Herinrichting van mijn 170x70x60 discus bak (Canon)


Hier nog wat foto's!

IMG_9627.JPG


IMG_9628.JPG


IMG_9645.JPG


IMG_9647.JPG
 
Ik heb aardig wat rode muggenlarven er in gedaan zoals je ziet, rechts onderin. Laat ze zich er maar ff lekker in vol vreten.
 
Wauw ziet er erg mooi uit zo!
De panda's lijken erg schikkerig, misschien door de discussen, of hoort dat? Geen idee.
 
Bedankt voor de reactie's. Ben tevreden zoals het is nu :).


@Idurr De Panda's zijn juist ideaal, na mijn idee. Ze razen lekker door. Weet niet op welk moment je bedoelt dat ze schrikkerig zijn?
Heb het idee dat de discussen eerder moeten wennen. De Panda's scholen mooi en doen hun ding.
 
Er zijn ook wat leuke plaatjes:

Onder de stokvis zit zo'n tablet. De corrydoras wilde ook wat, maar kon er er niet bij:

IMG_9679.JPG



De planten doen het ook goed, lijkt het. Ze krijgen nieuwe stengels. Hopelijk kunnen ze het bij mij uithouden. Ben niet zo'n ervaren plantenhouder, dus ben er wel blij mee.
Ik heb er alleen wat kugeln onder gedaan. iets van 3 per plant.

IMG_9681.JPG


IMG_9680.JPG


IMG_9682.JPG


En nog iets van de techniek. Het werkt allemaal goed. Heb 2 papiertjes opgeplakt qua indicatie of het waterpeil goed zit ja of nee.
Als het water in het laatste vak zakt (door verdaming o.i.d.) vul het weer bij.

IMG_9683.JPG


IMG_9684.JPG
 
Canon, Prachtig en zo mooi te zien dat je voor de meer natuurlijk discus gegaan bent :) maakt het een aangenaam juweel om na te kijken kan ik me zo voorstellen :)
 
@mss Bedankt! Het is inderdaad mooi om naast te zitten. Zowel vanuit mijn bed als mijn computer kan ik er mooi naar kijken.

Discussen lijken goed te reageren op de medicijnen tegen kieuwwormen. Volgens mij zijn ze wat levendiger, maar kan het niet aantonen ofzo :).


Mijn HN doen het volgens mij ook goed. Heb de stek geplant. Hopelijk wordt het een volwaardige plant op deze manier :).



IMG_9713.JPG


IMG_9715.JPG
 
Hier krijgt hij gewoon luchtwortels! En enkele stekken die ik gekregen had waren gewoon hieronder afgeknepen en hadden zelf nog geen wortels! Dus ik denk succes verzekerd zo! ;-)
 
Abnormaal hoe snel die plant groeit. Zeker ook CO2 enzo? Gebruik je de EI methode?
 
@tuinkabouter Haha, gaat dat gebeuren ja? Nooit van gehoord dat ze in je bioloog komen! Hopelijk kan ik ze er dan makkelijk uitscheppen ;).


Dit is denk ik wat tuinkabouter bedoeld ik keek ff naar m,n biloog en deze zit vol met kleine L nummers ik denk zelf dat het de L66 zijn en in de 2 meter bak zelf zie ik er geen een.
DSC_0279_01.JPG
 
Wat leuk zeg! En zitten ze door je hele bioloog heen? Of alleen het eerste vak?

Ik heb net een stuk piepschuim om mijn bioloog gedaan, dus ik zie er weinig van denk ik...
 
Wat leuk zeg! En zitten ze door je hele bioloog heen? Of alleen het eerste vak?

Ik heb net een stuk piepschuim om mijn bioloog gedaan, dus ik zie er weinig van denk ik...


Tot en met het derde vak heb ik ze gezien.
 
Mijn discussen zijn dus niet op oorlogssterkte.Ik heb ze gisteren een kuur gegeven in de rio300 (die leeg stond).

Waarschijnlijk de discussen niet hun verzorging gegeven, toen ze daar allemaal in zaten. Balen, maar hopelijk gaat het ze goed.
Ik heb in ieder geval weer wat geleerd.

Water wordt op 1 of andere manier niet echt warmer, dus heb er nu 3 in hangen en nu trekt hij het.

Ik voer de discussen nu ook mosselen, voor het eerst. Dit moet goed spul zijn voor ze.
Ze eten het wel, maar niet zo fanatiek als ander eten. Misschien moet ik het in kleinere stukjes knippen? Of meer geduld hebben?

Ik heb btw vandaag ook een bruissteentje gekocht.
IMG_9867.JPG
 
Over de bodem aanzuiging van de bioloog was ik niet helemaal tevreden. Ik had een filtermatje voor de gaten gedaan, zodat er geen vissen doorheen konden gaan.
Maar de aanzuiging was hierdoor minimaal.



Voor wie niet alles door heeft gelezen en daar ook geen zin in heeft, ik heb een bodem aanzuiging in de overloop.
Dat zijn die gaten onderin, met daar achter weer een glasplaat die de waterhoogte bepaald.

IMG_6014.JPG

IMG_6989.JPG


Vandaag 2 van deze dingen voor de gaten gedrukt ipv matten. Werkt een stuk beter!!!

IMG_9868.JPG


IMG_9869.JPG



Het ziet er niet geweldig uit. Maar dat valt wel op te lossen. Ben blij dat ik dit eindelijk gedaan heb. Bleef een klein beetje liggen.
Ik denk dat er nu meer water onderdoor gaat, als bovenlangs.
 
Werkt goed inderdaad. Heel klein beetje 'te' goed. Ik heb nu amper boven stroming. Maar goed, denk niet dat dat erg is.
 
De planten voeding is ook binnen gekomen voor de HN plant.
Zelf bolletjes maken dus.

IMG_9910.JPG
IMG_9911.JPG


De bolletjes liggen nu in de vriezer, omdat ze anders verstrooien.

IMG_9913.JPG


Deze gaat er gebruik van maken!

IMG_9914.JPG


IMG_9915.JPG


En deze!

IMG_9916.JPG
 
Ja, leuk he!
Plant gisteren.
IMG_9914.JPG


Dezelfde nu: Die stengel die al bijna aan de oppervlak zit!

IMG_9930.JPG
 
Mooi hoor. Heb je een groepje L66 zitten dan? Wel heel erg leuk dat ze jongen produceren.. Heb je ze ook opgevoed of laten zitten?
 
Die foto was waterbewoner. Ik heb ze niet. Ik heb kans dat er corrydorassen in terecht komen.
 
Ik heb voor de gein een opgroeiende plant gefilmd in 'timelapse'.
Elke 2 minuten 1 frame, of elke 1 minuut 1 frame. 30 frames per seconde. En dat 2-3 dagen.

Voor een amateur ziet het er redelijk uit. Het nadeel is dat die plant 's nachts ook flink blijkt te groeien en dat ik niet in een studio woon. Het licht is niet optimaal. Vandaar dat ik soms switch.

Maar goed, als nog wel grappig.

 
Gaat hard he..
hier ook hoor met 1 dag zie je een stengeltje, dag 2 is ie halverwege, dag 3 is ie boven en vouwt ie uit
 
Bedankt!

Hopelijk kunnen mijn discussen er binnenkort ook weer in, en dan dus later ook een school kardinalen.
 

Terug
Bovenaan