Wat is er nieuw

Goeden Dag Topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Goedemiddag

De prijzen bij dierenarts rijzen de pan uit. Een consult is inmiddels €57,19
Ik heb de praktijk een bezoekje gebracht vanmorgen, gelukkig geen dierenarts gezien. Alleen de maandelijkse herhaalprik voor de oudste hond bij een assistente. Schade was toch nog €100, groot deel medicijnkosten.

Maar op de spuiten die ze nu maandelijks krijgt, loopt ze 2 uur aan een stuk met plezier. En ze kon voorheen nog geen 200 meter op en af. Dus laat gaan met die banaan.

Maar ik besef me wel dat ik me gezegend mag noemen, dat dit voor mij betaalbaar is. Hoeveel mensen hebben door de extreem stijgende prijzen van de dierenartsen het geld niet meer om hun huisdier medische zorg te geven als het nodig is.

Een goedemiddag, het weekend is weer begonne.n. Ik ga eerst maar eens de Lido verversen en wat snoeien in 1 vd andere bakken van mn beestjes.

Middag, beetje vochtig buiten. Lichte miezerregen.

Middag Albert en hier nog droog.

Avond Lex en alle anderen. Zo echt lekker optijd vandaag dus.

Ja dat is zo JW en het eind van het jaar staat dan voor de deur.
Het verdiend aanbeveling om eens te speuren naar een paashaas. Zo'n beest moet gemakkelijk te vinden zijn. Ze, als het niet stiekem toch een hij is, legt eieren naar het schijnt. Paas eieren, te vinden in elke supermarkt. Ja ja, de tijd vliegt....

Goedemiddag

De prijzen bij dierenarts rijzen de pan uit. Een consult is inmiddels €57,19
Ik heb de praktijk een bezoekje gebracht vanmorgen, gelukkig geen dierenarts gezien. Alleen de maandelijkse herhaalprik voor de oudste hond bij een assistente. Schade was toch nog €100, groot deel medicijnkosten.

Maar op de spuiten die ze nu maandelijks krijgt, loopt ze 2 uur aan een stuk met plezier. En ze kon voorheen nog geen 200 meter op en af. Dus laat gaan met die banaan.

Maar ik besef me wel dat ik me gezegend mag noemen, dat dit voor mij betaalbaar is. Hoeveel mensen hebben door de extreem stijgende prijzen van de dierenartsen het geld niet meer om hun huisdier medische zorg te geven als het nodig is.
Dat laat me schrikken... Wij hebben ook net een prik gehad, voor Corona. Of beter, naar ik hoop, tégen Corona. Maar ik hoop er ook langer door te lopen. En de kosten, die zullen wel indirect blijven... 🙂🙂😉

De zon staat hier op dimlicht. Maar ook overdag is de lichtsterkte aan het afnemen, helaas. Dat brengt temperaturen die voor de oudere medemens onplezierig kunnen zijn. Maar ik vind zelf weer (op)warming door dat ik een groet kan brengen aan al die medemensen hier! Een fijne avond allemaal!

Dat laat me schrikken... Wij hebben ook net een prik gehad, voor Corona. Of beter, naar ik hoop, tégen Corona. Maar ik hoop er ook langer door te lopen. En de kosten, die zullen wel indirect blijven... 🙂🙂😉
Als jij er langer door gaat lopen, is de kans dat ik er ook langer door ga lopen aanwezig :DD

Maar ik herlas net nog eens wat ik schreef over dierenartskosten en dat ik me gezegend voel dat ik het kan opbrengen. En dat er velen zijn die dat niet meer kunnen.
Ik realiseerde me dat ik het over een enorme luxe heb. Wat ik vandaag aftikte is een bedrag waar gezinnen een week van moeten leven. Dat doet dan toch wel wat met me.

Als jij er langer door gaat lopen, is de kans dat ik er ook langer door ga lopen aanwezig :DD

Maar ik herlas net nog eens wat ik schreef over dierenartskosten en dat ik me gezegend voel dat ik het kan opbrengen. En dat er velen zijn die dat niet meer kunnen.
Ik realiseerde me dat ik het over een enorme luxe heb. Wat ik vandaag aftikte is een bedrag waar gezinnen een week van moeten leven. Dat doet dan toch wel wat met me.
Er is ook iets van een huisdierenverzekering tegenwoordig, maar wat daar de premie van is… en of het rendabel is?

Er is ook iets van een huisdierenverzekering tegenwoordig, maar wat daar de premie van is… en of het rendabel is?
Het gevaar van verzekeringen is dat mensen de kosten niet meer zien.
Dus de prijzen gasn nog verder omhoog. Want de verzekering betaald wel.
Alleen de onverzekerden zijn eerst de dupe.
En daarna verzekerden ook, want premie gaat omhoog.

Datzelfde zie je ook met de zorgverzekering.
Ook de all risk met de auto. Onbetaalbaar geworden. Omdat iedereen alles claimt.
En cosmetisch gloednieuwe auto’s gaan de schredder in. Want zijn waarde technisch afgeschreven…….

Wij betalen voor Sky zeg maar 30 euro per maand dus dat valt mee want is er echt iets dan kan het in de papieren lopen. Soms kan het uit en soms niet maar dat heb je ook met een inboedelpolis.

Handig Marcel want dan kun je mooi je kale bol elke dag bijhouden😉

Ik scheerde vroeger ook nat maar veelal was ik nat van het bloed dus ik doe het alleen nog electrisch.
Er is een hele generatie die electridch scheert. Net als mijn vader.
Daarna is er een hele generatie die nat scheert. Eigenlijk altijd met die combi mesjes.

En nu wilde ik van die dure dingen af. En weer terug naar de robuuste eenvoud.

Weet eigenlijk niet wat de jeugdigen van nu prefereren. Misschien kan @Fozzy eens vertellen wat hij en zijn zoon prefereren.

Er is een hele generatie die electridch scheert. Net als mijn vader.
Daarna is er een hele generatie die nat scheert. Eigenlijk altijd met die combi mesjes.

En nu wilde ik van die dure dingen af. En weer terug naar de robuuste eenvoud.

Weet eigenlijk niet wat de jeugdigen van nu prefereren. Misschien kan @Fozzy eens vertellen wat hij en zijn zoon prefereren.
Ik scheer elektrisch..l en de zoon? Niet, nou ja, die trimt zijn baard.

Een goede, vroege, zatwrdagochtend.

Moge Albert en Andre.

Zo we gaan de sprintrace bekijken.

Mogge nogmaals. Even getankt bij de Duitse buren à €1,68 E5 en nu ff door de wasstraat. Paar weken geleden alweer.
IMG_6898.jpeg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan