Wat is er nieuw

Goeden Dag Topic

Ik ben zelf ook helemaal niet blij met de gladheid en vooral niet omdat het zo verraderlijk kan zijn. Ik loop dan ook al een dikke week enkel over het besneeuwde gras als ik de honden uitlaat. Daar "roetsj" ik tenminste niet uit.

Ik ben zelf ook helemaal niet blij met de gladheid en vooral niet omdat het zo verraderlijk kan zijn. Ik loop dan ook al een dikke week enkel over het besneeuwde gras als ik de honden uitlaat. Daar "roetsj" ik tenminste niet uit.
Ja zelfs ik gleed om 12 uur nog met 1 been weg toen ik naar Appie ging en het is altijd verraderlijk als het heeft gesneeuwd inderdaad. Op de fiets sta ik ook niet met dit weer want de fietspaden in het centrum zijn wel schoon maar hier in de buitenwijken doen ze er weinig aan.

John, dat gaat in mijn ogen erg ver om de schuld aan het weer te geven.. je kunt ook zeggen: welke ouder laat zn kind van 8 met die omstandigheden alleen naar buiten gaan spelen? En zeker met water in de buurt. Wie weet dacht het kind wel dat hij het ijs op kon. We zullen het nooit weten.

Neemt niet weg dat het heel erg is wat er is gebeurd daar.

John, dat gaat in mijn ogen erg ver om de schuld aan het weer te geven.. je kunt ook zeggen: welke ouder laat zn kind van 8 met die omstandigheden alleen naar buiten gaan spelen? En zeker met water in de buurt. Wie weet dacht het kind wel dat hij het ijs op kon. We zullen het nooit weten.

Neemt niet weg dat het heel erg is wat er is gebeurd daar.
Ja niet slim van de ouders maar ja bij de zomerdag was dat niet gebeurt denk ik want veel kunnen al prima zwemmen als ze 8 zijn. Dus ik vermoed dat de kou en het onder het ijs schieten er wel debet aan is.

Middag. Denk dat er meer gewonden zijn met bv botbreuken vanwege de gladheid en sneeuw maar minder in het verkeer omdat meer mensen thuis blijven.

Mensen moeten toch naar het werk als het glad is, kost je anders toch een snipperdag als je niet komt...
Kijk een ritje voor de fun of naar je schoonmoeder kan je uitstellen dat wel.

Mensen moeten toch naar het werk als het glad is, kost je anders toch een snipperdag als je niet komt...
Kijk een ritje voor de fun of naar je schoonmoeder kan je uitstellen dat wel.
Precies, je werkgever kan in principe zelfs eisen dat je moet komem werken.

Eisen is wel vergezocht, ik ben zelf ook leidinggevende op het werk en als iemand belt dat hij vindt dat het te glad is en niet komt kan ik hem niet dwingen.....

Een werkgever kan niet eisen dat je gevaarlijke omstandigheden gaat trotseren want ook die heeft een soort zorgplicht.

Vaak zal je met overleg er wel uitkomen maar een baas die eist dat je komt terwijl het te gevaarlijk is om te reizen is een waardeloze werkgever vindt ik.

Maar wat moet een bezorger van DHL of van elke andere firma dan? Die zullen toch op pad moeten. Maar dan maar een paar pakketten minder bezorgen denk ik dan.

Je hebt altijd beroepen die een uitzondering zijn en ik ben distributeur geweest bij PCM en we zeiden altijd loop als je kan lopen maar breng jezelf niet in gevaar.
Je hebt er ook niks aan als je een bezorger dwingt om te bezorgen wat wellicht onverantwoord is en die daardoor iets breekt waardoor hij of zij lang uit de running is.
Je moet denk ik ook vertrouwen hebben in een werknemer en aan hem de beslissing overlaten wat wel of niet kan.

Mogge, tot nu toe is het hier geloof ik nog droog. Dus zo eens kijken of ik rechtop blijf als ik naar de auto loop. En een kwartiertje sturen richting mn werk. Hopen op droger weer, dan kan mn fiets me weer brengen.

Aanvulling, het begint net met spetteren zag ik. Dus toch maar rustig aan doen over de gladde stoep.

Nou het viel mee qua gladheid hier in t oosten.
Nog wel een kliederboel nu met smeltende sneeuw natuurlijk.

Moge heren. Hier oogt het nog net zo wit als gister maar goed vanmiddag 3 graden dooi dus dat verandert gelukkig snel.

Goeiemorgen allemaal.

9751.jpg

Middag allemaal en het dooit lekker maar ja voor het weg is duurt nog wel ff denk ik.

Middag. Prutje is het. Nou ja, de sneeuwschep nog maar niet te ver opbergen want eind vd maand komt er weer een aanval.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan