Wel even heel voorzichtig zijn want ze zijn flinterdun en zéér scherp!!!! Dus even ergens in doen om je vingers te beschermen en uitkijken voor de kitnaden...
Juist daarom gebruik ik liever een oud pasje😉
Wel even heel voorzichtig zijn want ze zijn flinterdun en zéér scherp!!!! Dus even ergens in doen om je vingers te beschermen en uitkijken voor de kitnaden...
Ik zie alleen een Amazon logootje, niet klikbaar, geen plaatje 🙂
Ik heb de link geplaatst en het forum maakt er zelf een klikbare button van blijkbaar. Wellicht even op pc checken als je nu in een mobiele browser zit.Ik zie alleen een Amazon logootje, niet klikbaar, geen plaatje 🙂
Ik zit op de pc. Je hebt geen URL ingevoegd, maar een plaatje inderdaad. Als ik je bericht citeer, staat ie er met de volgende HTML tags in:Ik heb de link geplaatst en het forum maakt er zelf een klikbare button van blijkbaar. Wellicht even op pc checken als je nu in een mobiele browser zit.
Het gaat in ieder geval om de "POPETPOP algenschraper 65cm" op Amazon(.de)
Eens kijken naar wat gebeurt op de brulpieper (telefoon😉. Link geplaatst.
[MEDIA = amazon ] id=B07MLRP737;tld=de[ / MEDIA]
Deze lust m'n browser wel 😉
Juist daarom gebruik ik liever een oud pasje😉
Een gaatje aan de zijkant zie ik? Is dit ook veilig voor baby garnalen?
Ah top. Zal het eens proberen. Volgens mij niet echt last van planaria, maar altijd leuk om te kijken.Dat is een luchtbel gok ik. Zijkanten zijn helemaal dicht. En doordat je mond in de bodem zit, heb ik iig geen babygarnaal erin gekregen.
Ik ben gewezen op dit topic door mijn geruisloze oplossing van mijn aquarium.
Mijn filter in mijn juwel aquarium maakte door trilling van de kap enorm veel lawaai en dit heb ik vervolgens opgelost door een dun rubbere randje (in een rol tekoop bij de action of bouwmarkt) over de gehele onderkant van de rand te lijmen met superglue en nu is alles doodstil. (Wel zo handig in mijn slaapkamer)
Dat is een luchtbel gok ik. Zijkanten zijn helemaal dicht. En doordat je mond in de bodem zit, heb ik iig geen babygarnaal erin gekregen.
*Gooit zijn hengeltje uit*"...en dan de babygarnaal eruit vissen."
Dat werkt heel goed die verfbrander. Ik had een knalrode auto. Nu is hij zilver metallic.Dat met die hitte werkt overigens ook op die zwarte strips op je auto 😉 Als die na x jaar lichtgrijs worden, kun je ze met zo'n verfafbrander weer op kleur krijgen.
Och, ik heb ooit naar volle ontevredenheid even een professionele Kärcher hogedrukreiniger gehad en die uhhh, kon ook wat.... 😉Dat werkt heel goed die verfbrander. Ik had een knalrode auto. Nu is hij zilver metallic.
Hij roest nu alleen wat sneller.....
Heey, dat is een goede tip! Zoiets kun je ook als een soort-van-voer-ring gebruiken.Verder heb ik nog de tip voor gericht belichten in een aquarium met drijfplantjes.
Met 2 rietjes kun je een ruitvormig frame maken door ze allebei een klein beetje in te knippen aan de lange eindes en ze in elkaar te schuiven. Zo kun je die op het oppervlak laten drijven zodat de drijvers niet op die plek gaan liggen.
Geeft dit effect:
Bekijk bijlage 296848
Haha. 🙂Dat werkt heel goed die verfbrander. Ik had een knalrode auto. Nu is hij zilver metallic.
Hij roest nu alleen wat sneller.....
Op youtube geven de jongens van green aqua uit boedapest heel veel tips, oa deze:
Wanneer jij je nieuwe vissen laat wennen aan jouw aquarium, prik je enkele gaten in de plastieke zak met die vissen en leg je het in jouw aquarium.
Met een plastiek pasje maak je jouw bodem tegen het raam weer netter etc etc.
Het is engelstalig. En er zijn meer filmpjes over inrichten aquarium, etc etc
Waarom zou je in een quarantaine bak wel water van de LFS willen? Als daar ziektekiemen in zitten breng je ze in grote getale over naar de quarantaine bak. In veel grotere aantallen dan dat je doet als je alleen de vissen (of iets anders) over zet.Dat klopt, een quarantainebak is altijd het beste, maar dan kan je deze methode ook toepassen. Met garnalen bv kan je die langzaam laten wennen aan jouw aquarium water. Maar ook die apart zetten. Er zijn nog veel meer tips op deze site.
Het filmpje is verder goed hoor; ik kijk ook veel af van GreenAqua. Maar vissen laten wennen zou ik niet doen zoals je omschrijft. Ik leg het transport zakje in mijn bak zodat ze op temperatuur komen en doe daar iedere 5 minuten een paar ml water uit mijn bak in 't zakje gieten. Daarna giet ik het transportzakje over een netje leeg in een emmer en 't netje met vis gaat in de bak.Wanneer die vissen na een paar weken niet ziek zijn, kun je ze over zetten. Sorry voor mijn post
Je hoeft toch geen sorry te zeggen! Op een forum hebben we nu eenmaal verschillende meningen en ook een andere kijk op dingen.Wanneer die vissen na een paar weken niet ziek zijn, kun je ze over zetten. Sorry voor mijn post
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.