Vanmiddag toch mijn eerste sterfgeval..... er lag een zeer bleke vis (kon niet echt zien of het een saulosi of caeruleus was) snel ademend op de bodem. Zwom nog moeizaam, maar kon hem zonder moeite in een netje krijgen. Toen ik eens goed keek zag ik de schubben vooral bij het staart deel uit staan als een dennenappel. Vis was verder niet mager of dik, is me ook pas vanmiddag opgevallen dat er wat mankeerde, wel was er een heel klein wondje/gaatje te zien achter een zijvin echt maar een speldenknopje. Ik heb de vis met een tik verlost, hij zou niet lang meer te leven hebben dat was wel duidelijk. Hierna de wekelijkse verversing maar gedaan, hopelijk was het een geval opzich en blijft het hierbij. De rest van de vissen lijken nergens last van te hebben. Wel is me opgevallen dat 1 van de sprengerae een heel klein gaatje (lijkt het) heeft,van 1x1mm heel erg klein dus, verder niet rood/schimmelig oid... kan natuurlijk ook gewoon door een gevecht of een steen zijn gekomen, maar je wordt altijd een beetje parano�de na een sterfgeval.
Op het moment zijn de vissen aan het slapen.... blijft toch bijzonder dat alle ruim 30 vissen niet te zien zijn op een enkele vis na die op een steen hangt hihi.