Wat is er nieuw

Goeden Dag Topic

Goedemorgen :petjeaf:

Morge.

Middag, weekend. Zo even nar de stort wat hout en aluminium dumpen.

Middag. Hier naar de opticien geweest. Oogonderzoek en oogmeting gedaan. Ook maar nieuwe bril uitgezocht. Heb hetzelfde montuur als die ik nu heb weer gekozen. Lekker makkelijk :DD

Middag, broeierig weer zeg, plakkeirg zelfs. Net gewandeld en als belong maar een ijsje gegeten thuis.

Goedemiddag!

Nog even aan het genieten van mijn verlof. Vandaag een lui dagje, morgen naar de lfs om aquaria te bekijken. Jewel Rio 125 lijkt op papier, beeld en na opmeting ideaal, in het echt is toch anders. Plus dat ik wil weten of ik met mijn (gebrek aan) lengte overal goed bij kom, en ik kan gelijk es zien wat ze aan vissies hebben. Beetje verder prep werk dus.

Ik ben al wat aan het nadenken over het visbestand maar ik door de vissen het aquarium niet meer. :book:

Ik zeg alvast een goedenavond :petjeaf:
Ik ben al wat aan het nadenken over het visbestand maar ik door de vissen het aquarium niet meer. :book:
Voor een 80 cm is er verrassend veel keuze, veel succes met kiezen (of sterkte met de keuzestress):DD

Middag, broeierig weer zeg, plakkeirg zelfs. Net gewandeld en als belong maar een ijsje gegeten thuis.
Hier vanmiddag in recordtempo een softijsje naar binnen gewerkt, met de nadruk op soft. Dat spul smolt wel heul snel😋

Middag. Hier naar de opticien geweest. Oogonderzoek en oogmeting gedaan. Ook maar nieuwe bril uitgezocht. Heb hetzelfde montuur als die ik nu heb weer gekozen. Lekker makkelijk :DD
Mooi handig idd! Was de sterkte ook nog veranderd, of kon je exact dezelfde combi bestellen die je al had?:DD

Mooi handig idd! Was de sterkte ook nog veranderd, of kon je exact dezelfde combi bestellen die je al had?:DD
Ene oog was met 0.25 verbeterd :juggle: Dacht dat ogen alleen maar achteruit gingen. Maar bolling van het oog was ook wat veranderd dus misschien dat het daar aan lag.
Nieuwe was niet echt noodzakelijk maar heb maar 1 bril en deze is 4 jaar oud.

Voor een 80 cm is er verrassend veel keuze, veel succes met kiezen (of sterkte met de keuzestress):DD

Nu, ik ben van het voorzichtig beginnen dus vooral veel kijken, noteren, en opzoeken. Ik vind zeewateraquaria bijvoorbeeld prachtig maar daar heb ik niet de tijd en kennis voor.

Het kan zijn dat ik morgen in de LFS sta en bedenk dat de Rio toch echt te groot is. Ik sluit wijselijk niets uit. :DD

Ene oog was met 0.25 verbeterd :juggle: Dacht dat ogen alleen maar achteruit gingen. Maar bolling van het oog was ook wat veranderd dus misschien dat het daar aan lag.
Het kan idd knap vervelend zijn als je bril net niet goed is. Ik zoiets een paar jaar terug. Ik had toen ook het gevoel dat mn ogen slechter werden.

Volgens de oogmetingen was er niets veranderd, maar de coating van de glazen liet los (na 8 jaar ofzo). Toen via zo'n actie twee exact dezelfde brillen gekocht voor de prijs van 1. Dus de komende jaren zit ik wel goed.

Nu, ik ben van het voorzichtig beginnen dus vooral veel kijken, noteren, en opzoeken. Ik vind zeewateraquaria bijvoorbeeld prachtig maar daar heb ik niet de tijd en kennis voor.

Het kan zijn dat ik morgen in de LFS sta en bedenk dat de Rio toch echt te groot is. Ik sluit wijselijk niets uit. :DD
Goed idee om de Rio bij je LFS "te passen" dan ja. Voor je t weer heb je een opstapje of ladder nodig:DD

Avond. Broeierige middag hier.
IMG_0509.png
IMG_0510.jpeg

Avond. Hier nog even buiten zitten lezen na het eten.

Volgens de oogmetingen was er niets veranderd, maar de coating van de glazen liet los (na 8 jaar ofzo). Toen via zo'n actie twee exact dezelfde brillen gekocht voor de prijs van 1. Dus de komende jaren zit ik wel goed.
Na 8 jaar mag je ook wel een nieuwe bril. Wist niet dat de coating los kon laten. Kon vandaag ook een tweede bril gratis of korting, ik heb voor de korting gekozen. Dan heb ik mijn huidige bril als reserve en heb nog een zonnebril op sterkte maar die gebruik ik weinig, alleen in de auto af en toe.

2 bloemknopjes in de buce.
20260827_210422.jpg

Oeh, ik zou met mijn -4.25/-4.00 ook wel een verbetering willen. Helaas no luck, mijn ogen zijn al jaren stabiel.

Goedenavond

Oeh, ik zou met mijn -4.25/-4.00 ook wel een verbetering willen. Helaas no luck, mijn ogen zijn al jaren stabiel.
Hier ook ongeveer op die sterkte en een paar jaar geleden kwam daar een leesgedeelte bij, dus nu varifocus of hoe je het ook noemen wilt.

80 is een heerlijk maatje hoor. 60cm vinden veel mensen snel te klein.

Mogge, nou van code geel weinig gemerkt hier. Geen onweer gehoord, wel ergens even wakker van de regen maar was snel weer verder met mn droom. 6mm regen gehad volgens mn weerstation. En het is nu al/nog 18.6 graden buiten. Kop thee voor mn neus en broodje op het aanrecht liggen om te ontdooien voor mn ontbijt. Rustig de dag starten hier. En ergens rond de koffie de bak even verversen.

Goedemorgen :petjeaf:
Het is hier vannacht goed los gegaan met regen en onweer:regen:

Mogge, nou van code geel weinig gemerkt hier. Geen onweer gehoord, wel ergens even wakker van de regen maar was snel weer verder met mn droom. 6mm regen gehad volgens mn weerstation. En het is nu al/nog 18.6 graden buiten. Kop thee voor mn neus en broodje op het aanrecht liggen om te ontdooien voor mn ontbijt. Rustig de dag starten hier. En ergens rond de koffie de bak even verversen.
Goedemorgen! Hier heeft het flink gespookt hoor. De hondjes werden er bang van.

Mogge, waterwissel klaar. Bakje koffie met boterhammetje erbij. En wat gaan we verder doen? Euh nog geen idee. In elk geval wel een portie kibbelingen om 12u vd visboer die op vrijdag in het dorp staat.

Stoofpeertjes uit bijna onze achtertuin (gemeenschappelijk achterpad)
1000031366.jpg

1000031371.jpg

1000031370.jpg

Deze “beschermde” boom met als naam "Willemsboom" is erg oud is waarschijnlijk gepland rond dit bezoek....

Citaat....
Koning Willem III heeft Almelo officieel bezocht op 30 april 1862 tijdens een omvangrijke rondreis door de regio Twente

Foto archief vele jaren later….
Dezelfde boom omcirkeld, in één van deze huizen ernaast woonde de opa van een bekende van ons die een groentezaak hadden en daar de peren verkocht werden.
1000031372.jpg

Komend jaar krijgt deze weer een professionele onderhouds/snoei-beurt

Laatst bewerkt:

M'ddag,

Zojuist een hoosbui op mijn kop gekregen toen ik een pakketje ophaalde. Een wandelingetje van 7 minuten en ik ben doorweekt. :((

Ik hoop dat het nog opknapt want ik wil naar die LFS.

Hier ook geen onweer gehad. En slechts 0,2mm regen gevallen vanacht.
Misschien dat er zo nog wat aan komt.

Het is wel heel erg vochtig. Dus was vanmorgen al aan het zweten, bij het weghalen van 2 rolgordijnen.
Zijn inmiddels 2 nieuwe opgehangen.
Nieuwe kozijnen in de keuken, dus de oude pastte niet mooi meer.

Goedemiddag

Goedemorgen! Hier heeft het flink gespookt hoor. De hondjes werden er bang van.
En "as we speak" zitten er weer een paar flinke buien met onweer in de buurt.
Hier ging het ook zo te keer dat het me wijs leek bij de ramen weg te blijven want de bomen lagen zo ongeveer in een hoek van 45 graden met de wind mee.

Middag. Ff wat knutselen. Plantengebeuren blijft toch kriebelen. Grote glazen vazen genoeg hier. Beetje kleikorrels. Jbl mineral. Mos vermengd met kokosvezels. Een Anthurium uit een terrarium. Fittonia, Varen en wat mos. Kijken of dit aanslaat zo.
IMG_9863.jpeg
IMG_9862.jpeg

Een vraagje: ik denk dat voor mijn aquariumavontuur met 5906225+ vragen een eigen topic handig is. Een soort 'lief dagboek' waar leden die het grappig vinden om wijsheid te delen aan een leek die het graag goed wil doen. Er is zoveel informatie dat vaak nog extra vragen oproept.

Klopt mijn gedachtegang en zo ja, welk board? Ik zie in de foto-albums dat wat ik bedoel daar gebeurt, maar de enige foto's die ik nu kan plaatsen zijn de plek waar het aquarium komt. 😆

Prima, toch, het foto album vult zich vanzelf. Ik zou trouwens een zo groot mogelijk aquarium nemen dat past op de plek die je in gedachten hebt. Een kleiner aquarium is echt niet gemakkelijker of minder werk. In het hoekje dat ik over had paste de Trigon 190, maar als het hoekje net 20 cm groter geweest was had ik de 350 genomen. Ik vind mijn aquarium (190 liter) niet klein, maar zeker ook niet groot. Een groter aquarium is vaak ook niet veel hoger (dus niet moeilijker om er in te werken). Ik ga meestal op een keukenopstapje staan als ik ergens bij moet, ik kom anders ook niet aan de bodem. Als je een betonnen vloer hebt kun je alles plaatsen, let even op als je een houten vloer in een ouder huis hebt, dan kun je niet zomaar 300 kilo op een vierkante meter zetten...

Laatst bewerkt:
'Navond.

Net langs een andere LFS geweest omdat de andere door problemen met het OV een verdubbeling aan reistijd had.

Deze LFS zag er gelikt uit maar ik was er niet stuk van: Betta dames samen met wat rafelige staarten, Endlers zo laag bij de grond dat zelfs ik ze nauwelijks kon bekijken, en ze hadden niets staan aan aquaria in de formaten die ik overweeg dus ik ben niets wijzer.

Wat ook niet helpt is dat ik langs een paar bakken met kriebelbeestjes liep en nu voel ik fantoombeestjes over mijn lijf lopen. Brrrrr!

Goedenavond :petjeaf:
Het avondeten zit er weer in, nu lekker uitbuiken met de broek op de vreetstand:DD

'Navond.

Net langs een andere LFS geweest omdat de andere door problemen met het OV een verdubbeling aan reistijd had.

Deze LFS zag er gelikt uit maar ik was er niet stuk van: Betta dames samen met wat rafelige staarten, Endlers zo laag bij de grond dat zelfs ik ze nauwelijks kon bekijken, en ze hadden niets staan aan aquaria in de formaten die ik overweeg dus ik ben niets wijzer.

Wat ook niet helpt is dat ik langs een paar bakken met kriebelbeestjes liep en nu voel ik fantoombeestjes over mijn lijf lopen. Brrrrr!
Jammer dat het tegenviel, hopelijk heb je snel meer geluk bij een andere LFS. Sterkte kriebelen😆

'Navond.

Ik weet niet of je makkelijk kunt reizen. Maar de LFS waar ik voorheen woonde kwamen ook veel mensen uit Atwerpen.
En ik ben nog niet veel zaken tegen gekomen die zo goed waren als die zaak.
Maar je zou eens bij Bubbels in Hoogerheide (NL) kunnen kijken.

Ik ga nu vaak naar AquaBilzen. Ook een goeie zaak met mooie vissen.

Middag. Ff wat knutselen. Plantengebeuren blijft toch kriebelen. Grote glazen vazen genoeg hier. Beetje kleikorrels. Jbl mineral. Mos vermengd met kokosvezels. Een Anthurium uit een terrarium. Fittonia, Varen en wat mos. Kijken of dit aanslaat zo.
Bekijk bijlage 398086Bekijk bijlage 398087
Erg mooi Albert.

Ik mis hier planten in huis. Geen vensterbanken. En huiskamer op Noord.
Ik heb wel wat planten op mijn computerkamer staan, maar had ze liever wat meer door het huis staan.

@Madame Poezel Voor jou te ver maar wij hebben een geweldige winkel hier in Weert met deskundig personeel, hele goede verzorging en mogelijkheden van alles te bestellen. Ze proberen je nooit iets aan te smeren. Met Heevis in Eindhoven heb ik inmiddels ook goede ervaringen. Maar er zit veel kaf tussen het koren. In de plaatselijke Intratuin is het op alle vlakken al een stuk minder. Dit is trouwens leuk om je te oriënteren, de meeste winkels in Nederland en veel in België halen hier uiteindelijk hun vissen vandaan (alleen groothandel). Je kunt zo ook zien welke guppen gangbaar zijn:
https://www.ruinemansgroup.com/aquariumvissen

Erg mooi Albert.

Ik mis hier planten in huis. Geen vensterbanken. En huiskamer op Noord.
Ik heb wel wat planten op mijn computerkamer staan, maar had ze liever wat meer door het huis staan.
Mn vrouw vindt t ook mooi. Dus ik denk dat er nog wel 1 bijkomt. Maar dan wat hoger glas. Kan mooi een mini-orchidee in.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan