Het grote Coronavirus (COVID-19) topic


Nederland is miet gbouwd om 1,5 meter uit elkaar te blijven kijk maar eens in de supermarkten
Daarnaast hebben ze de zorg centra voor bezoek gesloten al heel lang toch vallen daar veel doden dat ondanks de afsluiting dus tja zeg het maar :juggle:
Daar naast kan ik me heel goed voorstellen dat de mensen het zat zijn mede door de soms vreemde versoepelingen of juist niet en de soms idiote uitleg van de verschillende veiligheids-regio's.
voorbeeld de tandarts kan weer starten sinds 22 april maar de kaper en ander aanverwante gebeuren niet :juggle: dit terwijl de tandarts boven de bron van de besmetting hangt wil ie zijn werk goed doen.
Kappers staan achter de mensen over hel algemeen dus tja :juggle:
Daarnaast lijkt nu dat iedereen een gevaar is anderen ook daar kan je vraagtekens bij :juggle:zetten.
Zolang je als overheid maar achter de zaken blijft aanlopen en zelf het onderzoek naar het virus/ medicijnen aan anderen lees buitenland overlaat tja dan gaat het nog lang duren.
 
voorbeeld de tandarts kan weer starten sinds 22 april maar de kaper en ander aanverwante gebeuren niet :juggle: dit terwijl de tandarts boven de bron van de besmetting hangt wil ie zijn werk goed doen.
De reden die daarvoor wordt opgegeven is dat een tandarts tijdens zijn normale werk al veel aandacht besteed aan hygiëne en dus weet hoe hij zich moet beschermen. Daar is wel wat voor te zeggen vind ik.

Los daarvan denk ik dat de Nederlandse overheid deze situatie tot nu toe goed aangepakt heeft.
Als ik dit forum doorblader lijk ik daarin de een van de weinige te zijn. Maar goed, ik ben nog jong en naïef. :DD
 
Een tandarts staat in een geheel ander daglicht als de kapper,ik kan begrijpen dat de tandarts de zeer noodzakelijke hulp verleend die mensen o.a. Als pijn ervaren ofwel de pijnlijke consecuenties,dus laat het haar nog even groeien,en ga zoals vermeld ook naar de huisarts,deze wordt ook al veel te veel vermeden door angst.
 
In sommige Afrikaanse landen zijn er simpelweg 0 IC bedden. Juist daarom Is men direct tot maatregelen over gegaan, veel eerder dan Europese landen.
Afrika heeft een jonge bevolking, en heeft ook al Ebola overwonnen. Oeganda als voorbeeld. 3/4 van de bevolking is jonger dan 25 jaar.
Ik denk dat ze het er nog wel eens verrassend goed vanaf kunnen brengen.
Afrikaanse landen zetten massaal in op preventie.

Bejaardenhuizen zoals wij die kennen, zijn er in Afrika niet. Ouderen wonen dus juist meer achteraf, geisoleerd.

Mogelijk kan juist Europa straks dus kijken hoe er van Afrika geleerd kan worden.

Men heeft Ebola zeker niet overwonnen. Wel is er met buitenlandse hulp het e.e.a. aan preventie gedaan en zijn er vaccin stappen gemaakt. Wanneer we voorbeelden zouden willen zien is het wellicht beter de blik op Azië te richten.
 
Nee hoor, Erik.
Ik wil nog wel eens net doen of ik jong ben, maar mijn paspoort weerlegt dat keihard, en of ik naïef ben moeten anderen maar zeggen, maar Rutte en De Jong doen het uitstekend.
Ik heb nooit Rutte gestemd en zal dat ook nooit doen, maar hij geeft mij elke keer het gevoel dat hij weet wat hij doet én dat hij dat allemaal doet omdat hij het beste met ons voor heeft.

En ik zou zo gauw geen andere minister-president uit de recente geschiedenis weten waar we dat van kunnen zeggen.

Dus je bent in elk geval niet de enige op dit forum die dat vindt.
Wél één van de weinige die er voor uit komt.
?
[Edit: de quote van Erik 1404 van hier ergens boven is op één of andere manier niet meegekomen. Sorry.]
 
Deze afbeelding past hier uitstekend.

Muh-freedumbs-Constitutional-experts-one-and-all-Last-week-they-were-all-experts-in-chloroquin...jpg
 
De mens is net een dier......Kuddegedrag, Lemminggedrag, koppig als een ezel, platgetreden paden blijven bewandelen al wordt dat je dood.....!
Slechts 250.000 doden wereldwijd, tsss waar hebben we het over?? Beetje oorlogje vergt al gauw het 10 voudige, verkeer is ook een mooie mensenmassa verminderaar, maar daar is nog geen vaccin tegen gevonden.
Het ergste monster van de mensheid is het leven zelf.....Iedereen die wordt geboren is ten dode opgeschreven.....!
 
Nee hoor, Erik.
Ik wil nog wel eens net doen of ik jong ben, maar mijn paspoort weerlegt dat keihard, en of ik naïef ben moeten anderen maar zeggen, maar Rutte en De Jong doen het uitstekend.
Ik heb nooit Rutte gestemd en zal dat ook nooit doen, maar hij geeft mij elke keer het gevoel dat hij weet wat hij doet én dat hij dat allemaal doet omdat hij het beste met ons voor heeft.

En ik zou zo gauw geen andere minister-president uit de recente geschiedenis weten waar we dat van kunnen zeggen.

Dus je bent in elk geval niet de enige op dit forum die dat vindt.
Wél één van de weinige die er voor uit komt.
?
[Edit: de quote van Erik 1404 van hier ergens boven is op één of andere manier niet meegekomen. Sorry.]

Ik sluit me hier helemaal bij aan en de gehele regering mag ook best eens een pluim krijgen vindt ik.
 
Het zal je naaste maar zijn. Oorlogsdoden "juichen" we toch ook niet toe.
Ik denk niet dat hij dat zo bedoelt. want het is onwijs treurig voor de nabestaande en de overledene,

Ik denk dat hij meer bedoelde de aantal dode dan hoe de wereld er op reageert.

250.000 mensen op een wereld bevolking is niet veel.

Uiteraard 250,000 dode te veel, maar ik denk dat hij dat zo bedoelt.
 
Ik denk niet dat hij dat zo bedoelt. want het is onwijs treurig voor de nabestaande en de overledene,

Ik denk dat hij meer bedoelde de aantal dode dan hoe de wereld er op reageert.

250.000 mensen op een wereld bevolking is niet veel.

Uiteraard 250,000 dode te veel, maar ik denk dat hij dat zo bedoelt.
Als dat zo is heb ik het verkeerd begrepen.
Er zijn zoveel mensen die bagatelliseren, en dat had ik in mijn achterhoofd.
 
Nee hoor, Erik.
Ik wil nog wel eens net doen of ik jong ben, maar mijn paspoort weerlegt dat keihard, en of ik naïef ben moeten anderen maar zeggen, maar Rutte en De Jong doen het uitstekend.
Ik heb nooit Rutte gestemd en zal dat ook nooit doen, maar hij geeft mij elke keer het gevoel dat hij weet wat hij doet én dat hij dat allemaal doet omdat hij het beste met ons voor heeft.

En ik zou zo gauw geen andere minister-president uit de recente geschiedenis weten waar we dat van kunnen zeggen.

Dus je bent in elk geval niet de enige op dit forum die dat vindt.
Wél één van de weinige die er voor uit komt.
?
[Edit: de quote van Erik 1404 van hier ergens boven is op één of andere manier niet meegekomen. Sorry.]
Hier heb je echt gelijk in.
ik zou nu echt niet in de schoenen willen staan van deze heren.
 
Ze doen het absoluut goed. Het enige dat ik als kritiekpunt zou kunnen aandragen is dat ik, bij bepaalde keuzes, het vermoeden heb dat de economische belangen soms iets te zwaar wegen t.o.v. de veiligheid. Zo kan ik mij mateloos storen aan het feit dat aan winkeliers wordt overgelaten om de 1,5m afstand te waarborgen. Ik heb tijdens al mijn supermarkt bezoeken de laatste weken mensen meegemaakt die veel dichter op elkaar stonden. Of dat ik zelf in een situatie werd gedwongen om dichter dan 1,5m langs mensen te moeten lopen. Het feit dat winkels als een Ikea weer open gaan (zij mochtend overigens open blijven) vind ik ook niet bepaald verantwoord.

Maar misschien is het vooral mijn anti-kapitalistische houding die mijn beeld vertroebeld...
Laat ik eindigen met nogmaals te benadrukken dat onder de omstandigheden het kabinet de rust goed weet te bewaren en het vertrouwen van 'de burger' heeft gewonnen.
 
De mens is net een dier......Kuddegedrag, Lemminggedrag, koppig als een ezel, platgetreden paden blijven bewandelen al wordt dat je dood.....!
Slechts 250.000 doden wereldwijd, tsss waar hebben we het over?? Beetje oorlogje vergt al gauw het 10 voudige, verkeer is ook een mooie mensenmassa verminderaar, maar daar is nog geen vaccin tegen gevonden.
Het ergste monster van de mensheid is het leven zelf.....Iedereen die wordt geboren is ten dode opgeschreven.....!
oorlog en corona vergelijken dat is net appels met peren vergelijken.

Corona geeft niet om je. Corona die kijkt niet van jij krijgt het en jij niet. Corona pakt iedereen. die er mee besmet raakt. Is gewoon niks aan te doen dan afstand houden en zoveel mogelijk vermijden,

Oorlog bepaal de mens wie dood gaat of niet. DIegene bepaalt zelf of hij de trekker in drukt of niet of de rode knop in drukt of niet,

EN ja Dat 250k niet veel is op de wereld bevolking, betekend niet dat het niks is
 
Het 1,1/2 meter beleid hebben de meeste mensen echt poep aan. In het begin kon de afstand niet groot genoeg zijn. Nu niet klein genoeg. Ik geef les op een honden school. Door de maatregelingen zijn wij op prive lessen over gegaan. Aan zich geen probleem met max 3 personen op een stuk terrein. Ook hier werd dit goed gehouden door mensen. Nu de laatste afgelopen 3 weekenden, zien we dat er steeds meer de neiging hebben om 1 of 2 personen meer mee te nemen.
Nouja. Geduld is een schone zaak, wat vele niet hebben helaas.
 
Het 1,1/2 meter beleid hebben de meeste mensen echt poep aan. In het begin kon de afstand niet groot genoeg zijn. Nu niet klein genoeg. Ik geef les op een honden school. Door de maatregelingen zijn wij op prive lessen over gegaan. Aan zich geen probleem met max 3 personen op een stuk terrein. Ook hier werd dit goed gehouden door mensen. Nu de laatste afgelopen 3 weekenden, zien we dat er steeds meer de neiging hebben om 1 of 2 personen meer mee te nemen.
Nouja. Geduld is een schone zaak, wat vele niet hebben helaas.
Ik zie veel mensen 1,5 meter afstand houden hoor en keurig vragen om afstand te bewaren.

Welk zie ik bv bij Apie waar ik mij mateloos aan irriteer.

een gangpad met 4 medewerkers die dan aan het vullen zijn. en dit is vaker overkomen dat ik denk waarom nou 4 medewerkers op 1 pad.


Tuurlijk zijn er veel mensen die er niet aan denken of maling aan hebben, maar dat zijn wij NLers toch ook veel met een korreltje zout nemen? ach het waait wel over. ach valt wel mee komt wel goed ach. dat is ons mentaliteit. je zag het ook in het begin. China heeft europa gewaarschuwd Italie heeft Nederland gewaarschuwd en toch te laat gehandeld en ook te laat testen ingekocht en ook mondkapjes enz.
 
Men heeft Ebola zeker niet overwonnen. Wel is er met buitenlandse hulp het e.e.a. aan preventie gedaan en zijn er vaccin stappen gemaakt. Wanneer we voorbeelden zouden willen zien is het wellicht beter de blik op Azië te richten.
tsja wat is overwonnen. Er zijn nu nog heel af en toe 1 of 2 gevallen, wat dan meteen aangepakt wordt. Zo goed als overwonnen dan, met een paar stuiptrekkingen nog.
 
we zien al in zweden japan newzeeland dat de maatregelen geen invloed hebben want daar hebben ze die niet we gaan alemaal een crisis in voor welken reden ? er zijn btw 600K minder behandeling gedaan in het zieke huis sins dit corona gebeuren die op lossing is velen malen ergens dan deze ziekte wat al van af het begin duidelijk is in engeland zouden 500k mensen er aan dood gaan een week laten was het nog maar 20k.
 
en als je ook om je heen kijkt hoeveel mensen er in geloven en bang zijn joh waar gaan we heen in deze wereld we houden geen mensen rechten meer over
 
Ze doen het absoluut goed. Het enige dat ik als kritiekpunt zou kunnen aandragen is dat ik, bij bepaalde keuzes, het vermoeden heb dat de economische belangen soms iets te zwaar wegen t.o.v. de veiligheid. Zo kan ik mij mateloos storen aan het feit dat aan winkeliers wordt overgelaten om de 1,5m afstand te waarborgen. Ik heb tijdens al mijn supermarkt bezoeken de laatste weken mensen meegemaakt die veel dichter op elkaar stonden. Of dat ik zelf in een situatie werd gedwongen om dichter dan 1,5m langs mensen te moeten lopen. Het feit dat winkels als een Ikea weer open gaan (zij mochtend overigens open blijven) vind ik ook niet bepaald verantwoord.

Maar misschien is het vooral mijn anti-kapitalistische houding die mijn beeld vertroebeld...
Laat ik eindigen met nogmaals te benadrukken dat onder de omstandigheden het kabinet de rust goed weet te bewaren en het vertrouwen van 'de burger' heeft gewonnen.
Ik denk niet dat het alleen kapitalisme is.

Maar ook de arrogante houding van onze medelanders. Aan regeltjes houden, daar zijn we niet zo van. Zeker als er toch niet (lees pakkans nihil) gecontroleerd wordt.

Dat zelfde geld ook op de snelweg. En in de bebouwde kom.
Je wordt zo van je sokken gereden. En in je huiskamer ben je ook niet veilig.

Dus ik denk eerder dat die arrogante ikke ikke en de rest..... eerst maar eens moet verdwijnen.
Ik dacht en hoopte vurig, dat juist door de corona we wat meer het samen gevoel terug zouden krijgen.

Ik mocht gelukkig nog steeds iedere dag naar mijn werk. Maar wat een ellende op de weg.
Denk je er is geen file, dus iedereen heeft geen haast meer. Nou ze vlogen je aan alle kanten voorbij.
Prettig is dat hoor.

Verkeer is iets wat je juist samen moet doen. Door de duidelijke regels voor iedereen zou het prettig en soepel moeten verlopen.
Maar ja de eigenheimers overheersen weer.

Soory voor mijn zwaar negatieve houding tov de medemens.
 
Ze doen het absoluut goed. Het enige dat ik als kritiekpunt zou kunnen aandragen is dat ik, bij bepaalde keuzes, het vermoeden heb dat de economische belangen soms iets te zwaar wegen t.o.v. de veiligheid. Zo kan ik mij mateloos storen aan het feit dat aan winkeliers wordt overgelaten om de 1,5m afstand te waarborgen. Ik heb tijdens al mijn supermarkt bezoeken de laatste weken mensen meegemaakt die veel dichter op elkaar stonden. Of dat ik zelf in een situatie werd gedwongen om dichter dan 1,5m langs mensen te moeten lopen. Het feit dat winkels als een Ikea weer open gaan (zij mochtend overigens open blijven) vind ik ook niet bepaald verantwoord.
Maar wie anders dan de winkelier zou de afstand moeten waarborgen dan?

begrijp me niet verkeerd hoor, ik snap wat je bedoelt maar ik zou ook geen andere oplossing weten.

Waar je voor moet waken is dat je door de coronamaatregelen niet ergens anders (meer) slachtoffers gaat creëren. Hetzij door een economische crisis, hetzij door iets anders.
 
Maar wie anders dan de winkelier zou de afstand moeten waarborgen dan?

begrijp me niet verkeerd hoor, ik snap wat je bedoelt maar ik zou ook geen andere oplossing weten.

Waar je voor moet waken is dat je door de coronamaatregelen niet ergens anders (meer) slachtoffers gaat creëren. Hetzij door een economische crisis, hetzij door iets anders.
dat is tog al lang gebeurt 20% mensnen in usa zitten zonder baan zal hier in nl ook een groten elende woorden in 2008 met de crisis zaten maar 10 % van de mensen zonder baan schatting is dat we hier in nl 170k bedrijven gaan verliezen
 
Dus ik denk eerder dat die arrogante ikke ikke en de rest.....
Is dat niet bijna een synoniem voor kapitalisme? :rolleyes: :D

Maar wie anders dan de winkelier zou de afstand moeten waarborgen dan?
Als de winkelier het niet kan, en dat lijkt wel de conclusie, dan moet de winkelier wellicht beter niet open gaan of de regelgeving moet strenger. Of het dan nog rendement oplevert voor een winkelier om open te gaan is nog maar zeer de vraag. Het moge duidelijk zijn dat al deze veiligheidseisen ten koste gaan van de omzet.

Waar je voor moet waken is dat je door de coronamaatregelen niet ergens anders (meer) slachtoffers gaat creëren. Hetzij door een economische crisis, hetzij door iets anders.
Volledig mee eens, ik begrijp het dilemma van de overheid.
 
dat is tog al lang gebeurt 20% mensnen in usa zitten zonder baan zal hier in nl ook een groten elende woorden in 2008 met de crisis zaten maar 10 % van de mensen zonder baan schatting is dat we hier in nl 170k bedrijven gaan verliezen

Maar in de USA zijn er geen collectieve arbeidsongeschiktheids verzekeringen of uitgebreide gezondheidszorg zoals in Nederland. Daarom begrijp ik dus (tot op zeker hoogte) wél de protesten in Amerika. Hier in Nederland zal dat minder snel gebeuren. Hoewel wij ook een steeds groter deel van de bevolking in flex constructies hebben gedwongen. Die mensen kunnen daar zelf niets aan doen en zijn nu wederom het slachtoffer omdat ze als eerste worden wegbezuinigd.
 
Als de winkelier het niet kan, en dat lijkt wel de conclusie, dan moet de winkelier wellicht beter niet open gaan of de regelgeving moet strenger. Of het dan nog rendement oplevert voor een winkelier om open te gaan is nog maar zeer de vraag. Het moge duidelijk zijn dat al deze veiligheidseisen ten koste gaan van de omzet.

Bij de supermarkt hier doen ze dat wel handig vind ik: iedereen moet verplicht een winkelwagentje meenemen als je naar binnengaat. Zijn de winkelwagentjes op, dan is het maximale aantal mensen in de winkel en moet je wachten.

Dan moeten de mensen natuurlijk zelf nog de afstand bewaren, maar het wordt een stuk eenvoudiger.
 
dat is tog al lang gebeurt 20% mensnen in usa zitten zonder baan zal hier in nl ook een groten elende woorden in 2008 met de crisis zaten maar 10 % van de mensen zonder baan schatting is dat we hier in nl 170k bedrijven gaan verliezen

Los van economische slachtoffers denk ik ook aan slachtoffers van bijvoorbeeld huiselijk geweld.

Er zijn op de middelbare school waar ik stage loop genoeg kinderen die thuis in een onveilige situatie zitten.
Zo onveilig dat ze normaal gesproken om 08:30 naar school gaan en om 16:30 door de conciërge naar huis gestuurd moeten worden.
 
Los van economische slachtoffers denk ik ook aan slachtoffers van bijvoorbeeld huiselijk geweld.

Er zijn op de middelbare school waar ik stage loop genoeg kinderen die thuis in een onveilige situatie zitten.
Zo onveilig dat ze normaal gesproken om 08:30 naar school gaan en om 16:30 door de conciërge naar huis gestuurd moeten worden.
ja erik en nog veel meer waar we simpel weg geen weet van hebben
 
Waarmee de kring alweer rond is....We willen allemaal in vrede en SAMEN leven. Maar dat is net zo'n utopie als welke ideologie ( mag ook lezen idioterie!!) dan ook, nooit zal iedereen het er mee eens zijn. Waarom moet de economie altijd groeien?? Waarom is een recessie slecht? Waarom moeten we in de supermarkt kunnen kiezen uit 10 merken /soorten melk / pindakaas/ cornflakes en ga zo maar door?
Rupsje Nooitgenoeg is een ideologie, die zeer veel doden oplevert, maar we malen er niet om, of dat nu is in de derde wereld, door weersinvloeden, door ziekten door oorlogen, maakt allemaal niks uit, als de ECONOMIE maar blijft draaien en GROEIEN....!
Want zie HOERA wat zijn we in Nederland blij, onze economie krimpt het minste van heel Europa!! Jippie!!
Daar worden jij en ik vet van!! 2de dinsdag van september krijgen we de rekening wel gepresenteert van de cadeautjes die de regering heeft uitgedeeld, want die 92 miljard moeten wel ergens vandaan komen!!
 
Waarmee de kring alweer rond is....We willen allemaal in vrede en SAMEN leven. Maar dat is net zo'n utopie als welke ideologie ( mag ook lezen idioterie!!) dan ook, nooit zal iedereen het er mee eens zijn. Waarom moet de economie altijd groeien?? Waarom is een recessie slecht? Waarom moeten we in de supermarkt kunnen kiezen uit 10 merken /soorten melk / pindakaas/ cornflakes en ga zo maar door?
Rupsje Nooitgenoeg is een ideologie, die zeer veel doden oplevert, maar we malen er niet om, of dat nu is in de derde wereld, door weersinvloeden, door ziekten door oorlogen, maakt allemaal niks uit, als de ECONOMIE maar blijft draaien en GROEIEN....!
Want zie HOERA wat zijn we in Nederland blij, onze economie krimpt het minste van heel Europa!! Jippie!!
Daar worden jij en ik vet van!! 2de dinsdag van september krijgen we de rekening wel gepresenteert van de cadeautjes die de regering heeft uitgedeeld, want die 92 miljard moeten wel ergens vandaan komen!!
je ziet aleen wel veel vergelijkingen met 9.11 we zullen weer vrijheid moeten gaan op geven
 
dat is tog al lang gebeurt 20% mensnen in usa zitten zonder baan zal hier in nl ook een groten elende woorden in 2008 met de crisis zaten maar 10 % van de mensen zonder baan schatting is dat we hier in nl 170k bedrijven gaan verliezen
Je kunt de VS niet met NL vergelijken. In Nederland verlies je niet zo maar je baan, in de VS kan dat wel.
Waar komt die 170.000 vandaan? Ik kan dat nergens terug vinden. Vind dat nogal een forse 'schatting'. Wie heeft die uitspraak gedaan?
In april gingen er overigens 68 bedrijven failliet. Dat is dus inclusief bedrijven die sowieso al failliet gingen.
Door Corona zullen zwakke bedrijven een genadeklap krijgen. De vraag is of dat nu zo erg is. Het maakt versneld duidelijk welke bedrijven toch al geen toekomst hadden. Natuurlijk is dit te kort door de bocht, want wel erg lullig voor bedrijven die net begonnen zijn en geen goede buffer konden opbouwen.

als de ECONOMIE maar blijft draaien en GROEIEN....!
Want zie HOERA wat zijn we in Nederland blij, onze economie krimpt het minste van heel Europa!! Jippie!!
Daar worden jij en ik vet van!! 2de dinsdag van september krijgen we de rekening wel gepresenteert van de cadeautjes die de regering heeft uitgedeeld, want die 92 miljard moeten wel ergens vandaan komen!!
De voordelen van economische groei (wikipedia):
  1. een toename van het aantal beschikbare producten
  2. technologische innovatie
  3. een hogere levensstandaard door een algemene stijging van de reële inkomens, met als gevolg dat er meer vraag is naar goederen en diensten, en daardoor een productie op grotere schaal, die dus efficiënter kan gebeuren
  4. een hogere tewerkstellingsgraad door diversificatie
  5. een verhoogd vertrouwen van bedrijven en consumenten, wat kan leiden tot een toename van investeringen
Nadelen zijn er natuurlijk ook:

  1. een toename van de milieubezoedeling: een sterke groei van de productie en consumptie kan negatieve externaliteiten veroorzaken zoals luchtvervuiling en geluidsoverlast
  2. de uitputting van natuurlijke hulpbronnen, waaronder niet hernieuwbare grondstoffen
  3. groei stimuleert de creatie van artificiële behoeften: de industrie zet de consument ertoe aan nieuwe smaken te ontwikkelen, met als gevolg dat behoeften worden gecreëerd en consumenten dienaren in plaats van meesters van de economie worden
  4. een onevenredige verdeling van inkomen en welvaart: niet alle voordelen van de groei zijn gelijk verdeeld tussen inkomensgroepen en regio's
Dus ja het heeft 2 kanten. Maar veel van de nadelen zijn te voorkomen met juiste regelgeving, die nu overigens vaak ontbreekt dus daar moet nog een gigantische verbeterslag gemaakt worden.
Economische groei is wat mij betreft vooral iets positiefs.

Die 92 Miljard kan Nederland juist makkelijk betalen., juist doordat we de afgelopen jaren zuinig zijn geweest.
 
Laatst bewerkt:
Die 92 Miljard kan Nederland juist makkelijk betalen.
Doe mij er 1 van dan kunnen we de bedrijven die het echt verdienen om gered te worden helpen en niet zo als nu de groot verbruikers met dikke bonesen op de agenda terwijl ze om hulp vragen.
 
Doe mij er 1 van dan kunnen we de bedrijven die het echt verdienen om gered te worden helpen en niet zo als nu de groot verbruikers met dikke bonesen op de agenda terwijl ze om hulp vragen.
Nou nee ik heb meer vertrouwen in het kabinet, sorry ;-). Maar voel je vrij je verkiesbaar te stellen.

Gebeurt dat dan? Dat is 1 manier om er naar te kijken, maar dan lees je te veel Telegraaf denk ik.
Het idee is nu juist dat dankzij die 'staatssteun' er geen ontslagen hoeven te vallen in NL.

Allemaal beeldvorming/framing, en helaas veel populisme
 
Laatst bewerkt:
Landelijk gaat het in elk geval beter dus we moeten maar moed houden zou ik zeggen.
 
Maar in de USA zijn er geen collectieve arbeidsongeschiktheids verzekeringen of uitgebreide gezondheidszorg zoals in Nederland. Daarom begrijp ik dus (tot op zeker hoogte) wél de protesten in Amerika. Hier in Nederland zal dat minder snel gebeuren. Hoewel wij ook een steeds groter deel van de bevolking in flex constructies hebben gedwongen. Die mensen kunnen daar zelf niets aan doen en zijn nu wederom het slachtoffer omdat ze als eerste worden wegbezuinigd.

Dat maakt duidelijker waar een puur rechtse politiek toe leidt. (De Republiekse partij in Amerika is behoorlijk rechtser dan wat wij hier, tot nu toe, wenselijk zouden achten.) De laatste jaren heeft ook in Nederland met regeringen waar de VVD een grote invloed had laten zien dat men het liefst heeft dat iedereen voor zich zelf zorgt maar geld binnenhaalt voor een meer elitaire groepering. Alles wordt hier ook bekeken vanuit een kosten oogpunt. Sociale aspecten tellen niet meer.
 

Terug
Bovenaan