Wat is er nieuw

Goeden Dag Topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mogge John. Hier nog bewolkt, maar ze beloven droge en mooie dagen voorlopig.
 
Goedemorgen.

Hier ook een keer geen wekker.
 
Moge heren en hier is het prachtig weer met volop zon.
 
Mogge, even klusje buiten gedaan bij de schuur. Dakgoot lekte altijd op 1 plek bij de schuur. Even weer in elkaar geschoven en met rubberseal afgedicht (buurman keek over de schutting en due had een bus over), kijken of dit gaat helpen tegen het lekken. Volgende week eens beginnen met beitsen van schuur en schuttingen.
 
Ach het is er lekker weer voor Albert.
 
Ach het is er lekker weer voor Albert.
Vandaag doe ik niks meer John. Vanmiddag/avond verjaardagfeestje van mn zwager die 60 wordt. En morgen van Erik, zn 19e, en nog een feestje van een nicht van me. Feestweekend dus.
 
Goedenavond,
Ook bij mij heeft Essent het voorschot omlaag gezet. Na 4 maanden zonder contract al. Die denken te weten wat mijn verbruik de komende 8 maanden is. Knap!

Naar 36 euro. Fijn terug gezet.
Bij ons hadden ze dat ook gedaan. Ook wij hebben zekerheidshalve ons termijnbedrag weer teruggezet.
 
Mogge, even klusje buiten gedaan bij de schuur. Dakgoot lekte altijd op 1 plek bij de schuur. Even weer in elkaar geschoven en met rubberseal afgedicht (buurman keek over de schutting en due had een bus over), kijken of dit gaat helpen tegen het lekken. Volgende week eens beginnen met beitsen van schuur en schuttingen.
Onze dakgoot lekt ook op één plek. Maar dat schijnt te moeten. Er zit een naar beneden lopende pijp onder het lek...🙂🙂🙂
Goedemorgen Albert.
 
Ok, het is droog. Maar de temperatuur laat te wensen over. Mijn temperatuur wensen komen namelijk overeen met die van de visjes die ik had. Zo'n 24 graden Celsius. Mijn groet daarentegen wijkt af van genoemde visjes; een fijne dag gewenst allemaal!
 
Wat een mooi bedrag,36 euro,daar zou ik helemaal happy van worden.
Hier maandelijks 250 electriciteit + 150 gas = 400 voorschot/maand aan de energieleveranier.
Ja en straks net als jou overkwam ik weet niet hoeveel bij betalen. Daar pas ik voor. Als ik mijn verbruik van de afgelopen maanden bekijk ga ik met 36 euro er echt niet komen.

Hier is wel veel veranderd, 2 vriezers de deur uit. 3 aquariums minder etc. Dus het verbruik is flink lager dan vorig jaar. Scheelt de helft aan stroomverbruik.

Ik denk dat Essent zich daar op baseert maar het gasverbruik gemakshalve vergeet. Bij wijze van spreken.
 
Moge binnenkomers.
 
Zo wat is de F1 weer een feestje om naar te kijken. Eerst de virtuele SC en dan komt de SC zelf ook nog ff de baan op.
 
Ja en straks net als jou overkwam ik weet niet hoeveel bij betalen. Daar pas ik voor. Als ik mijn verbruik van de afgelopen maanden bekijk ga ik met 36 euro er echt niet komen.

Hier is wel veel veranderd, 2 vriezers de deur uit. 3 aquariums minder etc. Dus het verbruik is flink lager dan vorig jaar. Scheelt de helft aan stroomverbruik.

Ik denk dat Essent zich daar op baseert maar het gasverbruik gemakshalve vergeet. Bij wijze van spreken.
3 vriezers? Wat moet je ermee??

Ik heb nu geen vriezer meer. En ik mis deze ook nog niet.

De vaatwasser die hier staat, willen we weg doen. En misschien komt daar een vriezer.
 
Avond allemaal.
O, het is alweer avond.

Goedenavond.

Hier maar eens naar de niet werkende keukenverlichting gekeken.
Bedrading loopt achter de kastjes. Ingefreesd in een plank. Om vervolgens achter een koof boven de keuken te verdwijnen.
Het is 12 volt halogeen. Dus de trafo zal wel overleden zijn. Draad afgeknipt. Schakelaar afgekoppeld.

Nieuwe ledverlichting onder de kastjes aangebracht. Nieuw snoer via het oude snoer achter de kastjes getrokken.
De verlichting heeft een eigen schakelaar en dimmer. Dus snoer aangesloten op een stopcontact boven de kastjes.

Plafondlamp op de overloop opgehangen.
Halogeenspots in de woonkamer. Zitten dimmers in de muur, dus is ook zuiniger.

2 dubbelde led TL armaturen gekocht. Ga ik morgen in de garage ophangen.

Heb me wel vermaakt.

O, tussendoor nog een kersen linzenvlaai gegeten.
 
3 vriezers? Wat moet je ermee??
Invriezen 🙂

Voerde de honden volgens het prooidiermodel (NRV, niet BARF) en gebruikte daarvoor 2 kisten, totaal 300 liter. Lijkt veel maar die kisten waren met 2 maanden leeg.
1 kg heb je ongeveer 3 liter kist voor nodig. Moest elke 2 maanden inkopen. Bv 30 kg hazenspiervlees in 1 keer, 10 kg fazantendijen etc. Meestal wachtte ik tot ik de bodem van de kisten kon zien en dan liet ik de kisten weer vol gooien. Op die manier is deze voermethode heel betaalbaar.
Het is ook niet te doen om variatie te voeren als je lokaal moet inkopen, bovendien veel te duur.
En van de vriezers was een ladenkastvriezer, voor mezelf.
 
Invriezen 🙂

Voerde de honden volgens het prooidiermodel (NRV, niet BARF) en gebruikte daarvoor 2 kisten, totaal 300 liter. Lijkt veel maar die kisten waren met 2 maanden leeg.
1 kg heb je ongeveer 3 liter kist voor nodig. Moest elke 2 maanden inkopen. Bv 30 kg hazenspiervlees in 1 keer, 10 kg fazantendijen etc. Meestal wachtte ik tot ik de bodem van de kisten kon zien en dan liet ik de kisten weer vol gooien. Op die manier is deze voermethode heel betaalbaar.
Het is ook niet te doen om variatie te voeren als je lokaal moet inkopen, bovendien veel te duur.
En van de vriezers was een ladenkastvriezer, voor mezelf.
Dat verklaard een hoop.
 
Avond Marcel.
 
Avond binnenkomers.
 
De vaatwasser die hier staat, willen we weg doen. En misschien komt daar een vriezer.
Een vaatwasser zou ik met 2 personen niet missen maar een vriezer wel. Al is het voor maaltijden die over zijn in te vriezen. Voor 1 persoon koken, altijd over. Diepvries groenten koop ik ook met regelmaat want als ik vers koop zijn de verpakkingen doorgaans veel te groot. Zo kan ik nog wel even doorgaan.

Maar het is waar, zonder vriezer kan prima, meer loopwerk maar wel lekker vers. En een vlaai kun je beter opeten dan invriezen 🙃
 
Alvast een fijne goedemorgen en maak er een leuke dag van op deze zonnige zondag 😎
 
Mogge op deze ZONdagmorgen 30 april 2023AD. De dag dat onze zoon 19 is geworden en niet thuis is. 🙄
 
Moge Albert en van harte met jullie zoon.
 
Goedemorgen.

Albert, van harte proficiat met de zoon!
 
Moge Corne en het is ier nog wachten op de zon.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan