Wat is er nieuw

Goeden Dag Topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Goedemiddag

Ik heb geen afspraak (nog) gemaakt. Zo langzamerhand wel beetje klaar mee. Heb dr al een stuk of 5 gehad.en ook al
1x Corona, al was dat een lichte vorm. Wat is wijsheid he.
Ik kan het me niet permitteren. Laatst is dat ook wel weer duidelijk geworden na die verkoudheid. Leek opgeknapt maar al met al heeft del longontsteking 4-5 weken aangesleept en was ik na de tweede antibioticumkuur nog niet helemaal opgeknapt. En zo'n pijn aan gekneusde ribben dat ik echt huilende de huisarts heb gebeld. Radeloos van de pijn.

En dat begon alleen met een een rauwe keel..
Heb me toen trouwens vaak getest maar bleef negatief.

Dus de griepprik ook weer gehaald dit jaar.

Avond binnenkomers en ja ik vindt met het aantal besmettingen de Coronaprik voor mezelf ook geen must. Nog niet althans.
Hier ligt het blijkbaar toch wat anders want al tijdens het eerste consult bij mijn huisarts vroeg hij of ik me getest had, omdat hier blijkbaar het aantal besmettingen aardig aan het oplopen was.

Voor wie de cornavacc. misschien wil, houd er rekening mee dat dit maar tot en met 23 december kan.
 
Ja door de tijd van het jaar zal het aantal wel al oplopen Nicole maar niet dusdanig dat je nu al veel risico loopt. De scholen zijn vaak een goede graadmeter en daar horen we hier nog geen signalen van.
 
Ja door de tijd van het jaar zal het aantal wel al oplopen Nicole maar niet dusdanig dat je nu al veel risico loopt. De scholen zijn vaak een goede graadmeter en daar horen we hier nog geen signalen van.
Wat ik probeerde te zeggen is dat het van regio tot regio kan verschillen. Risico lopen kun je op meerdere manieren definieren.

De kans dat je nu ziek wordt tegenover hoe ziek je kunt worden als je het oploopt. En met name dat laatste beschouw ik een risico voor mij.
 
Middag Peter.

Wat ik probeerde te zeggen is dat het van regio tot regio kan verschillen. Risico lopen kun je op meerdere manieren definieren.

De kans dat je nu ziek wordt tegenover hoe ziek je kunt worden als je het oploopt. En met name dat laatste beschouw ik een risico voor mij.
Ja voor mensen met een minder goede gezondheid is het inderdaad wel verstandig.
 
Goedemiddag


Ik kan het me niet permitteren. Laatst is dat ook wel weer duidelijk geworden na die verkoudheid. Leek opgeknapt maar al met al heeft del longontsteking 4-5 weken aangesleept en was ik na de tweede antibioticumkuur nog niet helemaal opgeknapt. En zo'n pijn aan gekneusde ribben dat ik echt huilende de huisarts heb gebeld. Radeloos van de pijn.

En dat begon alleen met een een rauwe keel..
Heb me toen trouwens vaak getest maar bleef negatief.

Dus de griepprik ook weer gehaald dit jaar.


Hier ligt het blijkbaar toch wat anders want al tijdens het eerste consult bij mijn huisarts vroeg hij of ik me getest had, omdat hier blijkbaar het aantal besmettingen aardig aan het oplopen was.

Voor wie de cornavacc. misschien wil, houd er rekening mee dat dit maar tot en met 23 december kan.
Antibiotica is alleen als je heel erg ziek bent dan pretnizon en dan morphinen.
 
Middag, en weer 3 punten in Eindhoven dr bij. En weer door.
 
de ega uitgezwaaid, die mag werken tot 22:30.
 
Het is een zonnig dagje maar de rest van de week wordt erg nat.
 
Zo hier alvast een flink bord shoarma naar binnen gewerkt want ik had trek en dan kijken we na 6 uur wel weer verder.
 
Met de telefoon een afspraak maken voor een corona prik ,,steeds in gesprek.Maar komt wel goed.
Prettige avond.
 
Goedenavond.

Dit weekend weer een hoop gewandeld.
Maar het is toch best wel fris buiten.
Gelukkig is het binnen lekker warm.

Normaal zeggen ze het cirkeltje is rond, maar nu is het ook cikeltje ook rond. Maar had niet verwacht dat we hier de 8kw zouden halen.
Maar ja, als je aan het koken bent, en aan het douchen met de badkamer verwarming aan. De wasmachine aan en de a/c aan het verwarmen.
Tja dan gaat het hard.

IMG_5586.jpeg
 
Goedenavond.

Dit weekend weer een hoop gewandeld.
Maar het is toch best wel fris buiten.
Gelukkig is het binnen lekker warm.

Normaal zeggen ze het cirkeltje is rond, maar nu is het ook cikeltje ook rond. Maar had niet verwacht dat we hier de 8kw zouden halen.
Maar ja, als je aan het koken bent, en aan het douchen met de badkamer verwarming aan. De wasmachine aan en de a/c aan het verwarmen.
Tja dan gaat het hard.

Bekijk bijlage 368311
En dat is alles hier wordt rond de 15 kW per dag verbruikt dus die 8 kW valt mee
Oh oh wat zijn we blij met die warmtepomp 😱:juggle:
 
En dat is alles hier wordt rond de 15 kW per dag verbruikt dus die 8 kW valt mee
Oh oh wat zijn we blij met die warmtepomp 😱:juggle:
Dit is actueel vermogen Jaap.

Hier doorgaans rond de 20 kWh per dag. Vorige week zaterdag was het 36 kWh. Maar toen hadden we wasdag. Dus de droger was ook veel aan.
Ik verwarm nu alles met airco (= warmtepomp) en de badkamer verwarming en boiler zijn cop1 verwarming.
Maar goed, gas is ook heel duur. En de warmtepomp haalt de meeste energie van buiten.
Puur calorisch is en warmtepomp heel mooi. Maar dat hier de tarieven zo verkloot worden, dat maakt het finaciële weer minder.
Maar al met al toch nog steeds een stuk beter.

Je kunt globaal zeggen dat een warmtepomp 2x het aantal kubieke meter gas aan stroom verbruikt.
Dus 2x de kWh prijs moet goedkoper zijn dan 1 m3 gas.
Met de huidige tarieven is 2kWh = 0,80€ en gas is per m3 1,38€
Dus je bespaard nog steeds.
En dan bespaar ik hier nog ongeveer 200€ per jaar omdat ik geen gasaansluiting meer heb.
 
Avond, ik ben niet zo’n controlfreak dat ik al die verbruiken en cijfertjes inzichtelijk hoef. is iedereen vrij in.

ik kijk af en toe op slimmemeterportal waar ik eem account heb. Gister met wasmach en droger aan een 18kw.


weekend al bijna weer voorbij, morgen weer aan de slag, en dinsdag 14 november is het alweer 4 jr geleden dat mn leven, beter gezegd mijn hart, letterlijk ff stil stond.
 
Laatst bewerkt:
Avond, ik ben niet zo’n controlfreak dar ik al die verbruiken en cijfertjes inzichtelijk hoef. is iedereen vrij in.

ik kijk af en toe op slimmemeterportal waar ik eem account heb. Gister met wasmach en droger aan een 18kw.


weekend al bijna weer voorbij, morgen weer aan de slag, en dinsdag 14 november is het alweer 4 jr geleden dat mn leven, beter gezegd mijn hart, letterlijk ff stil stond.
Zoiets gaat je niet in de koude kleren zitten.
 
Dit is actueel vermogen Jaap.

Hier doorgaans rond de 20 kWh per dag. Vorige week zaterdag was het 36 kWh. Maar toen hadden we wasdag. Dus de droger was ook veel aan.
Ik verwarm nu alles met airco (= warmtepomp) en de badkamer verwarming en boiler zijn cop1 verwarming.
Maar goed, gas is ook heel duur. En de warmtepomp haalt de meeste energie van buiten.
Puur calorisch is en warmtepomp heel mooi. Maar dat hier de tarieven zo verkloot worden, dat maakt het finaciële weer minder.
Maar al met al toch nog steeds een stuk beter.

