akkoord, die dierenmarkten mag aangepakt worden.....heb ze zelf gezien en kan alleen maar bevestigen dat het er echt zo uit ziet. Heb zelf ook fotos van dat soort markten.
Andere opmerkingen zijn kort door de bocht, dat ze niet op tijd alarm hebben geslagen moet genuanceerd gezien worden...voordat signalen vanuit een stedelijk ziekenhuis een landelijke aktie gaan aanzetten en dan zeker in een land als China duurt effe. En over mondsnoeren...dat doen ze hier ook en niet zo beetje.
Ik kijk eens naar de respons tijden van de EU landen.....terwijl die toen we degelijk al info van China hadden was nog meer belabberd.
kijk maar eens terug naar mijn posting mbt de tijdslijn in NL en genomen aktiemaatregelen.
“Jaap en zijn mensen” die op 22 januari meenden dat de kans klein was dat er een corona-patiënt in Nederland zou zijn, maar dat er voor het geval dat wel maatregelen werden getroffen…
“Jaap en zijn mensen” die op 24 januari meenden dat het corona-virus niet zo heel besmettelijk leek…
“Jaap en zijn mensen” die op 26 januari meenden dat het wel mogelijk was dat het corona-virus ook naar Nederland kwam, maar dat de kans klein is dat het zich ook hier verspreidt…
“Jaap en zijn mensen” die op 28 januari meenden dat het corona-virus niet makkelijk van mens op mens overdraagbaar is…
“Jaap en zijn mensen” die op 3 februari meldden dat de kans op eventuele verspreiding van het virus in Nederland klein was omdat er dan allerlei maatregelen in werking zouden treden die verdere verspreiding zouden voorkomen…
“Jaap en zijn mensen” die op 5 februari wisten dat je pas anderen met het corona-virus kon besmetten als je daadwerkelijk ziek was…
“Jaap en zijn mensen” die op 11 februari zeiden: “Iemand zonder klachten verspreidt het virus niet”…
En zo kan ik (
met dank aan Elsevier Weekblad) nog wel even doorgaan.
Maar goed, dan kom ik terug op de kritiek dat er wel nog een feest was....het chinees nieuwjaar. Als je geen notie hebt van wat dat inhoud moet die verslaggever zich daar eerst eens grondig over informeren.
Ik vind het zelf gigantisch dat ze het nadien voor elkaar hebben gekregen om een lockdown aan te zetten, uit te voeren en te handhaven.
Hier lukt het nog niet om fietsers uit het heuvelland te houden en moeten ze politie inzetten...en dan nog glippen ze door wan ze willen zo hoognodig trimmen, rennen en fietsen.
Dan de mondkapjes, NEEEEE die dingen helpen niet.
oeps nu gaan we ze dan toch maar overwegen, duur toch wel lang economisch gezien en die 1.5 meter......hup allemaal met mondkapjes op de trein in.
De rol van de WHO.....tja daar heb ik ook mijn bedenkingen bij, maar dat heb ik bij nog wel meer van die adviesorganisaties die gesponsord worden door....
Machtspelletjes zijn het inderdaad, ik laat buiten beschouwing of kapitalisme de basis hiervoor vormt.
Maar goed, ik had mij eigenlijk voorgenomen niet meer naar dit topic te kijken...inmiddels zijn heel wat uitspraken hier gepost door de werkelijkheid onderuit gehaald.
Het is maar een griepje, en in het verkeer zijn meer doden, het is massa hysterie.
Een ding weet ik zeker, we zijn er global gezien nog lang niet en de economische impact is gigantisch.