Wat is er nieuw

Goeden Dag Topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Avond allemaal.
 
Goedenavond.

Lekker drukke dag vandaag. De bouwvakkers waren er weer. En ook de aircoman was er.
Die laatste echt een vakman. Alles goed en netjes afgewerkt.

Ook nog een 2e gesprek gehad. Pittig gesprek. Maar heb wel een goed gevoel.

De warmtepompen staan netjes op het dak.
En de units hangen ook netjes. Zijn ook de nieuwste modellen.
En ja. Met WiFi. Dan kun je wel makkelijk een weektimer programmeren.

706A79B5-25CE-45CA-B8B5-DC24748D5070.jpeg
A54B879D-1F35-42F9-AAE4-2CCADD4C7DF5.jpeg
7CB84E0C-6963-44C3-965E-24D9D66C5DBC.jpeg
F48E0085-B8A8-4E84-9BAC-9B5069264608.jpeg
2DA0C989-BF6D-402C-A592-0A525C36DDFE.jpeg
 
Netjes Marcel.
 
Goedemorgen.
 
Goedemorgen.
 
Moge Marcel en de schappen bij AH raken snel leeg hier. Zo goed als geen groente en zuivel meer te koop dus ja dat wordt snacken de komende tijd:DD
Alles uit de diepvries is wel goed aangevuld en volop verkrijgbaar.
 
Zal straks eens bij de plus gaan kijken.

Appie is hier niet zo populair. Dus is niet zo rijkelijk vertegenwoordigd hier.
 
Ja bij de Plus staken ze niet denk ik.
 
Moge Marcel en de schappen bij AH raken snel leeg hier. Zo goed als geen groente en zuivel meer te koop dus ja dat wordt snacken de komende tijd:DD
Alles uit de diepvries is wel goed aangevuld en volop verkrijgbaar.
Gelukkig heb je in het wat meer bewoonde gedeelte van Nederland meerdere supermarken.😉 Waardoor het probleem van Albert Hein meer een probleem is voor Albert Hein. Misschien schudden ze Frans Mulder, de CEO van AH die af en toe miljoenenbonussen in z'n zak steekt, eens wakker en gunt hij zijn werknemers ook eens iets.

Goedendag allemaal!!
 
Gelukkig heb je in het wat meer bewoonde gedeelte van Nederland meerdere supermarken. Waardoor het probleem van Albert Hein meer een probleem is voor Albert Hein. Misschien schudden ze Frans Mulder, de CEO van AH die af en toe miljoenenbonussen in z'n zak steekt, eens wakker en gunt hij zijn werknemers ook eens iets.

Goedendag allemaal!!
Hier hebben we op 5 min fietsen wel de Aldi en de Jumbl maar ja aan de overkant is makkelijker en je weet er alles te vinden.
Net nog even snel wat gehaald voor de komende dagen maar ja heel veel is er al niet meer.

Maar goed, ik hoor net in de media dat in dorpen in de omgeving er ook weinig meer is en dat AH daar de enige super is en dat men 7 of soms 11 km verderop moet gaan winkelen.
Allemaal te doen als je vervoer hebt maar voor degene die dat niet hebben of ouder zijn is dat een ramp.
Ik vindt dan ook dat men een verbod op staken moet invoeren voor essentiele winkels want in dat soort dorpen kan niet iedereen nu in zn boodschappen voorzien.
 
Ach laat ik gelijk goedemiddag zeggen tegen iedereen (behalve tegen het personeel van AH die staken:DD).
 
Hier hebben we op 5 min fietsen wel de Aldi en de Jumbl maar ja aan de overkant is makkelijker en je weet er alles te vinden.
Net nog even snel wat gehaald voor de komende dagen maar ja heel veel is er al niet meer.

Maar goed, ik hoor net in de media dat in dorpen in de omgeving er ook weinig meer is en dat AH daar de enige super is en dat men 7 of soms 11 km verderop moet gaan winkelen.
Allemaal te doen als je vervoer hebt maar voor degene die dat niet hebben of ouder zijn is dat een ramp.
Ik vindt dan ook dat men een verbod op staken moet invoeren voor essentiele winkels want in dat soort dorpen kan niet iedereen nu in zn boodschappen voorzien.
Het stakingsrecht is een heel goed (en blijkbaar noodzakelijk) recht.
Het is eigenlijk schandalig dat er een staking nodig is. En dat men er niet op een normale mannier uit kan komen.

Er is blijkbaar een zeer sterk gevoel van onderwaardering. En dat ontstaat doorgaans niet van de 1 op de andere dag.
Daar moet best wel wat aan vooraf gaan.

Ik heb zelf een aantal onderhandelingen bijgewoond. En voordat men overgaat op stakingen, zijn er al heel wat woorden aan vooraf gegaan.

Om het maar heel kort te zeggen, vind ik het een heel gedurfde uitspaak, om een staking te verbieden.
 
Natuurlijk staakt men niet voor niets en soms is dat begrijpelijk maar dan moeten ze dat in een andere vorm gieten. Nu worden burgers er de dupe van die soms niet zelfstandig elders het eten kunnen kopen en dat is denk ik ook ongewenst.
Beetje vergelijkbaar met de zorg want als daar het personeel staakt en jij hebt net dringend hulp nodig dan moet dat ook geboden worden.
Staken is een recht en dat moet ook zo blijven met dien verstande dat een ander niet in nood kan komen zoals nu in bepaalde dorpen hier in het Noorden gebeurt.
 
Nog even voor de duidelijkheid, staken is een recht en een belangrijk recht en soms staakt men niet snel genoeg.
Maar net zo belangrijk is dat door stakingen bepaalde zaken niet in het gedrang mogen komen zoals zorg, veiligheid en voedsel.

In de zorg is ook veel actie gevoerd maar iedereen heeft daar wel spoedeisende zorg gekregen als dat nodig was. En dat is denk ik wel een vereiste als men in de zorg wil staken maar zo zie ik het ook voor de super die in een dorp zitten waar men verder geen boodschappen kan doen. Je zal maar 86 zijn en geen eigen vervoer hebben en weinig sociale contacten.
Zie dan maar weer eens 7 of 11 km verderop je boodschappen te halen.

Maar goed voor ons in de stad speelt dat niet want hier zijn genoeg supers maar ja we moeten ook aan de medemens denken.
 
Middag
Prima dat de het personeel dat het echte werk verricht eens op zijn strepen gaat staan.
Want ondanks de grote winsten bij oa ah kan er al tijden geen fatsoenlijk salaris van af.
Voedsel is op vele manieren te verkrijgen en niet alleen bij de ah.
Voor wat het vervoer betreft als de supermarkt wat verder is misschien dat de mensen eens wat meer aan elkaar moeten gaan denken.
Hier doen we dat al geen auto ik wel wil je mee rijden of moet ik wat voor je meenemen.
 
Laatst bewerkt:
Middag Jaap en we zagen hier net even de zon de woonkamer inkijken.
 
Hier hebben we op 5 min fietsen wel de Aldi en de Jumbl maar ja aan de overkant is makkelijker en je weet er alles te vinden.
Net nog even snel wat gehaald voor de komende dagen maar ja heel veel is er al niet meer.

Maar goed, ik hoor net in de media dat in dorpen in de omgeving er ook weinig meer is en dat AH daar de enige super is en dat men 7 of soms 11 km verderop moet gaan winkelen.
Allemaal te doen als je vervoer hebt maar voor degene die dat niet hebben of ouder zijn is dat een ramp.
Ik vindt dan ook dat men een verbod op staken moet invoeren voor essentiele winkels want in dat soort dorpen kan niet iedereen nu in zn boodschappen voorzien.
Ach laat ik gelijk goedemiddag zeggen tegen iedereen (behalve tegen het personeel van AH die staken:DD).
Wanneer er een aantal mensen, zoals te vaak gebeurd hun zakken vullen ten koste van de te laag betaalden is staken een noodzaak waar ik in ieder geval graag mijn steun aan verleen.
 
Wanneer er een aantal mensen, zoals te vaak gebeurd hun zakken vullen ten koste van de te laag betaalden is staken een noodzaak waar ik in ieder geval graag mijn steun aan verleen.
Ook daar ben ik het mee eens maar ja doe dat op een andere manier zodat burgers uit het dorp niet de dupe worden. Actie voeren kan op vele manieren en nu wordt alles zo n beetje platgelegd voor mensen die zich niet zelf kunnen voorzien.
De bedrijven verdienen in de regel genoeg om dit te kunnen betalen maar ja ze willen de aandeelhouders graag te vriend houden en zoals altijd draait het weer om het verrekte geld.
 