Je kunt globaal zeggen dat een warmtepomp 2x het aantal kubieke meter gas aan stroom verbruikt.
Dus 2x de kWh prijs moet goedkoper zijn dan 1 m3 gas.
Met de huidige tarieven is 2kWh = 0,80€ en gas is per m3 1,38€
Dus je bespaard nog steeds.
En dan bespaar ik hier nog ongeveer 200€ per jaar omdat ik geen gasaansluiting meer heb.
oeps dat had ik even niet gezien Marcel dat actuele vermogen :stom: :DD
en wat dat andere betreft gas ten aanzichte stroom klopt ook wel maar toch vind ik het nog steeds niet prettig duurt lang voor dat de boel hier op temp is en nog een nadeel als het straks kouder wordt als het buiten 4 graden wordt moet de cv bij springen anders red dat ding het niet 😡
en dat spoelen als het kouder wordt😱
Hier was ik trouwens meer kwijt aan vastrecht en zo als het daadwerkelijk gas verbruik dat dan weer wel.

weekend al bijna weer voorbij, morgen weer aan de slag, en dinsdag 14 november is het alweer 4 jr geleden dat mn leven, beter gezegd mijn hart, letterlijk ff stil stond.
Gelukkig maar Albert
Zijn ze trouwens er ooit achter gekomen wat de oorzaak was
Bij mij staat ie soms even te laat met als gevolg ritmestoring niet echt erg maar soms behoorlijk vervelend (hoofd pijn en even draaierig)
 
Energieverbruik, wat ben ik blij dat ik energieslurpers vervangen heb. Andere wasmachine, vriezer en koelkast, en een extra vriezer de deur uit.

In de app van Essent was duidelijk het moment dat de Fusion wegging te zien, en de drie maanden daarna ging het verbruik trapsgewijs omlaag door het vervangen van witgoed.

Ik verwarm natuurlijk nog op gas en durf daardoor ook echt geen echte vergelijking te maken met jullie verbruik, maar wat ik wel weet is dat het vervangen van witgoed zin heeft gehad. Mijn verbruik is nu ongeveer 65% lager dan het was voordat ik het aquarium de deur uit deed!
 
oeps dat had ik even niet gezien Marcel dat actuele vermogen :stom: :DD
en wat dat andere betreft gas ten aanzichte stroom klopt ook wel maar toch vind ik het nog steeds niet prettig duurt lang voor dat de boel hier op temp is en nog een nadeel als het straks kouder wordt als het buiten 4 graden wordt moet de cv bij springen anders red dat ding het niet 😡
en dat spoelen als het kouder wordt😱
Hier was ik trouwens meer kwijt aan vastrecht en zo als het daadwerkelijk gas verbruik dat dan weer wel.


Gelukkig maar Albert
Zijn ze trouwens er ooit achter gekomen wat de oorzaak was
Bij mij staat ie soms even te laat met als gevolg ritmestoring niet echt erg maar soms behoorlijk vervelend (hoofd pijn en even draaierig)
Wij betalen hier qua gas soms ook allee. De €0.11 aan vastrecht per dag. Qua stroom zitten in natuurlijk in een huis wat goed geisoleerd is (bj2007). Dat scheelt enorm met verbruik.

En nee Jaap. Niks gevonden. Ook genetisch onderzoek in Groningen heeft niks uitgewezen. Aan ene kant wel geruststellend, maar als ze wel wat gezien hadden dan wist je tenminste iets qua oorzaak.
Nu door het leven met zo’n icd die in moet grijpen als dr wel wat gebeurt. Wat we niet hopen natuurlijk.
 
Hier een overzicht van ons verbruik. Goed te zien wat zonnepanelen en hybridepomp doen hier
IMG_5232.png
IMG_5233.jpeg
 
oeps dat had ik even niet gezien Marcel dat actuele vermogen :stom: :DD
en wat dat andere betreft gas ten aanzichte stroom klopt ook wel maar toch vind ik het nog steeds niet prettig duurt lang voor dat de boel hier op temp is en nog een nadeel als het straks kouder wordt als het buiten 4 graden wordt moet de cv bij springen anders red dat ding het niet 😡
en dat spoelen als het kouder wordt😱
Hier was ik trouwens meer kwijt aan vastrecht en zo als het daadwerkelijk gas verbruik dat dan weer wel.


Gelukkig maar Albert
Zijn ze trouwens er ooit achter gekomen wat de oorzaak was
Bij mij staat ie soms even te laat met als gevolg ritmestoring niet echt erg maar soms behoorlijk vervelend (hoofd pijn en even draaierig)
Ja, Jaap. Daarom vind ik dat hybride ook maar een zo zo oplossing.
Als het koud wordt, of met douchen nog steeds gasvebruik.
En dan wordt je gas naar verhouding duurder ivm vastrecht.
Of je moet onder de 500 m3 blijven. Dan stuk goedkoper.

In principe moet je met een WP zo constant mogelijk verwarmen. Dus max 2 graden verschil dag - nachtverlaging.
Hier gaan ze s’ avonds om 23 uur uit. En om 8 uur weer aan. Doordeweeks 14 uur.
Dat gaat nu goed. Als het vriest dan denk ik dat ik ze op 19 graden zet ipv uit.
Maar eerst eens zien.
Onder de 8 graden buiten blijven ze mooi op 300 watt per stuk lopen. Daarboven een aan/uit feestje.
Als het nog kouder wordt zullen ze wel meer gaan trekken. Kan max 4,2 kW trekken.
 
Hier een overzicht van ons verbruik. Goed te zien wat zonnepanelen en hybridepomp doen hierBekijk bijlage 368317Bekijk bijlage 368318

Zonnepanelen liggen hier niet. En nu met al dat gekronkel in de politiek, gaan die er ook niet meer komen.
Je kunt er geen berekening meer op los laten.
 
Energieverbruik, wat ben ik blij dat ik energieslurpers vervangen heb. Andere wasmachine, vriezer en koelkast, en een extra vriezer de deur uit.

In de app van Essent was duidelijk het moment dat de Fusion wegging te zien, en de drie maanden daarna ging het verbruik trapsgewijs omlaag door het vervangen van witgoed.

Ik verwarm natuurlijk nog op gas en durf daardoor ook echt geen echte vergelijking te maken met jullie verbruik, maar wat ik wel weet is dat het vervangen van witgoed zin heeft gehad. Mijn verbruik is nu ongeveer 65% lager dan het was voordat ik het aquarium de deur uit deed!
Hier gaat de droger nog een keer vervangen door een wp droger. Maar eerst de oude stuk.

Aquarium moet ik nog opstarten, dat zal best wat gaan gebruiken. Heb er al een meter voor.
Maar goed, een hobby kost geld.
 
Avond. Vandaag op verjaardag geweest in het Groningerland.
Afgelopen week griepprik gehad en coronavaccinatie staat voor begin december gepland. Laatste was online niet te doen want meerdere dagen achter elkaar een foutmelding dus maar even gebeld voor een afspraak.
 
Denk je niet dat het sowieso voor jullie uit kan omdat jullie alles elektrisch hebben?
Het punt is dat je zomers teveel hebt. En in de winter te kort.
En zo het er nu uit lijkt te gaan zien is dat je 2x mag betalen.

En zeg dat je er 7 jaar over doet om het terug te verdienen. Ben je wel 7 jaar je geld kwijt.
En wie weet ben ik dan alweer verhuisd.

Teveel onzekerheden.
 
Aquarium moet ik nog opstarten, dat zal best wat gaan gebruiken. Heb er al een meter voor.
Maar goed, een hobby kost geld.

Is ook zo. Voor mij was op de een of andere manier de lol eraf maar het kriebelt weer. Laat nog maar even lekker kriebelen want ik weet niet wanneer we hier moeten verhuizen en er gaat dan toch al veel op mij af komen. Dan kan ik een bak missen als kiespijn. Tenminste zo voelt het nu. En als ik weer begin dan begin ik klein, en standaard 60 cm.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan