Wat is er nieuw

Goeden Dag Topic

Ja onder een zonnescherm met de wind is het vast wel te doen maar in de felle zon lopen is me even te.

Ja onder een zonnescherm met de wind is het vast wel te doen maar in de felle zon lopen is me even te.
Hoezo? Beetje Vitamine D op doen is niet slecht hoor, maar wel met mate uiteraard. Ik ben geen zonaanbidder, maar fietsen of een wandeling vindt ik wel lekker.

Ojee, ik moet bekennen dat het weer begint te kriebelen om een bakje op te starten.
En aangezien mijn eerste bakje maar een 60 cm was dat heel erg goed draaide, neig ik naar een 60 cm. Ik heb er ook de kast voor en een mooi plekje.

Het idee (bewoners) en beplanting begint langzaam te groeien. Maar eerst een bakje zoeken en kijken wat er voor licht boven hangt/kan. Dan kan ik verder denken. (Psssssst, heb al zitten Googlen.)
Gaat een low tech worden.

Middag Nicole en leuk idee.
Een paar Caridina multidentata (Japonica). Die laatste blijf ik leuk vinden. Rest moet ik nog over nadenken. Hangt mede af van het bakje, de verlichting erboven en wat dat voor mogelijkheden biedt wat betreft beplanting.

Middag! Lekker de hele middag met het neefje gezwommen in de tuin en nu met een wijntje onder de overkapping. Perfecte dag zo :DD

Bij nader Inzien is de morgen toch niet zo goed.
Ik kwam net buiten om de vissen eten te geven en er is vanacht een koi van zo'n 65/70cm uit de vijver gesprongen. Helaas met deze temperaturen houden ze dat niet lang vol. Het is de 1e x in 16 jaar dat dit gebeurt en hopelijk ook de laatste. Het kan komen doordat er onweer in de lucht hing daar willen ze nogal eens onrustig van worden.
Omdat ik nu moet gaan werken heb ik geen tijd om de koi weg te brengen dus tegen de vouw haar zin in maar ff in een zak en de vriezer in.

20250614_061858.jpg

Bij nader Inzien is de morgen toch niet zo goed.
Ik kwam net buiten om de vissen eten te geven en er is vanacht een koi van zo'n 65/70cm uit de vijver gesprongen. Helaas met deze temperaturen houden ze dat niet lang vol. Het is de 1e x in 16 jaar dat dit gebeurt en hopelijk ook de laatste. Het kan komen doordat er onweer in de lucht hing daar willen ze nogal eens onrustig van worden.
Omdat ik nu moet gaan werken heb ik geen tijd om de koi weg te brengen dus tegen de vouw haar zin in maar ff in een zak en de vriezer in.
goedemorgen.

Zonde van zo’n mooie Koi zeg.

Moge Michael en Albert.

Dat is erg jammer van zo n vis zeg maar ja je kan er weinig aan doen denk ik.

Moge Stefan. Zo bakken ververst en tomatensoep gemaakt dus klaar voor de hitte.

Moge Corne.

Dat scheelt een paar graden Albert want volgens Weerplaza is het hier nu 20 graden.

Ja maar ja jouw weerstation meet de temp hier niet lijkt me. Er staat vrij veel wind momenteel dus dat scheelt ook denk ik wel.
Nou ja laatste echt warme dag dus die komen we ook nog wel door met weinig doen denk ik.

https://www.nu.nl/binnenland/635906...-nederland-stuurt-aan-op-zelfredzaamheid.html
Ja red jezelf is het motto hier. Nou ik heb daar al op ingespeeld en heb mn iglo in de tuin waarin ik kan schuilen :DD :DD

Middag allemaal en ik was vergeten te groeten. Zal wel door de warmte komen en ik hoop dat dit de laatste dag boven de 22 graden is tot 2040 :DD :DD ;))

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan