Wat is er nieuw

Goldie83 haar Dubai 120 Malawi

• Onderwerp starter Onderwerp starter Goldie83
  • Startdatum Startdatum
Dat ziet er lekker druk en gezellig uit. En ook nog eens een mooie poes. 😀
Ik zou toch flitsen. Bij de meeste foto`s sta je er al schuin ten opzichte van de voorruit voor. Dan heb je zoal weinig last van de flitser.

Nou, je bak ziet er leuk uit, en je poezen zijn echt droppies, zo mooi !

Mooi Renate, ze komen langzamerhand wat meer op kleur? De vissen dan he? Poezebeesten zijn ook mooi, alleen daar heb ik minder feeling bij.

De Saulosi mannen moeten nog steeds blauw worden... je ziet op een aantal foto's al wel wat blauwe verkleuring op de kop... maar is nog heel minimaal. Verder zijn de vissen mooi op kleur in het echt zien ze er mooier uit dan op de foto's. Ben echt blij met de bak, en vind de vissen erg leuk ook qua gedrag!
De stenen beginnen inmiddels een beetje groen te worden ipv poepbruin haha, en de vissen snoepen er geregeld van.
Eigenlijk een heel vredige bak op het moment, er wordt maar weinig (heel kort) gejaagd/geruzied.

Het zijn wel hele tamme vissen, eten uit je hand. Komen allemaal naar je toe zwemmen als je voor de bak staat. Ook als de kat tegen het aquarium aanstaat komen ze allemaal kijken, komisch gezicht.

Vind het heerlijk dat ik geen planten meer heb, qua onderhoud scheelt dit gewoon een hoop tijd. 1 keer in de week water verversen en dat is het, ideaal!

Dankje!!

Nog wat foto's helaas niet heel scherp, zulke bewegelijke vissen en wat alg aan de ramen oeps!! Met flits geprobeerd:

Oh ja en de bak lijkt heel druk maar valt eigenlijk reuze mee, alleen zodra ik richting bak loop komen alle vissen naar de ruit zwemmen (om te schooien haha).

333857_0_82_s.jpg

586748_0_82_s1.jpg

277176_0_82_s2.jpg

388323_0_82_s3.jpg

645394_0_82_s4.jpg

936259_0_82_s5.jpg

691548_0_82_s6.jpg

546786_0_82_s7.jpg

551668_0_82_s8.jpg

984238_0_82_s9.jpg

693119_0_82_s10.jpg

Ik lijk wel een beginner, maar ik vind dat blauwe visje heel mooi! 😀

Die blauwe dat zijn de pseudotropheus socolofi er zitten een paar hele mooi en wat mindere tussen. Mijn favorieten zijn de iodotropheus sprengerae, dat zijn die roestbruine met blauw/paarse gloed.

Dat Saulosi (vrouwtje?) op de laatste foto (en een paar andere foto's) heeft de kin aardig laten zakken, kan echter geen eitjes zien oid?? Ben benieuwd.....

Vind het toch zo bizar dat 's nachts de hele bak leeg lijkt, nergens een vis te bekken. Ben benieuwd of ze allemaal op een kluitje achter de rotsen liggen oid?? Hahaha.

Ik vindt het prachtig, maar ja...ik ken het gedrag van deze vissen dan ook uit mn aqua verleden.

De vissen hebben erg leuk gedrag, pronken naar de vrouwen, imponeren van de mannetjes onder elkaar. Het is idd gewoon een bak met stenen, maar ik was echt zo zat van die plantenbak. Ik vind het absoluut niet saai, het is een mooie blikvanger met weinig werk, voor mij ideaal! Ik heb geen zin om steeds maar weer te moeten snoeien, me te irriteren aan alg en planten die het niet goed doen. Het was dus bijna bak weg... maar vind dit echt prachtig en alg = geen probleem heeerlijk whahahaa.
Maar goed smaken verschillen (gelukkig).

En zoals de vissen nu van het alg eten en de stenen afschrapen, het is net de onderwaterwereld van Egypte hihi, alleen mist het koraal!

Ik zie de vis wel scherper die je geflitst hebt. Vooral die P. socolofi. Fabienne vind hem sowieso tweemaal zo mooi, haha. Ook al flits je, de scherpstelling ligt niet altijd op de juiste plek en lang niet alle foto`s zullen lukken. Flits of geen flits.

Ik blijf oefenen, jammer dat de vissen niet luisteren als ik zeg blijf 😉

Goldie83 zei:
En zoals de vissen nu van het alg eten en de stenen afschrapen, het is net de onderwaterwereld van Egypte hihi, alleen mist het koraal!

