Het was inderdaad wel handig geweest als ammonia ook op die teststrips had gezeten. De reden dat ze dat niet doen, is dat de chemische stoffen voor de ammoniatest botsen met die van de andere tests op zo'n strip. Het schijnt dan niet mogelijk te zijn om nauwkeurige resultaten te krijgen. Ammoniastrips zijn wel los te kopen. In theorie. Maar er is amper markt voor in NL. Ik heb er een hele zooi liggen maar moest die uit het buitenland halen.mijn strips hebben ook geen ammonia test moet ik zeggen. Meestal wordt het niet gemeten. (weet iemand waarom eigenlijk? ben best benieuwd)
Ik hoor dit vaker van mensen en ik denk dan echt dat dit door een veel te krappe bak zal komen. En evt door een onveilige setting / een te kleine groep. Het zijn hele snelle vissen (als ze willen) die niet in een kleine bak thuishoren. Ik heb ze zelf in 2 meter zwemmen en dat gaat, maar ik gun ze eigenlijk iets groters... Nog nooit enige agressie gezien naar andere vissoorten toe, ze zijn heel relaxt. Heel af en toe onderling even wat gejaag, dan laat de alfaman/vrouw zich gelden naar de anderen. En dan nog is het meer symbolisch dan agressief zeg maar.ooh en trouwens Siamese algeneters zijn motherfuckers.(mijn ervaring tenminste) ik weet dat je in 70cm bakken ze al vissen kunnen aanvallen omdat het terretorium te klein is voor ze
Edit @Nekko hebben we het allebei over Crossocheilus sp.?
Chloor bedoel je? Dat zit standaard op die multi-teststrips. 🙂 Ik meet overigens ook altijd positief met die dingen. Vrij waardeloze test in NL.Chlorine op een teststrip, weet je dat zeker? Is niet wat anders?
Laatst bewerkt: