Guppy's en Platy's + Ancistrussen en neon tetra's.


dat is een weeraal.
 
dat is hetzelfde

Worden grote modderkruipers trouwens niet erg groot?
 
mijn weeraal, graaft zich regelmatig in het fijne grind wat ik heb. dat kan ik wel waarderen.
de weeraal, word misschien wel wat te groot maar zover is het nog lang niet.
groeit misschien 1 cm per jaar. (gok ik zo).
 
mijn weeraal, graaft zich regelmatig in het fijne grind wat ik heb. dat kan ik wel waarderen.
de weeraal, word misschien wel wat te groot maar zover is het nog lang niet.
groeit misschien 1 cm per jaar. (gok ik zo).
ja het zijn leuke beesten. Heb ze hier ook in de vijver zitten. maar dan natuurlijk de nederlandse. Super schattig altijd dat snorretje:smitten:
 
ik viste vroeg ook op paling, en vond deze weeraal erg mooi, kopen, eerst 2 maar toch maar 1 terug gedaan. nu 1 in mijn 125 liter bak.
 
niet iedereen keurt dit goed en dat kan ik ook wel begrijpen. maar hij heeft geen slecht leven.
zag gisteren een 30 liter bakje met meer dan 100 guppen er in en groene ramen. Das wel slecht.
 
niet iedereen keurt dit goed en dat kan ik ook wel begrijpen. maar hij heeft geen slecht leven.
zag gisteren een 30 liter bakje met meer dan 100 guppen er in en groene ramen. Das wel slecht.

Ik ken iemand hier die een kleine Clownbotia in een 30 liter heeft en die wil ook niets aannemen. Je hebt altijd uitzonderingen en daarbij mensen die niet aan het belang van een vis denken:stom:
 
ik denk dan misschien iets minder in het belang van mijn weeraal, maar slecht heeft deze het ook weer niet.
100 guppen in een 30 liter bakje vind ik slechter.

(om even off topic te gaan(ik rij vaak te hard op de snelweg, maar door het rood licht rijden vind ik veel erger(ik rij nooit door rood)).
 
Nou ik zal eens even contact opnemen met het politieburo in Assen:Dk:Dk;)
 
het is een keus die je maakt.
125 liter water delen door het aantal centimeters vis, is ook geen optie.
maar 125 water voor kleine visjes kan prima.

Geen discus vissen in mijn bak!
 
Ik heb toch je adres maar even verwijderd voordat alle leden op de koffie gaan komen;)
 
toch je adres maar even verwijderd voordat alle leden op de koffie gaan komen

heb je het wel even opgezocht op GoogleMaps ?
weggestraatlaan !!
het is een doordenkertje
 
ik denk dan misschien iets minder in het belang van mijn weeraal, maar slecht heeft deze het ook weer niet.
100 guppen in een 30 liter bakje vind ik slechter.

(om even off topic te gaan(ik rij vaak te hard op de snelweg, maar door het rood licht rijden vind ik veel erger(ik rij nooit door rood)).
Ik zei niet dat hij het slecht had. Wou alleen voorstellen om misschien wat zand neer te zetten in een hoekje. maar als hij zich al ingraaft in het grind dan maakt het niet uit.
 
ja dat snapte ik al @Nekko
verder heeft deze vis en al mijn andere visjes niets te klagen.
elke week vers water, schone filters en voer + een temperatuur van 24 graden.
 
vanmiddag weer even een kleine waterwissel gedaan. 10 eruit en 10 liter er in. dat is een gieter vol.
dit doe ik nu 2á3x per week en bevalt prima.
 
mijn neon en platy bak wordt steeds voller met rode planten.

platy neon (5).JPG
 
ze groeien weer richting het oppervlak.
 
mijn appelslakken vermaken zich prima...

guppen ancistrus (4).JPG
 
zo'n kleine water wisseling bevalt erg goed...
vandaag weer 10 eruit en 10 er in bij beide bakken.
 
Deze ochtend mijn Weeraal geruild tegen platy's. Mijn weeraal werd te groot voor mijn bak en zat achter mijn baby platy's aan.
Nu is de rust weder gekeerd in de bak.
Nu maar hopen dat mijn platy's ook voor jonkies zorgen.
 
ook nog weer even een kleine waterwissel gedaan deze ochtend.
 
ja dat wel John. nu weer tijd om te genieten...
 
ik geef ze nu vlokken en korrel voer. omdat ze ook bij mijn platy's in de bak zitten. neon's en platy's eten allebei die kleine korrels wel.
 
ik denk dan misschien iets minder in het belang van mijn weeraal, maar slecht heeft deze het ook weer niet.
100 guppen in een 30 liter bakje vind ik slechter.

(om even off topic te gaan(ik rij vaak te hard op de snelweg, maar door het rood licht rijden vind ik veel erger(ik rij nooit door rood)).
Als ik 1 iemand vermoord ben ik niet slecht, want sommige mensen vermoorder honderden mensen.
Beetje een extreem voorbeeld, maarja, je moet naar jezelf kijken, en niet naar anderen!:):)
 
je moet naar jezelf kijken, en niet naar anderen

deze keer heb ik ook naar mezelf gekeken.

mijn weeraal at baby visjes op. en daarom heb ik hem weg gedaan.
 
1 weeraal geruild tegen 6 platy's. leek me wel een goede deal. een weeraal kost ongeveer 10 euro. een platy kost ongeveer 2 euro. dus 6x2=12.
 
deze keer heb ik ook naar mezelf gekeken.

mijn weeraal at baby visjes op. en daarom heb ik hem weg gedaan.
Ik denk dat dat een goede zet is, maar heb je al een plan voor al die babyvisjes? Dat gaat overbevolking geven in je bak ben ik bang. Waar gaan ze heen, hoe raak je ze kwijt?
 

Terug
Bovenaan