Wat is er nieuw

Goldie83 haar Dubai 120 Malawi

• Onderwerp starter Onderwerp starter Goldie83
  • Startdatum Startdatum
Goed om te horen. Ja levendig zijn ze. Voor mij zijn het de 'honden' onder de vissen.
Heel leuk dat ze al uit je hand komen eten. Haha, het geschraap van hun tandjes is goed te voelen. Gelukkig zijn het bvb geen papegaaivissen.

hmmm nee daar kan je beter niet je vinger bij steken whahahaha!! :juggle:

Maar idd voel je de hapjes van de vissen wel hihi. Nou zal eens gaan verversen....

Nog steeds de onderdelen voor de luchtpomp niet ontvangen, dus zelf maar wat gekocht..... straks maar eens proberen.

Even weer wat foto's. Inmiddels wordt er volop kroos gegeten, net weer een beetje bijgevuld. Ik zag dat er al meerdere vissen eitjes in de bek hebben.... ohoh! Onder andere bij de sprengerae en saulosi.
Pinky (de roze lelijke vis) doet het nog steeds prima en zwemt vrolijk rond, ben benieuwd of het ooit nog een mooie vis wordt....

111886_0_82_f.jpg

492931_0_82_f1.jpg

148383_0_82_f10.jpg

921883_0_82_f11.jpg

673249_0_82_f12.jpg

682484_0_82_f13.jpg

686244_0_82_f14.jpg

773675_0_82_f2.jpg

778734_0_82_f3.jpg

374332_0_82_f4.jpg

432787_0_82_f5.jpg

625554_0_82_f6.jpg

751184_0_82_f7.jpg

886475_0_82_f8.jpg

118642_0_82_f9.jpg

Wat ziet dat er allemaal leuk uit Renate

Dankje John!

Je kunt al zien dat de Saulosi mannen wat beginnen te verkleuren van geel naar blauw....

Heeft even geduurd, maar eindelijk foto's....Mooi Renate!

Mooie vissen zeg!! Die laatste lichte blauwe is m'n favoriet!

Dat is de socolofi, idd mooi visje! Mijn favoriet op het moment de roestbruine sprengerae, zijn al best groot en in de donkere holletjes zien ze er best griezelig uit haha!

Mooi hoor zag beetje geel maar was het waard xd

Waarom zijn jouw stenen zo vies bruin?!?!
0qNESdacmW7B9GwrsNiEqO8LBbnKyJ41.gif

Goldie83 zei:
Tip v/d dag: in youtube kun je het geluid van je filmpje uitzetten en/of vervangen door iets van je eigen keuze, genoeg gratis deuntjes die ze aanbieden. Heel wat beter dan dat geleuter van de t.v. 😉

verder: thumbs:

haha, poepkleurtje h�!
Muziekje tja, even snel en geen verstand van.....zet volgende keer wel een muziekje aan haha. Maar het gaat om de vissen.....

Levendige vissen hoor, het ziet er prachtig uit! :thumbs:

Dankje Astrid, het zijn idd levendige vissen. Het zijn ook echt een stel schooiers, zodra ik voor de bak sta komen ze met z'n allen voor het raam op een kluitje.... valt er nog wat te eten?? Erg lastig met foto's maken aangezien ze allemaal bij elkaar zitten, moet ik eerst een tijdje gaan zitten zodat ze weer elk hun eigen gang gaan.

Net een deel water ververst en heb de eheim pomp eruit gehaald. Kijken hoe het gaat op de jbl, daar zullen nu wel wat bacteri�n inzitten.....
Net de bodem afgehevelt en zie nu alweer overal poep! Wel mooi gekleurd van knalgroen tot rood haha! Vind het echt een genot om geen planten meer te hebben!! Hoef me niet druk te maken over alg etc... mag nu allemaal! Heerlijk!

Nou,mijn stenen zijn gewoon bruin.

maar sinds er 3 ansistrussen inzitten,worden ze weer wittig.

en geen jongen meer van Malawi.
en geen jongen van de ansistrussen.
Eten van elkaar de eieren en jongen op.

Vraagje,hoe bevalt de lucht pomp? Stil,je hebt een silenta toch?

Nou ja scheelt dat ik de vissen zo naar de lfs kan brengen..... maar vangen wordt nog wel een probleem.... Nou ja eerst maar eens zien of en hoeveel jongen er komen. Ik vind ancistrussen leuk bij een ander, maar vind ze zelf niet zo mooi... smaken verschillen (gelukkig).

Ja heb de silenta regelbare uitvoering en die bevalt qua geluid erg goed moet ik zeggen! Ik heb hem niet zo hard staan, maar je hoort de pomp nauwelijks. Het is mijn eerste luchtpomp dus kan niet vergelijken. Werd niet compleet geleverd, maar heb een deel van het geld teruggekregen voor een steen en luchtslang.

Kwam gisteravond thuis en zag maar 1 vis, de rest lag te slapen? In de grotjes? Erg apart!

Zaterdagavond :deal: 😀 Stapavond.
Thx Renate,voor het antwoord.

Haha dat zou het zijn!

En hoe is het nu met de vissenvriendjes? Nog nieuws? Een verhaaltje voor het slapengaan? :book:

Het gaat allemaal goed, totaal geen uitval gehad. De agressie valt ook reuze mee! Als de kat op een krukje voor de bak zit, komen alle vissen op een kluitje kijken naar de kat haha, wie kijkt nou naar wie?? Zal binnenkort even weer wat foto's maken, nu teveel weerkaatsing.

Valt me wel op dat veel poep zich verzameld aan de kant waar niet de instroom voor het filter zit..... dus wekelijks bergen stront aan het afhevelen.... maar goed de vissen doen het allemaal goed.

De Saulosi mannen zijn nog steeds niet verkleurd.... Ook de lelijke kleurloze vis (pinky) doet het prima!

Heb nog geen jonge visjes gespot, dus zal die eitjes in de bek wel verkeerd gezien hebben??

Haha, alles gaat goed, mooi zo. Heb je geen kamerplanten die mest nodig hebben?

Geef het aan mijn balkon planten haha, zo wordt het vuil water nog weer hergebruik.

Wel opletten of de planten hard of zacht water willen!

Onze kamer en balkonplantjes die zacht water willen krijgen water uit de Zuidoost-Azi� of Zuid-amerika bak, degenen die wat harder willen uit een van de andere bakken 😉

Haha, de viooltjes doen het er goed op 😉

even weer een paar foto's, niet echt mooi aangezien de vissen erg beweeglijk zijn maar een impressie:

411355_0_82_r.jpg

594837_0_82_r1.jpg

765614_0_82_r2.jpg

299281_0_82_r3.jpg

375163_0_82_r4.jpg

483569_0_82_r5.jpg

759184_0_82_r6.jpg

172632_0_82_r8.jpg

182684_0_82_r9.jpg

624479_0_82_r10.jpg

En even offtopic laten zien hoe mijn jongste britje groeit:

724932_0_82_dscf2386.jpg