Het Grote (Netflix) Serie Topic!


Ancistruz

Well-known member
Lid geworden
16 januari 2019
Berichten
4,186
hallo,

Ik zou graag willen weten welke series de moeite waard zijn om te kijken.

Hier een aantal tips van mij. Volgorde is willekeurig.

- Narcos
- Fauda
- When Heros Fly
- Hostages
- The Office
- The Walking Dead
- The 70s show
- Frasier
- Friends
- The OC


Ben benieuwd naar jullie series.
 
Ik heb met veel plezier 24 gekeken en ben minder fan van Fauda. Over de laatste zijn veel leden positief dus ja smaken verschillen.
 
Game of Thrones: S7

Walking Dead: S8

Banshee: S4

The Killing: S2

Bloodline: S3

Under the Doom: S3

The Unit: S4

Homeland: S6

Prison Break: S4

Trapped: S1

Blacklist: S3

The 100: S5

Shooter: S1,S2,S3-3

Marcella: S2

The Affair: S1-S2

The Bridge: S3

Broadchurch: S3

Designated survivor: S1-S2.

The Fall: S3

Gypsy: S1

Ozark: S1

Grimm: S1-4

Narcos: S3-3
 
Mijn Pareltjes zijn absoluut:

Longmire
The Tudors
Bosch (Amazon)
Justified
The Witcher
The Shield
Sons of Anarchy
Homelands
Narcos

En met stip binnen Fauda

Game of Thrones was geweldig maar zo afgeraffeld
 
Heb de volgende gekeken of ben bezig.

- The witcher --> fantasy, soms wat vulgair, heb de game gespeeld, serie was ok, 2e schijnt beter te zijn maar komt nog. (PS GoT fans schijnen deze leuk te vinden).
- Casa da papel --> helemaal fan, leuke karakters ook. Gaat over Spaanse overvallers in een Federale bank. Heb alleen 1e seizoen gezien, 2e ga ik binnenkort aan beginnen
- Undercover --> Nederlands/Belgische crime serie, nog 1 aflevering in september begint seizoen 2.

Maar ben erg geduldig en kijk heel braaf 1 of 2 afleveringen per week dus gaat niet zo snel bij mij :DD.

Had ook nog 12 monkeys gekeken maar die vond ik z**gen en verschrikkelijk t.o.v. de film. Deze staat overigens ook niet meer op Netflix.

Verder wil ik nog heel graag Chernobyl kijken maar die staat er ook niet op. Andere op de nominatie evt. Fauda en Biohackers.

Gr
Stefan
 
Ja undercover ook gezien. Top serie indd. Wel de beste NL serie IMO.
 
Natuurlijk de series die iedereen wel kent, zoals: The Blacklist, Breaking Bad, Narcos ,Band Of Brothers, Strike Back,
Game Of Thrones, The Good Doctor, Spartacus, Prison Break, Dracula en Casa De Papel

Maar zeker ook de wat onbekende series die bijzonder de moeite waard zijn om te zien:
Westworld
The Unit
Forever
Penny Dreadfull
Taken
Unsere muther, unsere vater
Marco Polo
Godless
Hunted
Brotherhood
The Handmaids Tale
Van Helsing
IRIS I, II en IRIS Athena
Deathwood
The Sarah Connor Chronicles
 
Ik weet niet of deze al genoemd zijn. Maar toch.
curst en the witcher. Twee geweldige series die helaas nog uit 1 seizoen bestaan (er komen nog meer)
 
Ha, ik ben heel erg slecht in tv/series kijken, maar ik vond How i met your mother en the big bang theory erg vermakelijk.

Ook de enige twee series ooit die daadwerkelijk uitgekeken heb... :DD
 
Normaal kijken we niet zo veel series, alleen wat we op DVD hebben staan. Sinds een poosje hebben wij dus ook Netflix. Game of Thrones hebben we helemaal gekeken, en we zijn nu bezig met Star Trek vanaf de allereerste afleveringen. We zitten nu bij Star Trek TNG S7. Knightfall leek ons ook wel wat, maar dat was duidelijk minder historisch dan we hadden verwacht. Misschien dat we in de lijst hierboven ook nog iets van onze gading kunnen vinden. O ja, we hebben ook Amazon Prime, daar hebben we recentelijk Picard gekeken. Volgend jaar komt Foundation, naar het boek van Isaac Asimov. Die gaan we sowieso kijken.

Leuk topic in ieder geval.
 
HBO had ook een aantal series waarvan ik braaf de boxen heb lopen kopen
Soprano's
Six feet under
Boardwalk Empire
Rome
Band of Brothers (miniserie 6 dl)

Ik heb nu (tijdelijk) Netnix en vast abbo op Amazon prime
en Eweka :DD
 
Vergis ik me nu want volgens mij zijn aantal series niet via netflix te kijken bv westworld /Game of Thrones en zo zijn er wel meer
 
Vergis ik me nu want volgens mij zijn aantal series niet via netflix te kijken bv westworld /Game of Thrones en zo zijn er wel meer

Klopt.
Naast Netflix is er Amazon prime video, HBO, Dplay, disney, videoland, Apple tv
allemaal aparte abbo's met deels eigen beheer materiaal
 
Ik kijk er niet zo heel veel, maar momenteel:
- The 100 (wetenschappelijk gezien totaal belachelijk, maar wél spannend)
- Undercover
- Sons of Anarchy, ooit nog eens afkijken....

En als oude TV-series meetellen die nu op netflix staan: The Big Bang Theory met stip op nummer één. Al een aantal keer helemaal doorlopen. 🤓
 
Nieuwe serie "The Right Stuff" op Disney+ is ook een aanrader.

Gaat over de Mecury Seven, de eerste Amerikaanse astronauten.

En "Das Boot" de serie is ook goed.
 
Deze week kwamen we " Rebecca" tegen op Netflix, naar het bekende boek van Daphne Du Maurier. Boek had ik nooit gelezen, en ik val niet zo op het romantische genre. Maar de verfilming was erg mooi, en zeker de moeite waard ( en mooie muziek...)
 
Nieuwe serie "The Right Stuff" op Disney+ is ook een aanrader.

Gaat over de Mecury Seven, de eerste Amerikaanse astronauten.

En "Das Boot" de serie is ook goed.
Ik wil terugkomen op mijn eerdere uitspraken over The Right Stuff.

Het begint leuk, maar veranderd al snel in een familiedrama wat we al honderden keren eerder hebben gezien. Er zit verder weinig spannends en verrassends in de serie.
 
Hier sinds kort Prime video maar dat valt me tegen qua aanbod en soms is er geen Nederlandse ondertiteling of je moet het telkens weer instellen. Persoonlijk vindt ik dit niet meer dan een aanvulling op Netflix met veel "b films en series".
 
Wij hebben net "The Queen's Gambit" zitten kijken op Netflix, en "The Long Way Round/Down/Up" met EwanMcGregor en Charley Boorman, via Apple TV.
 
Mis er nog wel een aantal:

- virgin river
- scorpion (echt, echt een aanrader!)
- suits
- blacklist
- 100 humans
- Anne with an E
- babies
- designated survivor
- rotten
- love is blind
- sex education
- working moms



En ga even verder denken. Heb er nog wel meer gezien.
 
Vooral mn lachspieren erg getraind.
Hoe verzinnen ze het

Ja dat dacht ik wel want ik heb een klein stukje gezien. Ach ja, zelf hou ik meer van thrillers en horror en natuurlijk series als 24 en Designated Survivor.
Smaken verschillen gelukkig.
 
Ja dat dacht ik wel want ik heb een klein stukje gezien. Ach ja, zelf hou ik meer van thrillers en horror en natuurlijk series als 24 en Designated Survivor.
Smaken verschillen gelukkig.

Ik kijk alles :DD
Moet alleen wel leuk blijven.
Dus blacklist, scorpion ed vind ik erg leuk!
Vooral scorpion is smullen! Als nieuwe seizoen erop staat alles weer eens van vooraf aan kijken.
 
Netflix:
Star trek Discovery
The Witcher
Lucifer


Disney:
The mandalorian


Van Amazon:
The boys
Doctor who
Doompatrol (must see)
Dexter

En geheid vergeet ik er nog een aantal.
 

Terug
Bovenaan