Gup man hangt voor het filter


Kardinaaltje1

Well-known member
Lid geworden
24 juli 2009
Berichten
106
Leeftijd
29
Locatie
Utrecht
Hallo allemaal,

Sinds 2 dagen valt het mij op dat m'n mannetjes gup voor het filter hangt. Wanneer ik ze eten geef, eet hij wel gewoon mee. Wanneer er andere guppen dichterbij komen zwemt hij eventjes weg maar gaat vervolgens weer op zijn oude plek 'hangen'. Iemand enig idee wat het kan zijn?

Alvast bedankt.


Foto gup

811957kardinaaltje1_0_82_img_9675.jpg
 
Wat is de rest van je bestand en het formaat van je aquarium? een foto zou ook wel fijn zijn :)
@edit, foto van je hele bak
 
Het is een Rio 180, meterbak dus :)

Verder het vissenbestand:

6x Guppen (2 man 4 vrouw)
3x Zwaarddrager (1 man 2 vrouw)
4x Garra taeniata
1x ancistrus

Foto aquarium:

146881kardinaaltje1_0_82_img_9097.jpg
 
Ik brainstorm even, maar wellicht is je bovenkant van je aquarium te licht, als ik hier kijk waar de vissen het liefst vertoeven is toch bij de drijfplanten, en hoemeer drijfplanten hoe fijner de vissen zich voelen.
Zo'n filter biedt enige beschutting dus wellicht als je drijfplantjes toevoegd dat de vis zich prettiger gaat voelen.
 
@Yvonne53 Harstikke bedankt! Ga morgen meteen naar de lfs voor drijfplanten :)
 
oh oh... ik zie herkenning metz mijn topic...�raar gedrag vrouwtjes guppy�... Bij mij begon het net zo en is niet goed afgelopen.

Ik hoop dat het bij jou gewoon iets anders is.
 
Dat zeg ik helemaal niet, ik zeg alleen dat ik herkenning zie met mijn topic waar ook een gup tegen de pomp ging hangen. Jeetje... niet meteen gaan bijten hoor! ;-)
 
Bedankt voor de reacties allemaal. De gup zwemt nog steeds een beetje bovenaan, ik wacht het nog even af.
 
Frambozenhaai zei:
Dat zeg ik helemaal niet, ik zeg alleen dat ik herkenning zie met mijn topic waar ook een gup tegen de pomp ging hangen. Jeetje... niet meteen gaan bijten hoor! ;-)

Snotaap?
 
Frambozenhaai, ga maar niet in op zo'n belediging. ;-) Ik snap jouw reactie trouwens wel, hoor.
 
Bertus zei:
Frambozenhaai zei:
Dat zeg ik helemaal niet, ik zeg alleen dat ik herkenning zie met mijn topic waar ook een gup tegen de pomp ging hangen. Jeetje... niet meteen gaan bijten hoor! ;-)

Snotaap?

Pardon?! Je hebt het over jezelf neem ik aan? Ik had misschien wel kwa leeftijd je moeder kunnen zijn.
Ik vind alleen dat je beter moet lezen. Er staat letterlijk dat ik herkenning zie met mijn topic waarbij ook een gup voor de pomp hangt. Ik heb nergens gezegd dat het ook daadwerkelijk hetzelfde is, alleen dat het net zo begon.
Zullen we (ik zeg even voor het gemak �we�, maar we weten allebei wel wie we bedoelen) gewoon gaan stoppen met benamingen als �snotaap�? Komt zo kinderachtig over... en ik was nog wel in de veronderstelling dat dit een volwassenen forum was met volwassen mensen. Mijn fout misschien wel.

In dat geval neem me niet kwalijk, want dan weet je niet beter.
 
Kwam net thuis van m'n werk en moest ik helaas zien dat de gup was overleden :(
 
Pardon?! Je hebt het over jezelf neem ik aan? Ik had misschien wel kwa leeftijd je moeder kunnen zijn.

Zou dat zijn ,ja.?
Dan ben je al VERSCHRIKKELIJK oud.
Zou je 113 moeten zijn..


Maar, On -topic.
Vis die ziek is,gaat daar heen waar de stroming is,de POMP.
En blijft daar hangen.

Jammer ,kardinaaltje.
 
Bertus!

Ik geloof wel dat je een hoop weet maar als ik je tegen kom op een topic gedraag je je snel als een bet weter..

Erg irritant soms ... Iemand van jou leeftijd had ik tog wat vriendelijker verwacht..

Misschien komt het nog je bent nooit te laat om te leren..
 
Nee,maar als gij ouder bent,dan 68 ,mag ik verwachten dat je zo oud zou zijn.
Dat had mijn overleden moeder ook geweest.
Dus,zeg dan niet,dat je mijn moeder had kunnen zijn.
 
Cliff87 zei:
Bertus!

Ik geloof wel dat je een hoop weet maar als ik je tegen kom op een topic gedraag je je snel als een bet weter..

Erg irritant soms ... Iemand van jou leeftijd had ik tog wat vriendelijker verwacht..

Misschien komt het nog je bent nooit te laat om te leren..

Hou jij je erbuiten?!!!
Als ik het niet alleen met haar af kan,roep ik jou wel.
Ben oud en wijs genoeg om het zelf te vertellen.
Klein misverstand. Dus!
 
@kardinaaltje. Kan je me zeggen waar je die prachtige stenen hebt gekocht? Ik ben al heel lang op zoek nl.

Groet,
Dopie
 
@ Bertus. Die heb ik in Den Haag al allemaal afgezocht, misschien een keer een intratuin proberen.
Thanks..........
 
Graag gedaan, en ze hebben daar emmers met water en sponzen. zodat je de kleur van de steen kan zien alstie nat is, altijd handig als je een mooie steen wil kopen :) Die eigenaar van de winkel is een hele vriendelijke man die je graag zal helpen.
 
Bertus zei:
Cliff87 zei:
Bertus!

Ik geloof wel dat je een hoop weet maar als ik je tegen kom op een topic gedraag je je snel als een bet weter..

Erg irritant soms ... Iemand van jou leeftijd had ik tog wat vriendelijker verwacht..

Misschien komt het nog je bent nooit te laat om te leren..

Hou jij je erbuiten?!!!
Als ik het niet alleen met haar af kan,roep ik jou wel.
Ben oud en wijs genoeg om het zelf te vertellen.
Klein misverstand. Dus!

Het is niet zozeer dat hij, in dit geval Bertus, zich gedraagt als een be(r)tweter, daarvoor zit ik nog niet lang genoeg op dit forum, daar laat ik me dus veiligheidshalve maar niet over uit. Het gaat om de toon van de muziek en in dit geval klinkt Bertus als een ware hork die teveel tijd voor zijn aquarium doorbengt ipv met echte mensen. Ik laat me door niemand een snotaap noemen.

Bertus, als je echt die respectabele leeftijd hebt bereikt die je aangeeft te hebben bereikt, zou je beter moeten weten. Dus oud ja, wijs... nee. Maar waarschijnlijk weet je een heleboel over vissen...
Ben benieuwd of je in het dagelijks leven ook gelijk begint te schelden tegen een volledig vreemde. Daar maak je namelijk geen vrienden mee.

En dat is het laatste wat ik erover zeg. Heb wel betere dingen te doen als een beetje gaan lopen bekvechten met een scheldende overduidelijk met het verkeerde been uit het bed gestapte seniore heer.

*rollende ogen smiley*
 
Oh wacht even, er staat �je klinkt als een ware hork�... er staat niet dat dat dan ook daadwerkelijk zo is... Dan kun je jezelf die post alvast besparen.

Ik ben er klaar mee.

Excuus TS voor de topicvervuiling.
 
Je bedoelt deze :rolleyes:

De code is : rolleyes : (zonder de spaties).

En ondanks de heerlijke sfeer in dit topic bedoel ik het niet negatief :)
 
Ja ik vind het ook een beetje jammer.... de lol gaat er wel een beetje vanaf zo. We hebben toch allemaal 1 ding gemeen toch? Of je nou een snotaap bent of een ouwe hork... dat moet toch niks uitmaken? ;-)
 
Bertus!
Het is niet zozeer dat ik haar help!

Maar " ik vind " dat je zo lekker knorrig kan doen! En dat komt naar mijn mening wel erg vaak voor op dit forum. En dan vaak in het bijzonder tegen nieuwe leden , die iets naar jou mening niet goed doen.

Je bedoeld het misschien wel goed! Maar zoals al door andere gezegd is de manier waar op zo ongezellig!

Iedereen wil hier gewoon gezellig doen, en komen geen vragen stellen om afgekaffert te worden!

Misschien moet je het eerst 2x lezen voor je iets stuurt ! Dan snap je misschien wat hier bedoeld word!

Verder zeg ik nogmaals je kennis zal wel goed zitten maar de manier waarop je het verwoord niet helemaal naar mijn mening! Het stoort me al een geringe tijd en dat het toevallig nu gebeurt is puur zoals men ook wel zegt

De druppel die de emmer deed overlopen!

M.v.g
Cliff
 

Terug
Bovenaan