Het grote Coronavirus (COVID-19) topic


Helemaal mee John ook hier iemand met luchtwegen aandoening copd heet dat geloof ik en hebben we hier al wat gehoord van de huisarts niks nada nopes
Wel de gebruikelijke smoesjes (hoest ze heeft ze koorts is ze verkouden) lijkt wel of de reguliere gezondheids-zorg volledig weg valt door dit virus.

Ja hopeloos en zelfs al heb je koorts dan doen ze nog niks hier terwijl er in de stad al menigeen met het virus is besmet.
 
18:30 persconferentie!
Die is live te volgen
via de NOS op NPO 1,NPO Radio 1,NOS.nl,
de NOS-app en de socialmediakanalen van
de NOS.
 
Niet om het 1 of ander maar zit me al dagen af te vragen waarom Brabant zo hart geraakt wordt door het virus en niet bv de grotere steden als Amsterdam bv
ook gezien in het licht van de 1,5 meter maatregel. (en de zin of onzin hier van)
Denk dat de bewoners van bv Amsterdam minder ruimte tussen elkaar hebben als in Brabant.
Carnaval misschien maar dat vierden ze ook in Limburg en daar valt het wel mee als ik de corona kaart zo bekijk.
 
18:30 persconferentie!
Die is live te volgen
via de NOS op NPO 1,NPO Radio 1,NOS.nl,
de NOS-app en de socialmediakanalen van
de NOS.
En als dit klopt is maar weer de vraag of de heren weer niet bezweken zijn onder de druk van de 1 of ander bv een zekere jankende burgemeester uit een Vlaams land :stom: :sorry:
 
Niet om het 1 of ander maar zit me al dagen af te vragen waarom Brabant zo hart geraakt wordt door het virus en niet bv de grotere steden als Amsterdam bv
ook gezien in het licht van de 1,5 meter maatregel. (en de zin of onzin hier van)
Denk dat de bewoners van bv Amsterdam minder ruimte tussen elkaar hebben als in Brabant.
Carnaval misschien maar dat vierden ze ook in Limburg en daar valt het wel mee als ik de corona kaart zo bekijk.

Ik denk dat het Carnaval daarmee te maken heeft en daar dus veel besmet zijn en die hebben het weer doorgegeven.
 
Nederlanders weten altijd alles beter dan autoriteiten..
Maar als wij alles beter weten. Waarom luisteren de autoriteiten dan niet naar ons? Wij weten het immers beter! :DD

Ik denk dat veel mensen die nu ‘gedwongen’ thuiswerken, inzien dat dit heel goed mogelijk is.
En hopelijk blijven deze mensen dat in de toekomst ook vaker doen.
Dan hebben de mensen die niet thuis kunnen werken tenminste weer wat ruimte op de weg.
En tevens een grote bijdrage voor natuur en millieu.

**boodschap in het algemeen**
Dat lijkt mij ook een hele goede!

Voor de mensen die nog iets willen/moeten halen bij de LFS of een andere winkel:
Nu doen dan!
Nog deze week gaat er een volledige lock-down komen!
Ik snap dat je de bron niet bekend wil maken. Maar nu ben ik wel benieuwd natuurlijk. :juggle:
Niet dat het me ook maar iets zou verbazen als je gelijk hebt hoor.
 
Niet om het 1 of ander maar zit me al dagen af te vragen waarom Brabant zo hart geraakt wordt door het virus en niet bv de grotere steden als Amsterdam bv
ook gezien in het licht van de 1,5 meter maatregel. (en de zin of onzin hier van)
Denk dat de bewoners van bv Amsterdam minder ruimte tussen elkaar hebben als in Brabant.
Carnaval misschien maar dat vierden ze ook in Limburg en daar valt het wel mee als ik de corona kaart zo bekijk.
In Limburg wordt nog veelal het traditionele carnaval gevierd. Meer de lokalen onder ons.

In brabant is het meer een zuipfestijn waar ook dito mensen van boven de rivieren deel van uit willen maken.

Ik weet ook wel bijna zeker, dat carnaval de oorzaak is geweest van de snelle verspreiding. Het was een ongelukkige samenloop.
Je zag precies de grote carnaval steden in het rood. En juist die steden die ook veel volk van buiten brabant aantrekken.
Utrecht is ook rood. Maar dat is een verkeers knooppunt.
 
Krijgen we een persconferentie? zie nergens wat terugkomen op m'n telefoon oid.
 
Ja we gaan het zien maar ik verwacht er weinig van. Aantal besmettingen was vandaag al lager maar dat zegt weinig en ze rekenen nog op een piek. Na deze week zitten we 2 weken na de maatregelen en ik verwacht dan pas verdere actie in de vorm van een eventuele lock down als daar aanleiding voor mocht zijn.
 
Ja we gaan het zien maar ik verwacht er weinig van. Aantal besmettingen was vandaag al lager maar dat zegt weinig en ze rekenen nog op een piek. Na deze week zitten we 2 weken na de maatregelen en ik verwacht dan pas verdere actie in de vorm van een eventuele lock down als daar aanleiding voor mocht zijn.

Nou die aanleiding voor een lock down is er wel. Kuddes met mensen op het strand, in het bos en in de bouwmarkten..
Het zal me niets verbazen als die lock down vanavond komt :) (hopelijk niet).
 
Ik heb voorraad zat, ook eten. Twee weken moet makkelijk lukken. Ik zeg niet dat het lekker is, maar honger zal ik niet hebben.

Mijn oma zei van de week nog (aan de telefoon):
"Nou ik heb de hongerwinter meegemaakt, toen was er echt voedsel tekort. Nu is er nog zát."

En laten we eerlijk wezen: wij op het forum hebben altijd verse vis ?
 
Ik heb voorraad zat, ook eten. Twee weken moet makkelijk lukken. Ik zeg niet dat het lekker is, maar honger zal ik niet hebben.

Mijn oma zei van de week nog (aan de telefoon):
"Nou ik heb de hongerwinter meegemaakt, toen was er echt voedsel tekort. Nu is er nog zát."

En laten we eerlijk wezen: wij op het forum hebben altijd verse vis ?

Ken hier menig aquariaan die nog geen kwart bordje gevuld gaat krijgen met wat hij/zij heeft zwemmen :D
 
Ik hoop echt dat het allemaal mee gaat vallen hoewel dit filmpje ook weer dudielijk maakt dat ook jongeren ernstig ziek kunnen worden:
 
Ik hoop echt dat het allemaal mee gaat vallen hoewel dit filmpje ook weer dudielijk maakt dat ook jongeren ernstig ziek kunnen worden:


Dat kan ja, net als bij een gewone longontsteking. De meeste jongeren echter hebben of géén symptomen of milde symptomen.
Je moet realiseren dat die arts alleen te zien krijgt wat binnen is gekomen in het ziekenhuis. Dus als een jongere ernstige symptomen heeft, dan krijgt hij ze te zien.
 
Plat bezien beslaat het alle leeftijdsgroepen, zag vandeweek een filmpje over een Spaanse arts in tranen datie de beademing van 65+ers ontnam om aan jongere zieken te geven bij gebrek aan andere beademingsapperatuur, die toestanden gaan we hier ook krijgen, nou ben je dus al opgegeven en heb je nooit van je pensioen kunnen genieten en dat allemaal omdat ze zonodig naaar het strand/boulevart/bouwmarkt moesten
 
Plat bezien beslaat het alle leeftijdsgroepen, zag vandeweek een filmpje over een Spaanse arts in tranen datie de beademing van 65+ers ontnam om aan jongere zieken te geven bij gebrek aan andere beademingsapperatuur, die toestanden gaan we hier ook krijgen, nou ben je dus al opgegeven en heb je nooit van je pensioen kunnen genieten en dat allemaal omdat ze zonodig naaar het strand/boulevart/bouwmarkt moesten
Ik weet niet wat je met plat bezien bedoelt, maar vrijwel alleen ouderen overlijden aan Covid-19. En jongeren soms 0 symptomen of anders wat kuchen en wat milde symptomen. Hier en daar een kleine uitzondering.
 
