse heide. Zolang het nog kan. Kan zomaar in de fik vliegen nu.
Vanmiddag veel te warm om buiten te zijn. Ze verwachten 33 graden.
 
Ja dat zou kunnen hoor dat je als nieuwe klant dan de hoofdprijs moet betalen maar ja wel raar want dan behandelen ze niet iedereen gelijk maar goed ik snap je. Wij zitten ook al 10 jaar bij Greenchoice en ik ben tevreden met de 300 die we betalen als ik dat afzet tegen de 480 bij een overstap naar Vattenval.
Onderstaand de prijsopbouw van ons gas wat ik bij mijn greenchoice kon zien:
Bekijk bijlage 347132
Eens even geinformeert hoe of wat mijn opgegeven prijs klopt (was even bang voor een foutje)
De uitleg is als volgt voor bestaande klanten is het gas ingekocht tegen een voordelig tarief toen het er was ze gaan er vanuit dat dat wel afgenomen wordt.
Bij nieuwe klanten kopen ze in voor het dan geldig tarief vandaar het prijs verschil.
Je zou zeggen waarom dan niet meer gas ingekocht tegen het goedkoper tarief maar het verloop op de markt is zo grillig dat het een risico inhoud.
 
Eens even geinformeert hoe of wat mijn opgegeven prijs klopt (was even bang voor een foutje)
De uitleg is als volgt voor bestaande klanten is het gas ingekocht tegen een voordelig tarief toen het er was ze gaan er vanuit dat dat wel afgenomen wordt.
Bij nieuwe klanten kopen ze in voor het dan geldig tarief vandaar het prijs verschil.
Je zou zeggen waarom dan niet meer gas ingekocht tegen het goedkoper tarief maar het verloop op de markt is zo grillig dat het een risico inhoud.
Ja op die manier en wel logisch maar ja dan is meer inkopen voordeliger voor de nieuwe klanten maar die hebben dan nu weer pech. Zal misschien ook wel zo werken bij Greenchoice.
Wat ik me dan afvraag is voor hoelang jij dat voordelige tarief houdt want ze hebben vast niet voor 5 jaar of langer ingekocht dus wat als dat op is? Nou ja dat is voor latere zorg moet je maar denken en nu je voordeel pakken met deze tarieven.

Moge binnenkomers.
 
Ja op die manier en wel logisch maar ja dan is meer inkopen voordeliger voor de nieuwe klanten maar die hebben dan nu weer pech. Zal misschien ook wel zo werken bij Greenchoice.
Wat ik me dan afvraag is voor hoelang jij dat voordelige tarief houdt want ze hebben vast niet voor 5 jaar of langer ingekocht dus wat als dat op is? Nou ja dat is voor latere zorg moet je maar denken en nu je voordeel pakken met deze tarieven.

Moge binnenkomers.
Helaas de tarieven zijn bij iedere aanbieder variabel normaal worden deze 2 keer per jaar opnieuw bekeken.
Hoe dat nu gaat is afwachten.
 
Mogge, zo ff boodschappen doen en vanmiddag niet te veel bewegen......gelukkig volgende week wat koeler.
 
Moge Lex en ik wist niet dat je met koeler weer wel meer beweegt;)
 
Maar weer eens me eten vernaggelt, straks ook maar wat junkenvoedsel kopen.
Pas ik beter in het plaatje😁
 

Bijlagen

  • 1660298966404413782351.jpg
    1660298966404413782351.jpg
    163.7 KB · Weergaven: 27
Goedemiddag allemaal,
Ben laat me eraan herinneren dat ik jullie vandaag nog helemaal geen (warme) groet heb gebracht.
 
En dat rook je niet? ;-)
Ik was buiten tomaatjes plukken en had het laag opgezet, met vervelende bijgedachtes de tijd uit het oog verloren groet .
16602999195741825554080.jpg
pas toen ik weer binnenkwam rook ik de narigheid, kijk er is niets anders dus dat zwarte snijd ik later wel weer weg.
Helaas woon ik in een enigzins verstandelijk beperkte omgeving, mensen hebben geen flauw benul hier over hoe zo,n beperkte vetschuurdieet de gedachtenpatronen vertroebelt, en soms valt mij dat wel op ook op dit forum.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Terug
Bovenaan