Guppen problemen


mijn strips hebben ook geen ammonia test moet ik zeggen. Meestal wordt het niet gemeten. (weet iemand waarom eigenlijk? ben best benieuwd)
Het was inderdaad wel handig geweest als ammonia ook op die teststrips had gezeten. De reden dat ze dat niet doen, is dat de chemische stoffen voor de ammoniatest botsen met die van de andere tests op zo'n strip. Het schijnt dan niet mogelijk te zijn om nauwkeurige resultaten te krijgen. Ammoniastrips zijn wel los te kopen. In theorie. Maar er is amper markt voor in NL. Ik heb er een hele zooi liggen maar moest die uit het buitenland halen.

ooh en trouwens Siamese algeneters zijn motherfuckers.(mijn ervaring tenminste) ik weet dat je in 70cm bakken ze al vissen kunnen aanvallen omdat het terretorium te klein is voor ze
Ik hoor dit vaker van mensen en ik denk dan echt dat dit door een veel te krappe bak zal komen. En evt door een onveilige setting / een te kleine groep. Het zijn hele snelle vissen (als ze willen) die niet in een kleine bak thuishoren. Ik heb ze zelf in 2 meter zwemmen en dat gaat, maar ik gun ze eigenlijk iets groters... Nog nooit enige agressie gezien naar andere vissoorten toe, ze zijn heel relaxt. Heel af en toe onderling even wat gejaag, dan laat de alfaman/vrouw zich gelden naar de anderen. En dan nog is het meer symbolisch dan agressief zeg maar.

Edit @Nekko hebben we het allebei over Crossocheilus sp.?

Chlorine op een teststrip, weet je dat zeker? Is niet wat anders?
Chloor bedoel je? Dat zit standaard op die multi-teststrips. :) Ik meet overigens ook altijd positief met die dingen. Vrij waardeloze test in NL.
 
Laatst bewerkt:
Het was inderdaad wel handig geweest als ammonia ook op die teststrips had gezeten. De reden dat ze dat niet doen, is dat de chemische stoffen voor de ammoniatest botsen met die van de andere tests op zo'n strip. Het schijnt dan niet mogelijk te zijn om nauwkeurige resultaten te krijgen. Ammoniastrips zijn wel los te kopen. In theorie. Maar er is amper markt voor in NL. Ik heb er een hele zooi liggen maar moest die uit het buitenland halen.


Ik hoor dit vaker van mensen en ik denk dan echt dat dit door een veel te krappe bak zal komen. En evt door een onveilige setting / een te kleine groep. Het zijn hele snelle vissen (als ze willen) die niet in een kleine bak thuishoren. Ik heb ze zelf in 2 meter zwemmen en dat gaat, maar ik gun ze eigenlijk iets groters... Nog nooit enige agressie gezien naar andere vissoorten toe, ze zijn heel relaxt. Heel af en toe onderling even wat gejaag, dan laat de alfaman/vrouw zich gelden naar de anderen. En dan nog is het meer symbolisch dan agressief zeg maar.

Edit @Nekko hebben we het allebei over Crossocheilus sp.?


Chloor bedoel je? Dat zit standaard op die multi-teststrips. :) Ik meet overigens ook altijd positief met die dingen. Vrij waardeloze test in NL.
ha nee ik dacht dat het ging gyrinocheilus aymonieri. Specifiek de gold is waar ik mijn enige ervaring mee heb. Zie inderdaad dat ik mij heb vergist in soort. Siamese en chinese had ik door elkaar gehaald excuus.

Bedankt voor de info over de kit :)
 
Als je gebeten wordt door een cobra krijg je ook biologisch materiaal in je lijf....
 
Garnalen is er 1 dood gegaan helemaal in het begin daarna niet meer dus dat is inderdaad wel bijzonder. Guppen komen van verschillende winkels ( 3stuks), ik dacht dat het inderdaad ook misschien aan zwakke guppen/ slechte kweker kon liggen. Maar dat maakte niet uit helaas.

De siamese algeneters waren helaas een mis koop... althans voor nu, ik zit te kijken naar een 240L Juwel rio aquarium als volgende aquarium dus wanneer ze groter zijn zou dat net moeten gaan. De verkoper had gezegd dat dit geen probleem was maar die wilde waarschijnlijk alleen maar zijn vissen verkopen. Maar voordat we verder gaan eerst even de hobby beter snappen :)
Siamese algeneter/ chinese algeneter is een naam die voor verschillende vissen door elkaar gebruikt wordt. Je moet dus zelf even checken welke je hebt of een foto bij identificatietopic posten.
Ik heb de gyrinocheilus aymonieri gold. In het begin van mijn aquarianenbestaan had mijn man vol trots er 3 mee naar huis genomen. 'Is een groepsvis, kan in een gezelschapspaquarium'....Ik heb ze in mijn 2m bak gedaan, zou toch groot genoeg moeten zijn. Toen ze begonnen te groeien, was er binnen de kortste keren nog eentje over. De andere 2 waren door Mevrouw Algeneter dood geknokt.
Ze zit nu in mijn Juwel 350RIO en ik heb erg veel mazzel gehad: mijn Labeo Frenatus is verliefd tot over zijn oren op haar, en als zij dus ergens heen gaat, wordt ze op de voet - eh oh nee vin- gevolgd door hem. Ze probeert zich dus wat te verstoppen voor hem en met zijn tweeën zijn ze daar zo druk mee bezig, dat ze de rest van de vissen met rust laten.
Maar conclusie is dus wel: als je geen verliefde Labeo in de buurt hebt, is het geen vis voor de meeste gezelschapsbakken.
 
Heey Iedereen, ik hoop dat iedereen een fijne jaarwisseling gehad heeft. Helaas de guppies nog niet helemaal gelukkig. En helaas weer een dode gup, foto van de gup is 1 dag voordat deze doodging. Hing erg kalm in de bak maar ik zie er niks vreemds aan.

Zie bijgevoegd de water waardes
PH 7
GH 12
Temp. 23 graden

Water verversen doe ik nu om de 3 dagen 10 a 20 %
Filter tussendoor niet meer uitgespoeld

bestand guppen is nu terug gegaan naar 4 volwassen vrouwtjes en een stuk of 6 a 8 baby guppies ( max 3 weken oud )
garnalen en siameese algeneter ( gyrinocheilus aymonieri gold ) leven allemaal nog en lijken het goed naar hun zin te hebben.

Iemand een idee wat er mis kan zijn?

Ik heb nu een grotere bak ( RIO 240 ) gekocht deze is nu aan het indraaien dus ik hoop dit probleem te snappen / onder controle te krijgen voordat deze in gebruik genomen gaat worden. ( ander thread volgt! )

thanks!
 

Bijlagen

  • 20221231_165930.jpg
    20221231_165930.jpg
    322.5 KB · Weergaven: 47
  • 20221231_165747.jpg
    20221231_165747.jpg
    105 KB · Weergaven: 51
Ik vind haar wel wat mager.
Maar voor de rest zie ik ook geen rare dingen.
Gewoon afwachten wat de overige dames betreft
Die kleine guppen overleven het waarschijnlijk allemaal.
Daarmee komt het heus vanzelf goed als je ze even de tijd geeft vullen ze die grote bak ook op.
 

Terug
Bovenaan