Plat bezien beslaat het alle leeftijdsgroepen, zag vandeweek een filmpje over een Spaanse arts in tranen datie de beademing van 65+ers ontnam om aan jongere zieken te geven bij gebrek aan andere beademingsapperatuur, die toestanden gaan we hier ook krijgen, nou ben je dus al opgegeven en heb je nooit van je pensioen kunnen genieten en dat allemaal omdat ze zonodig naaar het strand/boulevart/bouwmarkt moesten
Er gaan veel van dat soort video's en audioberichten rond in Spanje, ze zijn allemaal nep en gemaakt om ouderen bang te maken. Ik weet niet wie ziek genoeg is om dat te doen maar toch gebeurt het.
Elke Spaanse arts ontkent dat dat überhaupt nodig is, en dat mocht het nodig zijn wordt er niet zomaar op leeftijd gekozen.
 
Laatst bewerkt:
Ik hoop echt dat het allemaal mee gaat vallen hoewel dit filmpje ook weer dudielijk maakt dat ook jongeren ernstig ziek kunnen worden:


We horen net dat hier in een nabijgelegen wijk ook en jong kind het virus heeft opgelopen dus ja ook kinderen kunnen wel degelijk ziek worden al zal de kans daarop kleiner zijn.
 
Voor de mensen die nog iets willen/moeten halen bij de LFS of een andere winkel:
Nu doen dan!
Nog deze week gaat er een volledige lock-down komen!
Ik hoop dat winkels als pet's place open mogen blijven in het geval van een lockdown. Of tenminste dat PostNL blijft bezorgen. Ik heb voor de gekko levende insecten nodig maar als de winkels 2 maanden lang dicht blijven heb ik een groot probleem. Geen enkel insect kan ik nu inslaan en 2 maanden goed houden.
 
Dat was vanmiddag ook hier een gedachte. Zolang er maar post en pakketjes bezorgd blijven worden. Ook de boodschappen kunnen sinds kort ook hier in de straat eindelijk bezorgd worden. Dat gaan wij ook maar eens doen..maar of het een zinvolle maatregel is vraag ik me dan ook weer af.
 
Het komt hier zeer vlug dichtbij vrijdag iemand gestorven uit de straat ,de overbuur hiervan gisteren met ziekenwagen naar intensieve .
En vanmorgen is deze man ook overleden deze was familie van onze buren die nu in quarantaine thuis zitten.
 
Ach,als er een lockdown op ons afkomt dan accepteren we dit toch.het lijkt mij de beste van alle vorige maatregelen.Dan tegelijkertijd,en misschien nemen Supermarkten deze regel wel op en dat is met een bepaalde hoeveelheid aan mensen de Supermarkt in.

Van mij mag een dergelijke lockdown wel een Maand duren,sorry,,maar we moeten natuurlijk wel voor ons zelf kunnen blijven zorgen door de boodschappen/naar de Apotheek gaan en andere diverse hoog nodige maatregelingen.
Vele winkel's eetgelegenheden en noem het maar op zijn al gesloten,we komen met zijn allen toch wel een 2-4 weken door zonder problemen,voor je het weet zijn we een Jaar verder.
 
Ik weet niet wat je met plat bezien bedoelt, maar vrijwel alleen ouderen overlijden aan Covid-19. En jongeren soms 0 symptomen of anders wat kuchen en wat milde symptomen. Hier en daar een kleine uitzondering.
Jij wil het echt niet zien blijkbaar. Vreemd dat er zulke wereldvreemde mensen zijn. Ik wil het niet zien dus is het allemaal fake news. Wel een troost, zo kan je het schoppen tot president van de VS. Ik hoop voor jou dat die "kleine uitzondering" niet bij je naasten
 
zekere jankende burgemeester uit een Vlaams land

Bedoel je toevallig Wardje De Bever, de pipo vol Latijns gezever? :poop:
In dat geval:
Negeren die handel!

