Goedemorgen 

Voor een 80 cm is er verrassend veel keuze, veel succes met kiezen (of sterkte met de keuzestress)Ik ben al wat aan het nadenken over het visbestand maar ik door de vissen het aquarium niet meer.![]()

Hier vanmiddag in recordtempo een softijsje naar binnen gewerkt, met de nadruk op soft. Dat spul smolt wel heul snel😋Middag, broeierig weer zeg, plakkeirg zelfs. Net gewandeld en als belong maar een ijsje gegeten thuis.
Mooi handig idd! Was de sterkte ook nog veranderd, of kon je exact dezelfde combi bestellen die je al had?Middag. Hier naar de opticien geweest. Oogonderzoek en oogmeting gedaan. Ook maar nieuwe bril uitgezocht. Heb hetzelfde montuur als die ik nu heb weer gekozen. Lekker makkelijk![]()

Ene oog was met 0.25 verbeterdMooi handig idd! Was de sterkte ook nog veranderd, of kon je exact dezelfde combi bestellen die je al had?![]()
Dacht dat ogen alleen maar achteruit gingen. Maar bolling van het oog was ook wat veranderd dus misschien dat het daar aan lag.Voor een 80 cm is er verrassend veel keuze, veel succes met kiezen (of sterkte met de keuzestress)![]()

Het kan idd knap vervelend zijn als je bril net niet goed is. Ik zoiets een paar jaar terug. Ik had toen ook het gevoel dat mn ogen slechter werden.Ene oog was met 0.25 verbeterdDacht dat ogen alleen maar achteruit gingen. Maar bolling van het oog was ook wat veranderd dus misschien dat het daar aan lag.
Nieuwe was niet echt noodzakelijk maar heb maar 1 bril en deze is 4 jaar oud.
Goed idee om de Rio bij je LFS "te passen" dan ja. Voor je t weer heb je een opstapje of ladder nodigNu, ik ben van het voorzichtig beginnen dus vooral veel kijken, noteren, en opzoeken. Ik vind zeewateraquaria bijvoorbeeld prachtig maar daar heb ik niet de tijd en kennis voor.
Het kan zijn dat ik morgen in de LFS sta en bedenk dat de Rio toch echt te groot is. Ik sluit wijselijk niets uit.![]()

Na 8 jaar mag je ook wel een nieuwe bril. Wist niet dat de coating los kon laten. Kon vandaag ook een tweede bril gratis of korting, ik heb voor de korting gekozen. Dan heb ik mijn huidige bril als reserve en heb nog een zonnebril op sterkte maar die gebruik ik weinig, alleen in de auto af en toe.Volgens de oogmetingen was er niets veranderd, maar de coating van de glazen liet los (na 8 jaar ofzo). Toen via zo'n actie twee exact dezelfde brillen gekocht voor de prijs van 1. Dus de komende jaren zit ik wel goed.

Oeh, ik zou met mijn -4.25/-4.00 ook wel een verbetering willen. Helaas no luck, mijn ogen zijn al jaren stabiel.Ene oog was met 0.25 verbeterdDacht dat ogen alleen maar achteruit gingen. Maar bolling van het oog was ook wat veranderd dus misschien dat het daar aan lag.
Nieuwe was niet echt noodzakelijk maar heb maar 1 bril en deze is 4 jaar oud.
Das ook mooi.mijn ogen zijn al jaren stabiel.
Hier ook ongeveer op die sterkte en een paar jaar geleden kwam daar een leesgedeelte bij, dus nu varifocus of hoe je het ook noemen wilt.Oeh, ik zou met mijn -4.25/-4.00 ook wel een verbetering willen. Helaas no luck, mijn ogen zijn al jaren stabiel.
80 is een heerlijk maatje hoor. 60cm vinden veel mensen snel te klein.Nu, ik ben van het voorzichtig beginnen dus vooral veel kijken, noteren, en opzoeken. Ik vind zeewateraquaria bijvoorbeeld prachtig maar daar heb ik niet de tijd en kennis voor.
Het kan zijn dat ik morgen in de LFS sta en bedenk dat de Rio toch echt te groot is. Ik sluit wijselijk niets uit.![]()
Dat vermoed ik bij mezelf ook. 😉80 is een heerlijk maatje hoor. 60cm vinden veel mensen snel te klein.

Goedemorgen! Hier heeft het flink gespookt hoor. De hondjes werden er bang van.Mogge, nou van code geel weinig gemerkt hier. Geen onweer gehoord, wel ergens even wakker van de regen maar was snel weer verder met mn droom. 6mm regen gehad volgens mn weerstation. En het is nu al/nog 18.6 graden buiten. Kop thee voor mn neus en broodje op het aanrecht liggen om te ontdooien voor mn ontbijt. Rustig de dag starten hier. En ergens rond de koffie de bak even verversen.
Hier ook geen onweer gehad. En slechts 0,2mm regen gevallen vanacht.Mogge, nou van code geel weinig gemerkt hier. Geen onweer gehoord, wel ergens even wakker van de regen maar was snel weer verder met mn droom. 6mm regen gehad volgens mn weerstation. En het is nu al/nog 18.6 graden buiten. Kop thee voor mn neus en broodje op het aanrecht liggen om te ontdooien voor mn ontbijt. Rustig de dag starten hier. En ergens rond de koffie de bak even verversen.
En "as we speak" zitten er weer een paar flinke buien met onweer in de buurt.Goedemorgen! Hier heeft het flink gespookt hoor. De hondjes werden er bang van.

Jammer dat het tegenviel, hopelijk heb je snel meer geluk bij een andere LFS. Sterkte kriebelen😆'Navond.
Net langs een andere LFS geweest omdat de andere door problemen met het OV een verdubbeling aan reistijd had.
Deze LFS zag er gelikt uit maar ik was er niet stuk van: Betta dames samen met wat rafelige staarten, Endlers zo laag bij de grond dat zelfs ik ze nauwelijks kon bekijken, en ze hadden niets staan aan aquaria in de formaten die ik overweeg dus ik ben niets wijzer.
Wat ook niet helpt is dat ik langs een paar bakken met kriebelbeestjes liep en nu voel ik fantoombeestjes over mijn lijf lopen. Brrrrr!
Ik weet niet of je makkelijk kunt reizen. Maar de LFS waar ik voorheen woonde kwamen ook veel mensen uit Atwerpen.'Navond.
Net langs een andere LFS geweest omdat de andere door problemen met het OV een verdubbeling aan reistijd had.
Deze LFS zag er gelikt uit maar ik was er niet stuk van: Betta dames samen met wat rafelige staarten, Endlers zo laag bij de grond dat zelfs ik ze nauwelijks kon bekijken, en ze hadden niets staan aan aquaria in de formaten die ik overweeg dus ik ben niets wijzer.
Wat ook niet helpt is dat ik langs een paar bakken met kriebelbeestjes liep en nu voel ik fantoombeestjes over mijn lijf lopen. Brrrrr!
Erg mooi Albert.Middag. Ff wat knutselen. Plantengebeuren blijft toch kriebelen. Grote glazen vazen genoeg hier. Beetje kleikorrels. Jbl mineral. Mos vermengd met kokosvezels. Een Anthurium uit een terrarium. Fittonia, Varen en wat mos. Kijken of dit aanslaat zo.
Bekijk bijlage 398086Bekijk bijlage 398087
Mn vrouw vindt t ook mooi. Dus ik denk dat er nog wel 1 bijkomt. Maar dan wat hoger glas. Kan mooi een mini-orchidee in.Erg mooi Albert.
Ik mis hier planten in huis. Geen vensterbanken. En huiskamer op Noord.
Ik heb wel wat planten op mijn computerkamer staan, maar had ze liever wat meer door het huis staan.
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.