Wat is er nieuw

Goldie's expert 30 garnalenbak

• Onderwerp starter Onderwerp starter Goldie83
  • Startdatum Startdatum
Goldie83 zei:
nee binnenfilter zo'n aquaflow 100.... heb hem helemaal onder water en nog lawaai...

Oh dat is raar zeg. Ik heb ook (nog?) een aquaflow 100 in mijn bak hangen, maar ik vind deze niet lawaaiig ofzo.

Van mij werkt prima op een tijdschakelaar.... wat zonde!!

Leuk hoor, kan niet wachten tot ik ook kan beginnen 😛
Eerst me vissen afbetalen bij mijn vriend en dan ga ik hup aan de slag met het inslaan van garnalen spullen!

Ja leuk h�!! Donderdag de plantjes ook weer leuk! Zit alleen nog te denken over wat voor achterwand.... een simpele zwarte poster of een achterwand van mos..... nog weer iets om over na te denken...

Haha, ik ga dit keer alles mooi zwart doen, had spijt dat mijn aquarium niet zwart is!
en mijn garnalen worden ook mooi blauw, dus dan knallen ze samen met de planten eruit!

Als het goed is komen mijn plantjes zo. Vind het bakje wel erg donker met de led verlichting water is ook wel iets verkleurd door het hout.... heb een zwarte poster gekocht voor de achterwand, maar twijfel of ik die wel ga gebruiken of juist een hele lichte... Eerst maar eens kijken hoe het staat als de planten erin staan.

Heb voor bij de wortels dennerle powertabs besteld, iemand ervaring mee icm garnalen??

Mos en anubias (1 besteld maar al 4 stekken!) zit op het hout, wat een rotklus! Nu verder met naaldgras knippen en stekjes maken.....

Trouwens niet makkelijk als 1 kat in je spijkerbroek hangt, en de ander probeert je plantjes te jatten hahahaha.... 😉

haha! Ooit wel een bijlzalmpje, sprong zo voor de kat. Maar die keek er alleen maar dom naar! Gauw aan het staartje gepakt en weer terug!

Glaswol is eraf, rotwerk haha en weer verder. Morgen komt mijn pincet voor makkelijk planten haha, oeps heb geen geduld! Heb zelf nog wel een pincet 😉

Ben benieuwd wat je er van aan het maken bent Renate.
Zag net nog een witte expert staan met knopjes en twijfelde heel ff maar niet gedaan 😉

Hoezo dat? kan ik niks aan doen dat ze 2 verschillende uitvoeringen van hetzelfde bakje hebben... 🙄 😉
Wisten ze trouwens zelf eerst ook niet van superfish dus...

het begint er al wat op te lijken..... nu last van mijn rug door al die stekjes haha. Voelt trouwens heel onnatuurlijk om het grootste deel van de plant af te knippen en dan pas te poten, had misschien nog wel wat korter gemoeten trouwens!
Hier een paar foto's, totaaltje met veel lichtinval.... vanavond nog maar eens proberen.

189911_0_82_pl.jpg

217946_0_82_pl1.jpg

338134_0_82_pl2.jpg

943581_0_82_pl3.jpg

753576_0_82_pl4.jpg

378566_0_82_pl5.jpg

227423_0_82_pl6.jpg

663329_0_82_pl7.jpg

Morgen komen de voedingstabletten die ik er nog tussen moet steken en mijn pincet dus moet dan niet zo moeilijk zijn. De bak is een stuk lichter met de planten, dus het wordt toch de zwarte poster.... maar heb ik nu geen zin meer in om te doen. Morgen is er weer een dag....

nou ik vond het een eeuwigheid haha, geen geduld voor al dat gefriemel.... nu hopen dat het een mooie grasmat word!

Leuk bakje.
Ik heb dit bakje wel eens voorbij zien komen op T guppy ofzo.
Blue fairy's zijn mooie garnalen.
Veel succes ermee.

Bedankt Titia! 🙂

Snap er niks van, heb de heater op 23 graden staan en toch geeft de thermometer maar krap 20 graden aan....

Het mos is wel aardig bruin, hoop dat het bijtrekt.....

142237_0_82_dscf1307.jpg

354261_0_82_dscf1308.jpg

945473_0_82_dscf1309.jpg

Dankje! waarschijnlijk de blue fairy garnaal 🙂 maar zit nog wat in twijfel, vind de oranje rili ook erg mooi.... heb nog een paar weken de tijd om er over na te denken.

Ha Goldie,
Altijd leuk zo'n bakje inrichten. Waarom heb je het waterniveau niet tot de rand?

Ja dat durf ik eigenlijk niet, normaal ben ik de eerste die dat zegt haha! Je kan niet zien tot hoever het glas doorloopt dus helemaal onder de plastic rand of niet? Volgens het stickertje wat erin zit mag de bak niet voller.... morgen maar gewoon eens proberen, en kijken of het niet gaat lekken.... ik vind dit ook niet mooi...

Jeetje wat een monnikenwerk maar netjes gedaan zeg!
Op het stickertje staat dat het waterniveau minimaal 1.5cm van de lamp moet zitten.

oh nou dan vul ik de bak maar bij, hopen dat het goed gaat.

Idd priegelwerk, maar zou mooi zijn als er een dichte mat ontstaat. Zal zo eens een beetje profito en carbo toevoegen.

Ik had zelf met zware tape nog een extra rand onder de rand van de bak geplakt zodat ik zeker wist dat de verlichting droog bleef en niet tegen de rand met water zat te kijken.

766271_0_82_dscf1310.jpg

838337_0_82_dscf1311.jpg

Das beter!! Let niet op de vuiniszak als achterwand haha...

ok maar dat vertekend wel enorm, gelijk wel ff doen. Moment....

578523_0_82_dscf1312.jpg

511668_0_82_dscf1313.jpg

696682_0_82_dscf1314.jpg

Lijkt weer heel fel, terwijl dat echt niet zo is. Perfect licht!

Is toch veel mooier zo!? 😉
Ziet er al goed uit maar zou voor de zekerheid toch een mailtje doen naar de shop waar je de plantjes van hebt om te zeggen dat de helft van het mos al bruin was bij aankomst want is eigenlijk niet netjes natuurlijk.

ja heb al een mailtje gestuurd met foto, als het aanslaat is het geen probleem natuurlijk, maar beetje zonde als alles doodgaat!

Lijkt trouwens wel leuk dat roodbruine mos haha! Maar wordt hopelijk weer groen??

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan