Guppy's en Platy's + Ancistrussen en neon tetra's.


Al mijn aquarium spulletjes die te koop stonden op marktplaats, heb ik geruild voor visjes.
platy's in de ene bak
en
guppen in de andere bak.

ik vond het wel een goede deal, 20 euro aan spulletjes geruild voor 20 euro aan visjes (15 in het totaal).
Bedankt Pets & Co Assen.
 
in plaats van 10 platy's te hebben uitgezocht, heb ik 6 zwaarddragers (vrouwelijke) mee gekregen. net op facebook ben ik daar achter gekomen.
dus ben eigenlijks 4 platy's en 5 guppen rijker.
die 6 zwaarddragers kan ik gelukkig wel weer ruilen voor platy's (volgende week).

nu zitten mijn 6 zwaarddragers in mijn guppen bak. het blijkt 1 jonge man te zijn en 5 vrouwtjes.

ik krijg nu steeds meer soorten (wat ik in het begin niet wilde).
maar mijn bak met neon tetra's en platy's blijft in takt.
ook mijn guppen bak met ancistrussen wil ik zo houden.
 
kan ik nu ook hybride guppen krijgen?

2 soorten levendbarenden in 1 bak.
 
heb nu dus guppen en zwaarddragers in mijn Rio 125. met ook nog een koppel ancistrussen en appelslakken.
mooie combi zo met z'n allen.
van de 9 zwaarddragers zijn er 2 mannetjes bij en de rest is vrouwelijk heb ik begrepen.


dit zijjn ... visjes (3).JPG
 
nee ik heb mij vergist, ik vroeg om platy's maar wist niet dat het vrouwelijke zwaarddragers waren. ze zaten in dezelfde bak als de platy's.
de eigennaar wees een zwaarddrager aan, een man. en ik was in de veronderstelling dat die andere platy's waren.

Maar het zijn dus vrouwelijke zwaarddragers.
 
miss hou ik ook deze zwaarddragers wel aan.
maar anders heb ik ongeveer 15 platy's in mijn Rio 125 rond zwemmen. en als dat voor jonkies zorgt dan heb ik er al te veel.
nu is het eerst wel even genoeg qua visjes zeg maar.
heb al vele baby guppen rond zwemmen die groot moeten worden.
 
Nee helaas, maar de minimale bakmaat is 120. Dat is waar ik je naar wilde verwijzen.
 
Seriously Fish staat toch wel hoog aangeschreven wat betreft aanbevelingen. Maar het is natuurlijk uiteindelijk aan jou. Het zijn beweeglijke vissen die de 8-9 cm lengte halen.
 
maar volgens mij zit ik altijd mis...
heb nu ongeveer 10 platy's en 20 neon tetra's ook in een bak van 80 cm.
guppen en zwaarddragers ook.

wat kan er dan wel in een 80 cm bak!?
 
Niet alle bronnen op internet zijn even waardevol. Ik richt me op bronnen die mensen hier op het forum als waardevol beschouwen. Kijk, ik kan ook een gelikte website volschrijven, maar daarmee hoef ik het nog niet bij het rechte eind te hebben.

maar volgens mij zit ik altijd mis...
heb nu ongeveer 10 platy's en 20 neon tetra's ook in een bak van 80 cm.
guppen en zwaarddragers ook.

wat kan er dan wel in een 80 cm bak!?
Guppen en Platy's kunnen prima in een 80 cm bak, neons ook. Zwaarddragers, nah nee als je het mij (en ik denk ook de anderen vraagt). Stel je eens voor dat al je zwaarddragers uitgroeien tot volwassen exemplaren, neem voor elke vis 8 cm. Dan heb je in mijn ogen al een halve bezetting voor je bak. Neem daar je guppen en neons nog bij dan heb je een overbezette bak (en dan hebben we het nog niet eens over de jongen van de levendbarenden).
En dan hebben we het ook nog niet gehad over de zwemruimte die de zwaarddrager nodig heeft.

Overigens goed dat ze je bij de guppen hebt gezet, want met de platy's kunnen ze kruisen.
 
heb een guppen + zwaarddrager bak nu
en
een neon en platy bak.

beide zijn de Juwel Rio 125 bakken.
 
heb een guppen + zwaarddrager bak nu
en
een neon en platy bak.

beide zijn de Juwel Rio 125 bakken.
Uiteindelijk is het aan jou wat je doet. Neons zijn relatief kleine vervuilers volgens mij. Guppen en Zwaarddragers samen blijft volgens mij overkill. Denk er nog eens rustig over na zou ik zeggen.

Ik houd het voor vanavond even gezien, fijne avond nog!
 
heb al 1 of 2 kopers.
of woensdag ruilen voor platy's.
al met al tel ik 13 zwaarddragers waarvan 2 mannetjes.
 
Reserve kan nooit kwaad Frits, succes met uitvangen van je zwaarddragers.
 

Terug
Bovenaan