1, 2, 4, 8, 16,32, 64, 128, 512....etc.
Gaat wel opeens erg hard van 128 naar 512 😉. Maar je hebt verder gelijk Albert en hier blijven de kids ook binnen hoor. Leuk is anders wat maar de gezondheid gaat wel voor.
1, 2, 4, 8, 16,32, 64, 128, 512....etc.
Euh dat was gisteren al toch ;-)Heel erg begripvol en lief om vandaag 18.30 van Premier Rutte te vernemen dat bruno aftreed,
Vandaar dus zijn oproep... Het één heeft direct met het andere te maken.en dat we nogmaals 1,5 meter afstand moeten bewaren,,nou heel erg bedankt Rutte,maar de verwachting voor de komende weken is dat er zo'n 500 serieuze besmettingen bijkomen richting I.C.
Dat is nu de grote hamvraag 🙂Precies mijn vragen aangestipt op één na. In hoeverre kunnen we aannemen dat (bijv. in China nu) het virus niet opnieuw losbarst? Ik weet zelf niet genoeg van het SARS/MERS verhaal, maar is het aannemelijk dat we zo'n virus echt helemaal kunnen stoppen of krijgen de landen met een lockdown weer problemen na het opheffen hiervan?
Wees kritisch en geloof niet alles wat je leest en hoort.
Denk over een paar maand dat we het over massahysterie hebben.
Lees hier eigenlijk vrij weinig berichten over zware ontkenning. En ik weet niet precies wat of wie er bedoelt word met "asociaal" maar mocht je mensen bedoelen die een mening vormen en ventileren gebaseerd op berichtgeving uit kwaliteitsmedia, dan vind ik dat wel erg dat je die asociaal noemt. Laten we elkaar de mond niet snoeren.Ik blijf het onbegrijpelijk vinden hoe sommigen blijven ontkennen dat we met een zeer ernstig probleem zitten, denken deze mensen dat de aarde plat is en dat er een kerel met een grote baard van boven kijkt en alles onder controle houd. Ontkennen wordt asociaal.
Ja idd de totale ontwrichting van de maatschappij. Massahysterie.Massahysterie? Ik geloof dat je dan de omvang van deze ramp nog niet goed overziet. Het gaat ook niet alleen om het aantal doden, maar de totale ontwrichting van de maatschappij en alle schade die daar uit volgt.
Ja tuurlijk. Daar twijfelt ook niemand aan. We hebben het hier niet over het uitsterven van het menselijk ras. Maar dit is niet de manier om de Corona crisis te nuanceren. Met jouw argumentatie kun je alles goedpraten, ook een kernbom-oorlog.Neem ik even de helicopter view, niks aan de hand, de mensheid bestaat al miljoenen jaren (dus geen 7000) en dit overleven we echt wel.
Het geeft alleen maar aan hoe onmachtig de species Homo Sapiens is, om de wereld naar zijn hand te zetten. De natuur gaat onvermoeibaar door met het verder ontwikkelen van allerlei vormen van leven, hetzij zelfstandig of in symbiose of parasitair, dat maakt helemaal niks uit. Op elke actie volgt onvermijdelijk een reactie, het is redelijk "gewoon" in de evolutie van de flora en fauna, dat er af en toe grote selecties worden gemaakt, waarbij er miljoenen exemplaren van een specifieke soort uitsterven en enkele met een genetische afwijking of bepaalde vaardigheden wel overblijven, die ontwikkelen zich dan weer tot een nieuwe florerende soort, tot er weer iets gebeurd, waardoor dit proces eindeloos herhaald wordt. En dan heb ik het over biologische redenen, maar dat kan ook vanuit de ruimte, of via het verschuiven van de aardas c.q. het kantelen van de Noord- en Zuidpool, de vermeerdering / vermindering van de zonneactiviteit en ga zo maar door. En nu heeft een bepaalde soort last van het ontstaan van een nieuwe soort, goh, en dat is dan de mensheid en het Coronavirus. Wat hebben we ook al weer gehad de laatste jaren?
Varkenspest, miljoenen varkens dood, de vogelgriep, tig miljoenen vogels dood, de gekke koeien ziekte, honderduizenden runderen dood. Over de geiten zullen we maar zwijgen.
en dan hebben we het nog niet gehad over de vele honderden soorten fauna en fora die, door toewdoen van het gedrag van één enkele andere soort voorgoed verdwenen zijn van deze planeet.
Al dit zal nooit stoppen, het is een natuurwet die onwrikbaar is. Doden of wordt gedood, ongeacht hoe groot, klein of slim de prooi of het roofdier is.
Jij bent wel een overtuigde wetenschapper, Maar ik vind dat koffiedik kijken.Wellicht zullen over 100 jaar virussen helemaal geen bedreiging meer zijn voor de mens. Die kans acht ik zeer groot eigenlijk, als je bedenkt dat we pas in 1972 er in geslaagd zijn DNA te modificeren.
Dan zou ik toch een tandje bij steken, de problemen zijn er toch al "een tijdje" en voorlopig weinig soelaas wat betreft een vaccinSterker nog, we zijn in staat in relatief korte tijd een vaccin te ontwikkelen waardoor iedereen over de wereld beschermd kan worden. Tijdsfactor is alleen (nog) in ons nadeel.