Inderdaad. Zag ze ook in HUrghada.in een poel naast de Nijl.
Grote scholen vis.

Juist omdat deze vissen zo bewegelijk zijn is het moeilijker om goed scherp te stellen. Dat overkom je door meerdere foto`s te nemen. Daar zoek je de besten van uit.

Vanmiddag toch mijn eerste sterfgeval..... er lag een zeer bleke vis (kon niet echt zien of het een saulosi of caeruleus was) snel ademend op de bodem. Zwom nog moeizaam, maar kon hem zonder moeite in een netje krijgen. Toen ik eens goed keek zag ik de schubben vooral bij het staart deel uit staan als een dennenappel. Vis was verder niet mager of dik, is me ook pas vanmiddag opgevallen dat er wat mankeerde, wel was er een heel klein wondje/gaatje te zien achter een zijvin echt maar een speldenknopje. Ik heb de vis met een tik verlost, hij zou niet lang meer te leven hebben dat was wel duidelijk. Hierna de wekelijkse verversing maar gedaan, hopelijk was het een geval opzich en blijft het hierbij. De rest van de vissen lijken nergens last van te hebben. Wel is me opgevallen dat 1 van de sprengerae een heel klein gaatje (lijkt het) heeft,van 1x1mm heel erg klein dus, verder niet rood/schimmelig oid... kan natuurlijk ook gewoon door een gevecht of een steen zijn gekomen, maar je wordt altijd een beetje parano�de na een sterfgeval.

Op het moment zijn de vissen aan het slapen.... blijft toch bijzonder dat alle ruim 30 vissen niet te zien zijn op een enkele vis na die op een steen hangt hihi.

Jammer van die vis. 🙁

Je bak ziet er wel heel mooi uit na je overstap. 🙂

Dankjewel!! Ben er zelf ook super blij mee! 🙂

Even weer een paar foto's, het gaat heel goed met de vissen. Heb een aantal vissen met grote onderkin, je zou zeggen er zitten eitjes of jongen in... nu al een paar weken en zie nog steeds geen jongen....
Blijft een leuk gezicht hoe de vissen de stenen af grazen en zodra je voor de bak loopt schiet alles weg tussen de rotsen... dan langzaamaan komen alle vissen weer tevoorschijn.

Allereerst Pinky de lelijke kleurloze vis, het is nog steeds een toverbal... overwegend roze hihi. Maar hij doet het nog steeds erg goed! Vriendin van mij: "oh das een mooie vis" haha de lelijkste van de bak!

152322_0_82_pi.jpg

846861_0_82_pi1.jpg

738652_0_82_pi2.jpg

345671_0_82_pi3.jpg

Dan de onderkin:

785472_0_82_kin.jpg

291815_0_82_kin1.jpg

De sprengerae hebben de tandjes gebleekt 😉 :

267689_0_82_sm.jpg

647713_0_82_sm1.jpg

515827_0_82_sm2.jpg

Een paar Socolofi:

799323_0_82_bl.jpg

755525_0_82_bl1.jpg

622435_0_82_bl2.jpg

734266_0_82_bl3.jpg

151515_0_82_bl4.jpg

829232_0_82_bl5.jpg

En nog een paar Caeruleus, nog steeds de kleintjes van de bak:

333348_0_82_geel.jpg

229769_0_82_geel1.jpg

866673_0_82_geel2.jpg

387277_0_82_geel3.jpg

368772_0_82_geel4.jpg

715132_0_82_geel5.jpg

hahaha die tandjes, supergaaf!

het zijn echt mooie vissen, waar je veel plezier aan beleefd volgens mij

Leuk h� die tandjes!! Het zijn echt geweldige vissen!!
Ik zag net een vis achter iets aanjagen... het was iets kleins... was net te laat om het goed te zien. Volgens mij een jong visje! Net even tussen de stenen gegluurd maar kan niks zien.... zal ook (gelukkig) niet veel overleven met al die jagers denk ik!

ooow spannend, ja dat moet dan haast wel een jonkie zijn lijkt me.
ach je weet maar nooit als ze goed kunnen verstoppen...

Wat het ook was, het zwom in paniek met twee grote saulosi mannen er bovenop.... ahw best wel zielig eigenlijk.... maarja dat is de natuur.

wauw echt heb mijn ogen uitgekeken met alle foto's die je hebt geplaatst
Krijg nu alleen nog meer zin om te gaan beginnen

Femke_Andre zei:
wauw echt heb mijn ogen uitgekeken met alle foto's die je hebt geplaatst
Krijg nu alleen nog meer zin om te gaan beginnen

Dankje! Het is ook echt mooi een malawibak!

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan