Goldie83 haar Dubai 120 Malawi


Dankje Bertus! Ze kunnen idd vrijwel overal door de rotsen heen zwemmen, en af en toe vliegen ze er met een rotgang doorheen, leuk gezicht! Jammer dat het filmpje zo overbelicht is, de ware kleuren zijn veel mooier....
 
Lijkt op Diergaarde blijdorp.
Wand van 6 m,zwemmen er denk wel 500 vissen in.
 
Leuk filmpie Renate, en lekker druk. Hou ik wel van,
Volgende keer geen reclame he op de radio, straks krijg je de reclamecodecommissie nog op je dak. :deal:
 
haha tv.... en op een gegeven moment hoor je een vogel (denk je) maar is mijn kat whahahaha. En drukte valt mee hoor, maar zwemmen nu maar 10 visjes zichtbaar.... maar als ik naar de bak loop komen ze allemaal tevoorschijn... en daarna filmpje... volgende keer eerst even een tijdje zitten....
 
Het blijft toch leuk om voor verrassingen te staan. Boeiend he het aquarium met zijn bewoners. Ik zeg altijd dat dit beter is dan de televisie. ;)
 
MarcelPeekel zei:
Boeiend he het aquarium met zijn bewoners. Ik zeg altijd dat dit beter is dan de televisie. ;)
En er zelf programma`s bij bedenken: Wie is de losbol of Wie heeft gelegd die drol. :D
 
De blauwe vissen op pagina 5 met het zwart in de vinnen is de socolofi en de gelige vissen met wat strepen zijn waarschijnlijk saulosi mannen.
Vaak gaan malawi`s die op een of andere rede met familie is gekruisd oa strepen vertonen dus zou ook met de socolofi kunnen zijn.
 
Goldie83 zei:
swordfish zei:
Ziet er goed uit Renate

Dankje!!

De komkommer is geen succes, ligt nog onaangetast, zal het eruit halen. Ook het kroos eten ze niet! Ik zal wel weer aparte vissen hebben haha, dus toch maar aan de vlokjes....

Geef z ns 1 of 2 dagen niet te eten, moet je ns opletten wat ze daarna allemaal wel eten en die afwisseling is goed voor ze.
 
dat met die stenen heb je goed gedaan iets vrij houdend van de achterwand zodat ze er van alle kanten in en door kunnen en zich kunnen "verstoppen" voor de te opdringerige mannetjes af en toe.
 
Ja is over nagedacht haha, er liggen enkele met de punt tegen de achterwand, maar ze kunnen achterlangs overal wegschieten! Ik durf eigenlijk ook nog geen dag over te slaan met voeren aangezien er ook nog erg jonge vissen tussen zitten.... alhoewel ze hebben gister alleen in de ochtend wat gehad en nu pas weer vanwege werk...... haha.
 
Net even 3 zakken gekookte mosselen gehaald.
15 ontdooit en over de bakken verdeelt.
Als Tijgers gaan de malawi er op af.
En scheuren aan zo,n mossel.
Goedkoop visvoer, 2,45 500 gram. B.v.d H.
 
Waar Koop je dat Bertus?? Sorry ben blond....
 
Inmiddels zijn alle stenen bruin.... hoop dat dit geen kwaad kan?? Ziet er wel mooi uit!
454222_0_82_dscf2354.jpg


599691_0_82_dscf2355.jpg


912137_0_82_dscf2356.jpg


473684_0_82_dscf2357.jpg


394676_0_82_dscf2358.jpg


929841_0_82_dscf2359.jpg


679755_0_82_dscf2360.jpg


725425_0_82_dscf2361.jpg


969476_0_82_dscf2364.jpg


416169_0_82_dscf2365.jpg


979715_0_82_dscf2366.jpg
 
289876_0_82_dscf2367.jpg


868253_0_82_dscf2368.jpg


469957_0_82_dscf2369.jpg


351887_0_82_dscf2370.jpg
 
Erg mooi Goldie! Bruine aanslag geeft het naar mijn mening juist iets echt natuurlijks!
 
Heul mooi Renate.
 
Goldie83 zei:
Waar Koop je dat Bertus?? Sorry ben blond....

Bas vd.heiden. Puul ,vrieswaren

Dirk, Bas en Digros // aanbiedingen


De supermarkten van Dirk, Bas en Digros zijn de goedkoopste ...


Zijn hier 8 supers. Alleen hun verkoopt ze.
 
Dank jullie wel!!! Ben er zelf ook erg blij mee!! Nu de visjes nog lekker groeien en wat meer op kleur en van kleur veranderen ;) ben benieuwd!!

Pinky ;) het roze misbaksel doet het ook nog steeds prima, alleen ziet er niet uit! Ben benieuwd of het ooit nog een mooi gekleurde vis wordt??
 
Bertus zei:
Goldie83 zei:
Waar Koop je dat Bertus?? Sorry ben blond....

Bas vd.heiden. Puul ,vrieswaren

Zijn hier 8 supers. Alleen hun verkoopt ze.

Nooit van gehoord! Haha, zit hier niet in de buurt.....
 
ziet er echt gaaf uit Renate, vind het plots jammer dat ik maar een meterbak heb hahahaha
 
Er zijn ook wel mensen die een meterbak hebben met Malawi's.... dus schijnt te kunnen!! ;) Bertus bijvoorbeeld..... Maar jij hebt toch ook mooie bakken An! Maar het wel eens leuk om het compleet om te gooien. Ik heb helemaal weer plezier in m'n bak en dat was met de vorige inrichten toch wel totaal verdwenen!
 
Goldie83 zei:
Bertus zei:
Goldie83 zei:
Waar Koop je dat Bertus?? Sorry ben blond....

Bas vd.heiden. Puul ,vrieswaren

Zijn hier 8 supers. Alleen hun verkoopt ze.

Nooit van gehoord! Haha, zit hier niet in de buurt.....

Ik zie het ,ja. Niet hoger dan Almelo.

Kijk maar.
Dirk, Bas en Digros // aanbiedingen


De supermarkten van Dirk, Bas en Digros zijn de goedkoopste ...
www.lekkerdoen.nl/aanbiedingen -

Dan bij een andere Super kijken.
 
Ik ben heel tevreden met mn bakken hoor, maar heb voor tijden terug al eens tegen Arie gezegt, als ik het ooit omgooi wil ik er malawi oid van maken
 
Wie weet ooit in de toekomst ;)
Vind het echt op een zeebak lijken! Heel anders natuurlijk, maar zoals de vissen van het alg eten en uit al die holen tevoorschijn komen.... het is net Egypte whahaha, maar dan zonder koraal.
 
Is het licht niet teveel? Je kijkt er op de foto's zo scherp tegenaan? Of lijkt dat maar zo. Kan me voorstellen dat je 's avonds niet veel extra lampen aan hoeft te hebben
 
De bak is qua verlichting warm van kleur ook de vissen, op de foto's lijkt het felle verlichting en lijken de vissen wat flets maar is niet zo.
De bak geeft in de avond idd wel wat licht af, maar ik vind het wel prima. Maar goed het bruine alg groeit wel weelderig..... verlichting staat ook wel wat lang aan misschien.... 10 uur. Was in mijn plantenbak altijd korter... maar hier zijn de vissen wel dol op algen, heerlijk om je daar niet aan te hoeven irriteren! ;)
 
Zijn ook algeneters,he.
Maar meer alleseters, zou ik haast zeggen.
Algentabletjes knokken ze ook om.
 
Gave bak :thumbs: , bij mij is het juist andersom gegaan van ciclyden naar plantenbak.
Ik had 9 Britten en heb er nu nog 6. Twee helaas vorig jaar op oude leeftijd overleden 18,5 en 16,5 jaar oud. Dit waren blauwe en eentje zit bij mijn vrouw der vader, dat ging helaas echt niet. Super lief zijn ze en dom hahaha. Heb nog een lilac (eigenlijk2),silvertaby, 2 bicollors en twee foutjes hahaha, halfjes zeg maar. Een zwarte en wit zwart.

Bedankt voor je reactie :deal:
Top
Gr Martinez
 
Die mooie laag over je stenen is juist perfect, ik probeer het nu groen te krijgen maar elke keer als ik boven de 12 uur verlichting uit kom krijg ik blauwalg.
Ziet er verder goed uit de bak en het kleuren van vissen mja mijn placidochromis sp phenogiles Tanzania doe er ongeveer 3 jaar over om vol op kleur te komen.
Geduld is een schone zaak.
En Malawi in een meter bak? Beter van niet al is dit ieder voor zich en god voor ons alle.

En als ik er achter ben hoe ik een link in mn onderschrift krijg zal ik mijn topic er in zetten maar voorlopig staan mn nieuwe dames op de foto.
 
ah zal eens in je album kijken!! Er is wel ergens een topic over hoe je link te plaatsen....
 
Kan alleen maar ondersteunen wat Bertus zegt, bij mij vallen ze als hongerige wolven aan op de mosselen.
Ook het kroos dat bij jou volop bovenin drijft is in een paar dagen weg.

Ik denk dat je ze teveel "verwend" hahaha mag hoor,....je maakt er luxe eters van.
 
als ze per ongeluk een stukje kroos in de bek krijgen wordt dat onmiddelijk uitgespuugd whahaha, dat was niet de bedoeling!
 
Vindt het wel weer tijd worden voor een paar foto's Jongedame!

Hoe gaat het met je Malawi's?
 
Is nog niet zoveel veranderd hoor!! Haha. Het licht is nu nog uit, maar het gaat super goed! Alles leeft en zwemt vrolijk rond. Ook pinky (het roze visje die er niet uit ziet!) doet het nog steeds prima, maar het is wel echt een lelijkerd! De vissen beginnen zowaar wat kroos te eten af en toe. Er wordt geflirt, gestoeid, en af en toe door de bak gevlogen haha, erg leuk gezicht!! De stenen worden per dag bruiner.....niet normaal! Maar het heeft wel een natuurlijke uitstraling. Zal binnenkort even weer wat foto's maken. De vissen beginnen al wat uit mijn hand te eten en soms ook van mijn hand te eten... whaha. Vind het een beetje griezelig met die tandjes whahahaha.
Vanmiddag maar weer eens een deel water verversen.
 

Terug
Bovenaan