Wat is er nieuw

Goldie's expert 30 garnalenbak

• Onderwerp starter Onderwerp starter Goldie83
  • Startdatum Startdatum
jessicapilon zei:
Ze hebben Duitse paspoorten hoor 😉

Ga ze ook duitse namen geven.... Hansel... haha 😉

Heb een groot stuk van het catappablad uit de bak gehaald, water kleurde nog steeds enorm en geen garnaal te zien! Vond ��n dode garnaal vanmorgen. De rest is meester in verstoppen, ze zijn erg slecht te zien. Bakje begint nu al wat helderder te worden. De babyvisjes zwemmen ook nog steeds rond.

zeker gemist...wat heb je er in dan dat het zo kleurt ???

Garnaaltjes laten zich volop zien, helaas zijn ze niet goed op de foto te krijgen... de kleur is dan niet goed te zien.
Hier een filmpje van de garnaaltjes met een stukje repashy gelfood, ze vinden het heerlijk! De jonge thomasi�s zwemmen er ook tussen.

http://youtu.be/AeuF05iqYGQ

Beetje slechte kwaliteit film maar ok�, even voor het idee...

Eivlekken van de garnalen zijn goed te zien op het filmpje,hebben ze inmiddels al eitjes?

nee nog geen eitjes maar idd, giga eivlekken op sommige garnalen. Maar sommige mannen zijn ook nog wel wat klein volgens mij.... Ze doen het verder goed. En ook de jonge thomasi's groeien geleidelijk, zijn nu ongeveer een cm groot van kop t/m staart. Nog wel heel klein, maar zijn al wel echt visjes.

Ja de visjes zijn ook goed te zien idd,leuk hoor!
Formaat van mannetjes zegt trouwens niks hoor wat voortplanting betreft! 😉

Seabait zei:
Ja de visjes zijn ook goed te zien idd,leuk hoor!
Formaat van mannetjes zegt trouwens niks hoor wat voortplanting betreft! 😉

ow hihi.... nou ja ik zie ze nog niet echt een poging ondernemen.... Ach komt vanzelf!

Net zo schattig als dit?

9vRTas5KZ3ovKLpxx79VlhhPR3Q1xqRv.jpeg

~ Ivo

dat lijkt er idd wel op! Haha. Alleen zijn ze wat donkerder gestreept. Maar zo krijg ik ze echt niet op de foto! 😉

Deze is volgens seriouslyfish 2 weken oud 🙂

~ Ivo

De eerste zwangere garnaal is gespot!! Ben benieuwd!

Ja idd.... heb al wat jonge garnaaltjes gespot, gister helaas ook een dode.. De jonge visjes groeien al aardig. Ook het nieuwe mos is van mooi groen, aardig bruin aan het worden..... snap er niks van. Het groeide in de dubai de bak uit....

Een extra led lamp in de bak gehangen, vond de verlichting erg zwakjes....

629269_0_82_nr.jpg

257765_0_82_nr1.jpg

922192_0_82_nr2.jpg

276189_0_82_nr3.jpg

812845_0_82_nr4.jpg

758786_0_82_nr5.jpg

313354_0_82_nr6.jpg

641731_0_82_nr7.jpg

762134_0_82_nr9.jpg

632715_0_82_nr10.jpg

Ziet er goed uit Renate,wel beter idd met extra licht.
Hout geeft ook nog flink af zo te zien.

leuk zeg.
wat zijn dat voor visjes? jonge visjes?

Volgens mij Anomalochromis thomasi jongen ja 😉

~ Ivo

Goldie83 zei:
En de eerste bewoners zitten erin! Had een paar thomasi eitjes overgezet en dacht dat het allemaal verschimmeld was. Echter zag gister toch onverwacht wat jongen zwemmen, ik tel er 8 (nu 10?)! Mogen wat opgroeien en gaan dan naar de lfs of naar een liefhebber (als iemand interesse heeft hoor ik het graag).

En dan zeg je tegen mij wat over enkel plaatjes kijken Ineke! 😀

o ja, ik zie het, kwestie van lezen 😉 hihi :sorry:

Edit: jaja john, ik was je al voor hoor 😛

haha, heb ik ook vaak ineke! Idd Thomasi jongen, zijn al echte karaktertjes, elkaar wegjagen haha. Zijn nog steeds heel klein, ik denk zo'n 1.5cm.

Het licht is idd een stuk beter, het hout geeft idd nog kleur af maar met de extra lamp lijkt het een stuk helderder. Er zitten ook hele mooie felblauwe garnalen in, maar op de foto's moeilijk te zien.

Wordt alleen gek van het naaldgras! Loop elke dag weer stekjes terug in het zand te zetten.....

Mooie bak Renate!
En die Thomasi zien er nog wel schattig uit. 😛

Dankje Maurits! En die Thomasi zijn ook best schattig hoor! Ook als ze ouder zijn, behalve als ze jongen hebben..... Maar prachtvissen!

Nu je toch zo in de weer bent met foto's maken van de Dubai..... 😀

nou dat bakje is niet fotowaardig haha! En de garnalen ook niet....
Heb gister met veel moeite de thomasi jongen uitgevist en naar de lfs gebracht, volgens mij hebben zij heel wat garnalenjongen opgegeten. Verlichting is 10x niks. Erg donker..... met extra led buis is er nog iets te zien.... Ik hoop nu de vissen eruit zijn dat er weer wat gekweekt wordt ik zie nu wel 1 garnaal!
Het naaldgras doet het ook niet geweldig, wortelt niet goed en ben elke dag bezig om weer stekjes terug te plaatsen....

Ok jammer hoor maar zal wel weer goedkomen denk ik.

als er weer wat gekweekt wordt zal ik weer wat foto's maken, bakje moet eerst weer wat gefatsoeneerd worden gister helemaal over de kop gehad met die vissen vangen.
De kleur van de blue fairy's die ik heb valt me ook erg tegen, beetje kleurloze garnalen..... Misschien doe ik er toch maar weer citroenen in, vond ik veel mooier.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan