Het grote Coronavirus (COVID-19) topic


ik ben benieuwd hoeveel van die mensen die toch de drukte opzoeken andere mensen aanspreken op het roken,omdat hun van passief meeroken ziek kunnen worden.en dat mensen met obesitas achteraan in de rij moeten staan bij medische hulp.maar nu zelf de regels aan hun laars lappen
 
ik ben benieuwd hoeveel van die mensen die toch de drukte opzoeken andere mensen aanspreken op het roken,omdat hun van passief meeroken ziek kunnen worden.en dat mensen met obesitas achteraan in de rij moeten staan bij medische hulp.maar nu zelf de regels aan hun laars lappen
Alsof mensen met obesitas dat expres doen dat ze overgewicht hebben..... lekker kort door de bocht weer :juggle: *iets met verslavingsgevoelig zijn
 
We hebben allemaal de virologen geloofd die op tv verkondigden dat deze verkoudheid/griepje ons weinig last ging bezorgen, nu merken ze dat handje wassen niet voldoende was
 
70A9D5A2-E73A-4370-9A23-50161C52AA8E.jpeg
 
Zijn er hier trouwens nog mensen die nog gewoon naar het werk gaan? In m'n vriendengroep bijna iedereen nog, ik zelf ook. Vriendin heeft tot dusver aankomende week vrij , boel dicht.
Bij ons hebben ze nu 4 groepen ipv 2 die op aparte tijden pauze hebben. Ook is bij iedere groep 1 aangewezen die alles na gaat met een doek om te desinfecteren, klinken, display koffie apparaat etc
 
Mijn werkt in een verzorgingshuis dus ja die kan niet thuis blijven.
Zelf werk ik en al mijn collega’s thuis.
Het hangt er maar af wat je werk is.
 
Alsof mensen met obesitas dat expres doen dat ze overgewicht hebben..... lekker kort door de bocht weer :juggle: *iets met verslavingsgevoelig zijn
dan begrijp je mij verkeerd,ik heb zelf last van overgewicht,maar krijg het door een bepaald soort mens wel voor de voeten geworpen dat het een keus is,wat niet altijd opgaat.maar diezelfde mensen gaan er wel op uit ondanks de risico s die dat met zich meebrengt
 
ja en als ze eventueel [ik hoop het niet] besmet raken willen ze wel gelijk geholpen worden.
 
Haha precies. 'de natuur' is geen persoon die niet tegen zijn verlies kan ofzo
Wie bedoel je nu eigenlijk met 'de natuur'? is dat een bepaalde persoon

Tja, wie of wat het juist is weet ik niet maar één ding is duidelijk:

Ons gedrag heeft "het/hem/haar" zodanig boos gemaakt dat we massaal huisarrest hebben gekregen.
En als het opnieuw gebeurt dan is de straf nog zwaarder en moeten we naar het schijnt zelfs ons wc papier inleveren!
:DD;)
 
Zijn er hier trouwens nog mensen die nog gewoon naar het werk gaan? In m'n vriendengroep bijna iedereen nog, ik zelf ook. Vriendin heeft tot dusver aankomende week vrij , boel dicht.
Bij ons hebben ze nu 4 groepen ipv 2 die op aparte tijden pauze hebben. Ook is bij iedere groep 1 aangewezen die alles na gaat met een doek om te desinfecteren, klinken, display koffie apparaat etc

Volgens mij zijn er veel mensen die nog gewoon naar het werk gaan, maar inderdaad met aangepaste regels.
En uiteraard heel en heel veel mensen die in een cruciale baan hebben, denk niet alleen aan de zorg maar ook aan afvalverwerking ect.

ik ga overigens ook naar het werk, ik stap mijn bed uit en in 3 stappen ben ik er :D
Sommige beroepen zijn makkelijk TPAW (Tijd, plaats & apparaat onafhankelijk werken) uit te voeren, zou dit meer gemeengoed zijn dan zou dat al een boel schelen in de co2 uitstoot ect.
 
Er zijn zat banen die wel thuis uitgevoerd kunnen worden maar bedrijven het niet willen.
Gebrek aan vertrouwen is denk de grootste oorzaak.
 
Mijn broer is bakker en heeft nu deeltijd WW.
Baas gaat ervan uit dat er minder brood verkocht gaat worden omdat de diepvriezen van de klanten vol liggen.
Schoonzus is kapster en daar zit de zaak dicht.

Bij ons is het bouw gerelateerd (timmerfabriek) dus zolang de bouw door gaat gaan wij ook door. Of iedereen moet ziek worden.
Trouwens tot afgelopen vrijdag 1 ziek op de +- 50 man
 
Er moeten ook nog 250.000 + mensen terug naar Nederland,een groot logistiek probleem met misschien vanuit de betreffende Landen een nog groter probleem voor Nederland,ik hoop niet dat wij dezelfde problemen mogen ontvangen als in Italie,maar wie het vooruit kan vertellen mag het laten weten,dit gaan we niet alleen maar redden met 1,5 meter afstand.

Gr.bert

We liggen op schema zo te zien.

Bekijk bijlage 294125

Ik kreeg deze zojuist doorgestuurd. Ben benieuwd, Italiën heeft op 9 maart de Lock-down ingevoerd, en op 11 maart de lock-down aangescherpt en alle niet vitale winkels laten sluiten.
 
Het virus op een pizza doos,zou zo maar kunnen,maar ik lees nog weinig over dergelijke overdraagbare besmettingen,volgens even geleden opgevangen te hebben via de media zou dit wel meevallen omdat het virus niet lang overleeft en als het geen gastheer vind langzaam uiteenvalt,dit is geen kennis van mijzelf maar komt op mij af via de media.

Ach,ik woon in een flat en druk via een huissleutel op de knop van de verdieping,,ga ik te ver.

Steeds hoor ik dat er nieuwe doden zijn vanwege het virus.

Roel,wordt na overlijden hierop getest,d.w.z.De doodsoorzaak.
D
De cijfers over overledenen betreffen slechts bewezen gevallen, dus dat klopt. Het aantal besmette gevallen is een sterke onderschatting omdat wij als huisarts niet kunnen testen bij milde gevallen. Die zijn dus onbekend, maar gaan niet dood lijkt me...
 
Hoi mensen,

We kunnen er niet onderuit... Corona.
Hoe gaan jullie hier mee om in de hobby?

Ik moet af en toe nog wel naar de LFS voor een spulletje en een dingetje.
Daar hanteert de winkel wel de algehele regels maar ook hier hoor ik dat
klanten wegblijven. Ze zijn zo blij met elke klant in deze periode dat ik
graag even die kant op ga. Mits aan alle voorwaarden voldaan wordt natuurlijk...

Hoe doen jullie dit?

Groetjes Brem
 
De cijfers over overledenen betreffen slechts bewezen gevallen, dus dat klopt. Het aantal besmette gevallen is een sterke onderschatting omdat wij als huisarts niet kunnen testen bij milde gevallen. Die zijn dus onbekend, maar gaan niet dood lijkt me...
En daar schuilt nu het grote gevaar in de milde gevallen gaan misschien niet dood maar andere die door hun besmet worden misschien wel.
De maatstaf zou moeten zijn vermoeden testen een maatregelen treffen.
 
Hoi mensen,

We kunnen er niet onderuit... Corona.
Hoe gaan jullie hier mee om in de hobby?

Ik moet af en toe nog wel naar de LFS voor een spulletje en een dingetje.
Daar hanteert de winkel wel de algehele regels maar ook hier hoor ik dat
klanten wegblijven. Ze zijn zo blij met elke klant in deze periode dat ik
graag even die kant op ga. Mits aan alle voorwaarden voldaan wordt natuurlijk...

Hoe doen jullie dit?

Groetjes Brem
Erg herkenbaar en leuk dat je dit bespreekt. Ik merk dat ik zo veel mogelijk op internet probeer te bestellen en zo min mogelijk gebruik probeer te maken van de LFS. Dit komt o.a. door het prijsverschil in producten en het hele corona gebeuren speelt er momenteel ook erg in mee. Ik ben momenteel aan het overgaan van Easy-Life producten naar poeders en heb hiervan eigenlijk wel bewust een voorraad voor een jaar besteld.
 
Beste Roel,
De adviezen daar houden we ons niet allemaal aan,gisteren op het Journaal, waren er mensen geland op Schiphol uit??,weet het niet meer vanuit welk land,maar die vlogen elkaar in de armen van blijdschap.
Ikzelf 65 Jaar,mijn vrouw 60,wij hebben nog geen klachten,ik laat mijn vrouw al 3 weken binnen en doe zelf de boodschappen omdat zij COPD heeft.

Maak mij wel erg druk over het feit dat wanneer zij er last van krijgt er nog voldoende noem het maar,opvang en hulp beschikbaar is.

Er moeten ook nog 250.000 + mensen terug naar Nederland,een groot logistiek probleem met misschien vanuit de betreffende Landen een nog groter probleem voor Nederland,ik hoop niet dat wij dezelfde problemen mogen ontvangen als in Italie,maar wie het vooruit kan vertellen mag het laten weten,dit gaan we niet alleen maar redden met 1,5 meter afstand.

Gr.bert
En daar schuilt nu het grote gevaar in de milde gevallen gaan misschien niet dood maar andere die door hun besmet worden misschien wel.
De maatstaf zou moeten zijn vermoeden testen een maatregelen treffen.
maar wanneer er mensen besmet worden die zo ziek worden dan komen die echt wel onder de aandacht van de dokter denk je ook niet? En dan worden ze alsnog getest. Dus de milde gevallen moeten gewoon thuisblijven en niemand besmetten. Iedereen die hoest testen is ondoenlijk. Overigens zijn er altijd (en nu dus) ook huisartspraktijken die altijd screenen op influenza en nu ook op covid-19. De percentages die geen Corona hebben zijn boven de 95%. Fijn dat iedereen meedenkt maar deze crisis wordt heus gemanaged door mensen met verstand van zaken. Nederlanders weten altijd alles beter dan autoriteiten... over en uit
 
Tja bij het al dan niet testen beleid heb ik mn vraagtekens. Jessica heeft het Syndroom van Marfan en veel minder long dan een normaal mens. Zeg maar rond de 70%. Nu zit ze al dik 2 weken met koorts van gemiddeld 38,5 thuis en is wat kortademig en verkouden met de nodige bijbehorende verschijnselen.
Dus zeker een risico dit virus voor haar maar zelfs nu zegt de huisarts we gaan pas testen als je het benauwd hebt als je stil zit. Tja wanneer het zover is dan is het al redelijk slecht met je gesteld en ik vindt dat ze bij mensen uit de risico groep met bepaalde symptomen veel sneller moeten testen. Maar ja wie ben ik.
 
Maar wat verwacht je dan als ze haar testen en positief bevonden blijkt? er is nog geen medicijn tegen covid-19 dus wat wil je dan dat ze doen?
 
Nee dat weet ik maar zo iemand kan wel antibiotica krijgen tegen de vaak bijgekomen longontsteking. Een kennis uit Brabant van ons heeft het ook en die is wel getest en krijgt dus AB tegen de longontsteking.
 
Nee dat weet ik maar zo iemand kan wel antibiotica krijgen tegen de vaak bijgekomen longontsteking. Een kennis uit Brabant van ons heeft het ook en die is wel getest en krijgt dus AB tegen de longontsteking.
Vaak/soms komt bij een virale longontsteking ook een secundaire bacteriële longontsteking.
Been there, done that.
 
Volgens mij zijn er veel mensen die nog gewoon naar het werk gaan, maar inderdaad met aangepaste regels.
En uiteraard heel en heel veel mensen die in een cruciale baan hebben, denk niet alleen aan de zorg maar ook aan afvalverwerking ect.

ik ga overigens ook naar het werk, ik stap mijn bed uit en in 3 stappen ben ik er :D
Sommige beroepen zijn makkelijk TPAW (Tijd, plaats & apparaat onafhankelijk werken) uit te voeren, zou dit meer gemeengoed zijn dan zou dat al een boel schelen in de co2 uitstoot ect.
Ik denk dat veel mensen die nu ‘gedwongen’ thuiswerken, inzien dat dit heel goed mogelijk is.
En hopelijk blijven deze mensen dat in de toekomst ook vaker doen.
Dan hebben de mensen die niet thuis kunnen werken tenminste weer wat ruimte op de weg.
En tevens een grote bijdrage voor natuur en millieu.

**boodschap in het algemeen**
 
Maar heeft ze dan nu longontsteking? zomaar ab geven is ook tricky namelijk

Nou niet door de arts vastgesteld maar ja ze heeft genoeg ervaring om te weten dat dit waarschijnlijk wel het geval is. Vaak is koorts van 39-39 graden al een indicatie voor een ontsteking. Maar goed ik vindt buiten dit om dat men de risicogroepen die denken iets te hebben gewoon sneller moeten testen omdat die ook veel eerder afglijden door welk virus dan ook maar.
 
Voor de mensen die nog iets willen/moeten halen bij de LFS of een andere winkel:
Nu doen dan!
Nog deze week gaat er een volledige lock-down komen!

Ik had al het nodige uit voorzorg aan stoffen voor de zeewaterbak besteld en heb verder niet echt meer nodig. Tja of de lock down erkomt dat wachten we af.
 
Fijn dat iedereen meedenkt maar deze crisis wordt heus gemanaged door mensen met verstand van zaken. Nederlanders weten altijd alles beter dan autoriteiten... over en uit
IK zou zeggen droom fijn verder er staat hier in de krant dagelijks te lezen dat ze niet weten hoeveel mensen er besmet zijn.
Kan je mijn inziens geen goed werkende maatregelen nemen.
Tja bij het al dan niet testen beleid heb ik mn vraagtekens. Jessica heeft het Syndroom van Marfan en veel minder long dan een normaal mens. Zeg maar rond de 70%. Nu zit ze al dik 2 weken met koorts van gemiddeld 38,5 thuis en is wat kortademig en verkouden met de nodige bijbehorende verschijnselen.
Dus zeker een risico dit virus voor haar maar zelfs nu zegt de huisarts we gaan pas testen als je het benauwd hebt als je stil zit. Tja wanneer het zover is dan is het al redelijk slecht met je gesteld en ik vindt dat ze bij mensen uit de risico groep met bepaalde symptomen veel sneller moeten testen. Maar ja wie ben ik.
Helemaal mee John ook hier iemand met luchtwegen aandoening copd heet dat geloof ik en hebben we hier al wat gehoord van de huisarts niks nada nopes
Wel de gebruikelijke smoesjes (hoest ze heeft ze koorts is ze verkouden) lijkt wel of de reguliere gezondheids-zorg volledig weg valt door dit virus.
 

Terug
Bovenaan