Waarschijnlijk, maar de rotzooi die we er tot nu toe van gemaakt hebben?? Daar ben ik niet zo trots op, Om alleen het milieu eens te bekijken. Vele wetenschappers rijden helaas voor de industrie en die denkt niet aan de toekomst van de mensheid, die denken aan hun aandeelhouders.Dus ik zie dit anders: de mensheid is tot ongelofelijke prestaties in staat en de keuzes die we hebben zijn eindeloos.
Wellicht zullen over 100 jaar virussen helemaal geen bedreiging meer zijn voor de mens. Die kans acht ik zeer groot eigenlijk,
Dus ik zie dit anders: de mensheid is tot ongelofelijke prestaties in staat en de keuzes die we hebben zijn eindeloos.
Simpel voorbeeld? Wie is begonnen met het hamsteren van TOILETPAPIER, als je niks te eten hebt gehaald, heb je ook niks te poepen, toch??? Feit of fabel??
Is ook koffiedik kijken natuurlijk. zelfs 20 jaar vooruit kijken is erg moeilijk. Maar op technologieniveau worden er momenteel gigantische sprongen gemaakt.Jij bent wel een overtuigde wetenschapper, Maar ik vind dat koffiedik kijken.
Ja helaas gaat dat nog niet sneller :-S, maar nogmaals dat zit hem meer in alle randzaken er omheen. En je wilt wel zeker weten dat het vaccin niet meer kwaad dan goed doet.Dan zou ik toch een tandje bij steken, de problemen zijn er toch al "een tijdje" en voorlopig weinig soelaas wat betreft een vaccin
Mee eens, over dat eerste. Veel zaken gaan helemaal verkeerd.Waarschijnlijk, maar de rotzooi die we er tot nu toe van gemaakt hebben?? Daar ben ik niet zo trots op, Om alleen het milieu eens te bekijken. Vele wetenschappers rijden helaas voor de industrie en die denkt niet aan de toekomst van de mensheid, die denken aan hun aandeelhouders.
Haha ja wie weet. Dat kan altijd, maar dan was dat misschien ergens in de afgelopen 200.000 jaar al gebeurd.De kans bestaat ook dat het omgekeerd uitdraait: Dat de mens over honderd jaar geen bedreiging meer zal vormen voor virussen.
Waar slaat dit op? Ik heb niet het idee dat je weet waar je het over hebt. Heb je wel eens een wetenschapper ontmoet of wetenschappelijk onderzoek van iets dichterbij gezien? Ik vind het nogal een belediging eerlijk gezegd. We hebben vrijwel alles wat we hebben aan wetenschap te danken.De wetenschap, is in de afgelopen tijd al op duizenden manieren op haar falen gewezen...Gekken bleken achteraf genieën, waardoor hele takken van wetenschap alles opnieuw moesten gaan leren..!!!
de wetenschap is eigenlijk niks meer of minder dan een manier van denken die WELLICHT ertoe zou kunnen leiden, dat, ONDER SPECIFIEKE OMSTANDIGHEDEN, liefst alleen theoretisch haalbaar, leidt tot door enkelen gewenste resultaten. Die worden dan weer door dezelfde wetenschap in de loop der tijd onderuit geschoffeld....!
De wetenschap is net zo zeker van zichzelf als al degenen die zeggen God, Boedhha, Allah, of nog een heel aantal andere Godheden, te kennen en hun wil uit te kunnen leggen aan al degenen die het horen willen.
Feiten zijn slechts feiten, zolang als ze door een meerderheid als feit worden aangenomen, of tot het moment dat ze door andere feiten worden achterhaald.
Ik zie het verband niet met je klaagzang over de wetenschap.Simpel voorbeeld? Wie is begonnen met het hamsteren van TOILETPAPIER, als je niks te eten hebt gehaald, heb je ook niks te poepen, toch??? Feit of fabel??
maar dan was dat misschien ergens in de afgelopen 200.000 jaar al gebeurd.
Goed dat je dit er wel even bij zegt.PS: dit is op geen enkele wetenschap gebaseerd.(Voor zover ik weet).
Gewoon een gedachte van mij)
Haha precies. 'de natuur' is geen persoon die niet tegen zijn verlies kan ofzo 😛Zou de natuur dat dan niet doen als we maar met de helft van de huidige hoeveelheid bewoners zouden zijn geweest?
Uiteraard, daar is geen enkele twijfel over. De kans is alleen kleiner, voor zowel de verspreiding als het ontstaan.Natuurlijk is de kans op verspreiding nu veel groter maar ik denk dat met een halve populatie aan mensen het virus ook wel zou toeslaan. Dat zag je ook vroeger al wel toen er veel minder mensen leefden op onze planeet.
De natuur probeert van alles.
Zelfs natuurrampen worden de laatste jaren meer dan eens ingezet.
Alles om ons maar een beetje uit te dunnen.
Toch ben ik het eens met Guppeman dat de natuur vanzelf ingrijpt als het verkeerd gaat, dan breekt er de pleuris uit (of corona) en gaat de halve mensheid dood, ik denk dat dat uiteindelijk ook de mensheid zal doen laten uitsterven: 1 of ander bacterietje of virusje
De natuur is de enige die evolueert en zich telkens aanpast (bijv. met nucleair afval, waren er een soort wormpjes die dat eten), dus moeder natuur is altijd bezig in te grijpen als het ontspoortWie bedoel je nu eigenlijk met 'de natuur'? is dat een bepaalde persoon of geheime community van kabouters ofzo?
Het is gewoon doodnormale populatiebiologie, bij een hoge populatie kan de boel uit balans raken door een tekort of door ziektes. Heeft niets met ingrijpen te maken door iets of iemand (hogere macht?).
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.