Herinrichting van mijn 170x70x60 discus bak (Canon)


Zo, na best een nare tijd te hebben gehad wat de discussen betreft lijkt het weer stabieler te worden.
https://www.aquaforum.nl/threads/discus-met-uitpuilende-ogen.98311/ (zie hier de ellende).

1 discus is nog steeds klein, mager en soms donker. Maar hij kleurt toch elke dag wat op. Ik wil het even een week of wat aanzien of dit zo blijft.
Zo niet, dan ga ik verder onderzoeken welke medicatie ik hem moet geven.

Hier een filmpje van nu net!

 
Net voor het eerst in jaren mijn water gemeten omdat mijn broer een set had :).

No2 = 0
No3 = 10

Dus dat is goed!
 
Ziet er goed uit, hopelijk komt het goed met die ene discus
 
Wat een mooie bak :thumbs::thumbs::thumbs:
Ben zo jaloers nu!
 
Nou, ik durf weer een update aan. Na 2 maanden van narigheid met mijn discussen lijken ze weer wat beter te zijn.
1 discus is nog steeds een stukje kleiner, maar zwemt wel lekker rond en ziet er steeds wat beter uit.

Ik heb nu nog 5 discussen en heb die vandaag uit de quarantaine-aquarium over gezet naar de 700 liter aquarium.

Het plan is om mijn rio 300 te vullen en er dan 30 kardinalen in groot te brengen. Als ze dan groot zijn kunnen ze bij de discussen in.
Ook wil ik er Hydrocleys Nymphoides in poten. De planten doen het erg goed in mijn 700 liter aquarium en vind ze erg mooi.

Evt. verkoop ik er wat als mensen ze willen. Dat de reden dat er nu erg veel in staan. Er gaan er dus wat over naar een ander aquarium.



IMG_0381.JPG


IMG_0382.JPG


IMG_0383.JPG


IMG_0384.JPG


IMG_0385.JPG
 
Echt heel mooi en gelukkig dat het beter met ze gaat!
 
Gelukkig gaat het nu beter. Hopen dat dit zo blijft.
Je hebt een prachtbak voor ze!
 
De discussen doen het wel aardig goed in mijn aquarium!

Ik heb mijn Rio300 opnieuw gevuld met water, zand en de filters aangesloten. Ik wil hier 30 kardinaal tetra's in doen, om ze groot te brengen en als ze groot zijn in mijn grote bak met discussen.
Ik heb direct wat Hydrocleys nymphoides van mijn 700L aquarium over gezet naar dit aquarium.



IMG_0483.JPG


IMG_0484.JPG


De kleibollen doen hun werk :).

IMG_0498.JPG

HN foto.png


IMG_0506.JPG



Ik zal ook eens wat planten bij aangeboden zetten. Volgens mij is hier nog wel wat vraag naar. Ze doen het best goed, dus :).
 
Heel erg mooi je beide aquariums, met die bossen van hn ;)
 
Ik heb 100 kardinalen gekocht. Ze zitten nu in de rio 300 om groter te worden. Als ze wat groter zijn ga ik ze in mijn grotere aquarium doen.


(mooie muziek en mijn papegaai op de achtergrond wat betreft geluid)
 
Voor je 700liter mag je er nog wel 200 bijhalen :D
 
Dat zijn er veel, maar in die grote bak, lijken het er weinig!;)
 
Bedankt!

Ik ben nu ook artemia aan het kweken. Kijken of het lukt. Worden mijn kardinalen hopelijk snel groot en sterk. Dan vreten de discussen ze in ieder geval niet op.

Eerste keer dat ik dit doe. Dus hopelijk krijg ik een goede oogst.
IMG_0583.JPG
 
Nog even at foto's.

Eerst mijn 100 kardinalen die over een tijdje in het 700L aquarium gaan.

IMG_0613.JPG


IMG_0615.JPG



Nu nog wat van mijn 700L aquarium:

IMG_0616.JPG


IMG_0617.JPG


IMG_0618.JPG


IMG_0619.JPG



IMG_0620.JPG



IMG_0621.JPG
 
  • Leuk
Waarderingen: yov
Super dat het beter gaat! Het is niet leuk om mee te maken, maar je leert er wel heel veel van.
 
Zeker. Zat er echt wel mee dat de discussen allemaal problemen hadden.
Net 6 maanden bezig geweest om alles aan te sluiten, denk je eindelijk rust te hebben, vertonen de discussen in eens problemen.

Nu wel lekker genieten. Mijn (led)lampen staan nog op wintertijd. Dus nu gaat de lamp om 2:15 uit, ipv 1:15. Misschien laat ik het wel zo.

Vind het niet erg als ik onderstaande foto zie als ik in bed lig.

IMG_0630.JPG


Het is dan een beetje rood en gaat langzaam over op blauw licht.
 
Bedankt hoor :)!

Planten doen het ook weer lekker.
Zal geen weken meer duren voor ik er weer wat kan aanbieden.
 
Foto tijd!

Het aquarium draait stabiel nu. Af en toe water verversen en dat is het.

Overzicht: Beetje wazige foto's zo bij daglicht.
IMG_0768.JPG


Discussen. Gekke is dat ze geen rode muggenlarven eten. Ik dacht dat juist een favoriet zou zijn van veel vissen. Voor de rest eten ze alles.


IMG_0769.JPG



Detail van de andere vissen. Corrydorassen zitten veel onder deze boomstam.

IMG_0770.JPG


IMG_0771.JPG





Mijn 100 kardinalen, die gaan straks naar het aquarium met de discussen. Ze groeien goed!
IMG_0774.JPG


IMG_0775.JPG



IMG_0776.JPG




Tot zo ver!

Overigens zijn die planten weer te koop. Heb weer aardig wat grote zoals je kunt zien.
 
Ik heb de kardinalen vandaag overgezet, van mijn rio 300 naar mijn grotere aquarium.

IMG_0909.JPG
IMG_0910.JPG


IMG_0911.JPG


IMG_0912.JPG


IMG_0913.JPG
 
Mooi!!

Scholen ze goed?
 
Dat zal een prachtig gezicht zijn!!



Wat denk je, met die schijven erbij!


Haha, die schijven drijven ze wel tot 1 geheel inderdaad.


Uiteindelijk mijn doel bereikt. Ik had ooit, 5 jaar geleden ofzo, 30 roodkoop zalmen en 30 kardinaal tetra's, en dat was een lichte chaos voor het oog.

Nu lekker rustig 100 kardinalen bij elkaar en 4 schijven bij elkaar.

Helaas zeg ik 4. Ik had een tijdje geleden 5 schijven waarvan 1 zeer zwak was na een lang verhaal. Deze heeft het niet gehaald. Wel veel geleerd van het hele verhaal, om maar positief te blijven.
 


Kan een kardinaal 'verleren' te scholen? Lijkt wel zo. Ik had er 4 die overgebleven zijn. Deze scholen niet direct mee met de 100 nieuwe.
 
Even weer een update!

De vissen doen het goed. Ik hoef nu weinig te doen aan mijn aquarium. Ook wel lekker.
De kardinalen doen het ook goed

IMG_1171.JPG


De stokvissen vind ik ook altijd leuk. Lekker rustig op het hout altijd.
IMG_1174.JPG


IMG_1172.JPG


De Corrydorassen zitten vooral hier:
IMG_1173.JPG



En nog even mijn andere aquarium. Grote planten zijn er weer zat, ze zijn te koop (zie advertentie in onderschrift).

IMG_1170.JPG
 
Prachtig! Hele mooie discussen icm met de kardinalen!
 
Echt hele mooie discussen.

Heb je er nog 4 rondzwemmen nu?
 
Topic maar even wakker maken, heb het even doorgenomen, bak ziet er prachtig uit!
 
ik vind het knap en zeer geslaagd project moet ik zeggen.
misschien dat ik er over heen heb gelen maar je gebruikt nu TL plus je led ?

Ene ik ben net begonnen met een Z A biotoop en als je nog een stekkie keer over hebt doe me ff een pm :D
 
Hele topic ook gelezen en heb nog een vraag. Werk je nog met alleen de HVP Aqua set? Wilde namelijk ook de Amazone set bestellen (al is de planten set exact dezelfde). Heb discus en nogal wat planten. De laatste foto's van je, is dat met die HVP Aqua set gemaakt?
Ben erg benieuwd omdat ik nog twijfel met bestellen.
 
Hele topic ook gelezen en heb nog een vraag. Werk je nog met alleen de HVP Aqua set? Wilde namelijk ook de Amazone set bestellen (al is de planten set exact dezelfde). Heb discus en nogal wat planten. De laatste foto's van je, is dat met die HVP Aqua set gemaakt?
Ben erg benieuwd omdat ik nog twijfel met bestellen.


Beetje laat. Maar ik werk er nog wel mee.
Ben over de werking wel erg tevreden, maar de lichtkleur niet. 7000K is veel te blauw voor amazone. Zou het dus niet aanraden.
 

Terug
Bovenaan