Ook daar ben ik het mee eens maar ja doe dat op een andere manier zodat burgers uit het dorp niet de dupe worden. Actie voeren kan op vele manieren en nu wordt alles zo n beetje platgelegd voor mensen die zich niet zelf kunnen voorzien.
De bedrijven verdienen in de regel genoeg om dit te kunnen betalen maar ja ze willen de aandeelhouders graag te vriend houden en zoals altijd draait het weer om het verrekte geld.
En dat verrekte geld komt omdat "wij", geleid door slimmere mensen, het nodig vinden om alles als een bedrijf te zien. Zelfs Nederland is een bedrijf geworden, wordt er niet aan verdient, dan kan het niet meer. Maar dat verdienen geldt altijd maar weer voor een paar hogergeplaatste mensen. Wel dezelfde mensen die ons van alles beloven zodat wij weer op juist hen stemmen. En dat zijn óók die mensen die er helemaal niet in geïnteresseerd zijn of er een paar mensen in dorpjes ergens de dupe van worden. Want daar denken wij wel weer aan...
 
Avond allemaal.
 
Goededinsdagavond. De vrije middag nuttig besteed, laatste stuk schutting wat van groene aanslag ontdaan met water en borstel. En samen naar het Zweedse warenhuis geweest in Zwolle voor een opbergkastje voor schoenen in de bijkeuken.

nu lekker niks meer doen voor de rest vd avond is de planning.
 
Goedemorgen allemaal.
 
Goedemorgen vanuit een ☀️ Andijk

Eerst maar eens :koffie:
 
Moge Jaap vanuit een bewolkt Grunn.
 
Heb ik weer lekke band en geen sleutel voor wiel slotbout :madd::stom: zucht😱
 
Goedenavond.

Lekker drukke dag vandaag. De bouwvakkers waren er weer. En ook de aircoman was er.
Die laatste echt een vakman. Alles goed en netjes afgewerkt.

Ook nog een 2e gesprek gehad. Pittig gesprek. Maar heb wel een goed gevoel.

De warmtepompen staan netjes op het dak.
En de units hangen ook netjes. Zijn ook de nieuwste modellen.
En ja. Met WiFi. Dan kun je wel makkelijk een weektimer programmeren.

Bekijk bijlage 359791Bekijk bijlage 359794Bekijk bijlage 359793Bekijk bijlage 359792Bekijk bijlage 359790
Mooie kleur op de muur in combinatie met de kleur van het meubel, in de kamer waar de nano staat.
 
middag uit zonnig Hardenberg. Al bijna weer weekend. Vanmiddag nog ff en morgen een paar uur
 
Middag Albert en je mag wel wat zon deze kant opsturen als je er genoeg van hebt😉
 
Ik zeg alvast fijne avond allemaal en eet smakelijk.
 
Goedenavond.

Sinds vanmiddag officieel inwoner van de gemeente Heerlen.
En deze morgen ook een vast contract aangeboden gekregen. Dus per 1 juni heb ik weer een baan!
Dus dat hebben we eens even gevierd met een lunch op het dakterras van het glaspaleis.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Glaspaleis
En vanavond kan ik voor het eerst douchen in mijn nieuwe badkamer!

O, wat een feest!!
 
Goedenavond.

Sinds vanmiddag officieel inwoner van de gemeente Heerlen.
En deze morgen ook een vast contract aangeboden gekregen. Dus per 1 juni heb ik weer een baan!
Dus dat hebben we eens even gevierd met een lunch op het dakterras van het glaspaleis.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Glaspaleis
En vanavond kan ik voor het eerst douchen in mijn nieuwe badkamer!

O, wat een feest!!
Gefeliciteerd, Top dag Marcel. En wat is je nieuwe baan/uitdaging?

Weer lekker ff een wandeling gemaakt hier na de maaltijd.
 
Avond van harte Marcel mooi dat het zo snel weer voor elkaar is.
 
Avond Jaap.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan