Guppy dood achter Juwel Bioflow One binnenfilter


Ik moet helaas weer slecht nieuws brengen: het mooie blauwe guppy'tje is overleden (Jelly). Ze deed al wat raar de laatste tijd, ging boven op themometer zitten, hele dag boven in het water en dat was ik echt niet gewend van haar. Kan het iets met inteelt te maken hebben? Haar staart was ook wel al een beetje krom en haar lijf was een beetje raar qua vorm aan het worden...
Ik heb ook met mezelf afgesproken dat ik misschien meer water ga verversen per week (10% > 20% of 30%, misschien af en toe 50%) en misschien wel speciaal guppenvoer. Ik zag dat ze ook houden van algentabletten :ROFLMAO:, ze zaten er lekker aan te eten toen de twee guppies vorige week nog met z'n tweeën waren. De otocinclussen eten er af en toe ook wel aan, maar ze hebben nog genoeg groene alg over! Het gaat gewoon goed met de nu nog levende guppy (Yellowy).
 
Maar, weet iemand misschien hoe die staart is kromgetrokken? Genetisch? Ze is helemaal niet bevallen, want we hebben altijd alleen maar vrouwtjes. Die ander doet het nu wel goed dus, maar is wel een beetje alleen. We gaan er vandaag iets van 3 bij halen. Het zijn leuke visjes om naar te kijken, wel jammer dat ze soms zo snel doodgaan en maar 2 à 3 jaar oud worden...
 
Die kromme staart kan zeker een genetisch oorzaak hebben. Ik zou niet durven zeggen hoe goed de kwaliteit van de guppen van jouw winkel is.
Wat betreft extra vrouwen erbij halen: je bent je bewust dat ze zwanger kunnen zijn en dat ze tot een jaar sperma op kunnen slaan?
 
Je kan ook alleen mannen houden en vaak gat dat ook goed als de groep groot genoeg is maar ja als je nog vrouwen hebt dan is dat weer een minder goed idee.
 
Oké, we hebben er vandaag drie guppen bijgekocht. Twee zien er eerlijk wel een beetje lichtjes misvormd uit vind ik (niet zo'n puntachtige vorm zoals ik bij guppen een beetje gewend ben, maar de onderkant lijkt wat plat en aan de bovenzijde lijkt het hoofd een beetje afgerond), maar ze hebben net gegeten en ze zien er nu wel voor mijn gevoel iets beter uit. Zo te zien zijn ze ook nog maar net een paar weken oud. Een van de drie ziet er tot nu toe sowieso wel goed uit, maar die is ook nog iets groter.
 
Maak eerst maar in alle rust enkele foto's. Dan kun je daarvan de beste selecteren om te plaatsen. Een beeld zegt meer dan 1000 woorden.
 
Nou sorry dat zal aan mij liggen maar ik zie geen vis dus misschien kun je later een goede duidelijke foto maken.
 
Er staat wel een vaag visje op de foto John. Die ik inderdaad niet zou hebben gekocht.

Mag ik een vraag stellen waar ik geen antwoord op hoef, maar waar je zelf over kan denken? Wat is de reden dat je een vis koopt die je er misvormd uit vindt zien? Dat zorgt toch voor ellende in je aquarium? Je staat al 1-0 achter met vissen die bij aanvang niet helemaal gezond lijken te zijn.

Zorgvuldig je vissen kiezen helpt om later te kunnen genieten van een aquarium die goed draait en waar je geen of weinig zorgen over hebt.
Een tip: check dit leuke filmpje van Nickey over de aanschaf van vissen: .
 
Nou sorry dat zal aan mij liggen maar ik zie geen vis dus misschien kun je later een goede duidelijke foto maken.
Persoonlijke tip......
Probeer eens een kort filmpje met je telefoon te maken. Je kunt dit dan uploaden naar YouTube en via delen, copy en paste van link op het forum plaatsen.

Voorbeeld van mij...
 

Terug
Bovenaan