En inzake de Nederlandse aanpak:
wij belgen reageerden aanvankelijk relatief laks en onze "light lockdown" ging vrij laat in voege...
Dus zou je toch bijna van paniekvoetbal durven spreken als jullie nu pas een lockdown in overweging zouden durven beginnen nemen... :juggle: :sorry:

Sowieso lijkt het me vrij dringend om een "nationale" aanpak te kiezen en die ook te volgen in plaats van te blijven twijfelen tijdens een strandwandeling of een gezellig marktbezoekje. :deal:
;))
 
Laatst bewerkt:
Ik hoop dat winkels als pet's place open mogen blijven in het geval van een lockdown. Of tenminste dat PostNL blijft bezorgen. Ik heb voor de gekko levende insecten nodig maar als de winkels 2 maanden lang dicht blijven heb ik een groot probleem. Geen enkel insect kan ik nu inslaan en 2 maanden goed houden.

Ik heb ook gekko's gehad en ging hooguit 1x per maand naar de winkel voor krekels (ik heb een hekel aan shoppen). Krekels kun je heel goed levend houden in een schone bak met eierdozen geknipt (net zoals in het bakje als je ze koopt) en ze groente geeft zoals wortels. Ook kattenbrokken gaan er wel in (die goedkope uit de supermarkt).
Je kunt een plastic container gebruiken waar ze knaagdieren in vervoeren of een echt krekel container (daarin zitten buizen).
In zo'n bak deed ik ruim 4 doosjes met krekels maat 6 :)

PS: luipaardgekko's eten ook cake als ze kans krijgen...
 
Hier in de gemeente hebben ze vandaag alle sportvelden afgesloten. Verboden terrein.
nu gelijk ook maar de skatebanen en ’trapveldjes’ verboden gebied verklaren. Er wordt ook gecontroleerd.
 
Eigenlijk gaf Rutte het goede voorbeeld toen hij zijn onbeholpen handshake na zijn speech over "geen handjes geven" goed probeerde te maken door middel van een schouderklopje en halve knuffel...
Fantastisch vond ik dat!
Pure slapstick
:DD
 
In onderstaand fragment zie je Bruce willis de keuzestress van Nederland vertolken:



:DD :DD
 
Jij wil het echt niet zien blijkbaar. Vreemd dat er zulke wereldvreemde mensen zijn. Ik wil het niet zien dus is het allemaal fake news. Wel een troost, zo kan je het schoppen tot president van de VS. Ik hoop voor jou dat die "kleine uitzondering" niet bij je naasten

Waar heb je het over? In Nederland is de gemiddelde leeftijd van patienten overleden corona patienten 82 jaar.
Wie is er hier nu wereldvreemd?Jij leest alleen de Telegraaf blijkbaar of andere onrustzaaiende media.
Voor jouw informatie: Ik wérk op dagelijkse basis met Corona virussen. Vaccins tot stand brengen is mijn werk.
Ik blijf gewoon bij de feiten. Nogmaals dan : vrijwel alleen ouderen overlijden, en dan ook nog eens veel daarvan die al iets onder de leden hebben.

Onderstaande gaat om bevestigde (geteste) Corona gevallen. De werkelijke percentages zijn dus nog een heel stuk lager want veel mensen lopen rond zonder getest te worden en hebben geen of weinig klachten.

age.JPG


Bron: https://www.worldometers.info/coronavirus/coronavirus-age-sex-demographics/

age2.JPG
 
Laatst bewerkt:
Ja we gaan het zien maar ik verwacht er weinig van. Aantal besmettingen was vandaag al lager maar dat zegt weinig en ze rekenen nog op een piek. Na deze week zitten we 2 weken na de maatregelen en ik verwacht dan pas verdere actie in de vorm van een eventuele lock down als daar aanleiding voor mocht zijn.

Ik geloof niet dat er een lockdown komt. Het zal wel weer zoiets zijn als afsluiten van markten en stranden, iets wat in de praktijk al geregeld was door de verschillende burgermeesters. Men is hier veel te lang bezig met praten en overleggen over iets wat we "morgen" gaan doen. Ik voor mij geloof dat we te lang en te slap bezig zijn. Eigenlijk hoop ik wél op maatregelen zoals die ook in Hongkong en Singapore hun nut al bewezen hebben.
 

Terug
Bovenaan