Wat is er nieuw

Het Grote "Offtopic"-topic!

Ik ben het hier niet met je eens Michelle. Je schrijft zelf dat het toch wel meevalt... dus daarmee zeg je feitelijk dat het wel gebeurd? Of lees ik het verkeerd in dit geval?

Betrokkenen zijn er meestal bij maar pas nadat (!) zo'n quote gelanceerd is en dan is er vaak al (te)veel gezegd. Er kunnen uren, een dag of langer zitten tussen het quoten en het moment waar de persoon in kwestie het in de gaten heeft.

(Er vanuit gaande dat de persoon bv notificaties aan heeft staan en die dan ook nog eens bekijkt).

Ik pleit er zelf voor dat als iemand problemen met een ander heeft dat onderling wordt opgelost. Wel zo netjes.

Het is zo makkelijk vanachter een schermpje de gal te spuwen over de een of de ander.

Er is nog veel meer OTT dan het over mensen praten.

Ik zeg dus inderdaad dat er wel over betrokken mensen word gepraat maar ik vind dat de inhoud wel mee valt. De keuze om dit via OTT te willen doen of PM ligt bij degene zelf. Soms heeft het ook een zelf regulerend effect in een groep. Net zoals je de keuze heb wel of niet te reageren. Beheer heeft weer de keuze om drastische maatregelen te treffen indien nodig.

Als iemand wel of niet notificatie aan heeft staan ligt aan degene zelf. Deze keuze is geheel vrij.

Laten we het beestje gewoon een naam wat ik denk dat je irriteerd. Bertus is heel goed in staat om zich zelf te verdedigen en zo niet dan treed er hopelijk zelf regulatie op door andere leden waar aan jij nu ook een beetje aan mee help.:thumbs:

Dan zoek ik even verder.
Het moet echt zwart zijn.
Dan zou je naar groene kalamata serpentijn moeten kijken, die heeft de leuke eigenschap dat alstie gepolijst is, gitzwart is zoals deze duif

Bijlagen

• zwarte-duif-foto3-natuursteen.jpg
    zwarte-duif-foto3-natuursteen.jpg
    40.5 KB · Weergaven: 105
Chick , Candy. rode oortjes. is in Schiedam nog een boekwinkel, die ze verkoopt.
Nostalgie.

Nou zie je nu, ondanks de generatie kloof. Je heb toch wat overeenkomsten met Raoul. Maar ja, jullie blijven ook mannen. Chick, candy, topless, orgies 🙄 😀

Nou zie je nu, ondanks de generatie kloof. Je heb toch wat overeenkomsten met Raoul. Maar ja, jullie blijven ook mannen. Chick, candy, topless, orgies 🙄 😀
Nee want vrouwen denken daar totaaaaaaaaaal niet aan.

Nee want vrouwen denken daar totaaaaaaaaaal niet aan.

Wat dat betreft denk ik beter dat je die vraag aan Benvo moet stellen want daar heb ik weinig verstand van. Zo te lezen heeft Benvo op dit vlak wat meer ervaring. Wellicht dat ervaring op dit vlak wel zwaar mee telt. :thumbs:

Wat dat betreft denk ik beter dat je die vraag aan Benvo moet stellen want daar heb ik weinig verstand van. Zo te lezen heeft Benvo op dit vlak wat meer ervaring. Wellicht dat ervaring op dit vlak wel zwaar mee telt. :thumbs:

Letten jullie allemaal op? Lees het bovenstaande anders nog een keer door, het zou jammer zijn wanneer de uiterst fijne nuances gemist worden! Oh, die Michelle, dat is een verstandige vrouw!
760e10d218e09d3a561fcd8a92fa7302.jpg
800px_COLOURBOX5464312.jpg
1170fb2fef7ff630db5a0cd8c94c4ddc--emoji-faces-smileys.jpg

Laten we het beestje gewoon een naam wat ik denk dat je irriteerd. Bertus is heel goed in staat om zich zelf te verdedigen en zo niet dan treed er hopelijk zelf regulatie op door andere leden waar aan jij nu ook een beetje aan mee help.:thumbs:
Dat is jouw invulling, niet meer dan dat. 🙂 Verder no hard feelings hoor.
Het topic en het vorige topic waar dezelfde trend te zien was, bestaat wel uit meer berichten dan berichten over Bertus.

Maar ook als iemand in staat is zichzelf te verdedigen is het niet zo in het openbaar nodig in mijn ogen. Het feit dat iemand zich geroepen voelt in een dergelijk topic zichzelf te moeten verdedigen vind ik al opmerkelijk.

Het topic en het vorige topic waar dezelfde trend te zien was bestaat wel uit meer berichten dan berichten over Bertus.
Keek ook naar de groepsdynamiek. Ook niet geheel onbelangrijk in deze.

Maar goed, ik heb mijn punt gemaakt en laat het hier ook bij. Iedereen mag zijn voordeel ermee doen 😀 of het naast zich neerleggen :thumbs:

Zonde. Je had nu wel geld kunnen vangen. Ze zouden wel wat waard zijn geweest
Zijn nog te koop, hoor/ Zag het gisteren nog op tv. gaven rondleiding door de 2e handsboeken. Man en vrouw.
Zaak bestaat ook 50 jaar.
Of ze nog wat opbrengen? tijden zijn verandert. hangen nu in de telefoon.

Goh ja, Nicole....

Ik snap je punt wel een beetje maar ik denk dat je het toch wat te zwart wit ziet.

Maar ook als iemand in staat is zichzelf te verdedigen is het niet zo in het openbaar nodig in mijn ogen

Het is alles behalve het doel dat er hier oorlog gevoerd wordt, hé.
Het lijkt wel alsof je denkt dat het hier een "Rijdende rechter"-topic is?
Er zal nu en dan inderdaad eens een discussie gevoerd worden (discussies die anders elders op het forum andere topics vervuilen)...
Het is dan misschien niet slecht dat ze hier gevoerd worden maar nu en dan vind ik ook dat het verloop ervan "misplaatst" is.
Niet enkel in het OTT, misplaatst op het forum tout court.

Uiteindelijk, als we het nu leuk vinden of niet, houdt het ons op die manier een spiegel voor...
Als het nu hier gebeurt of elders op het forum: blijkbaar zit het toch een beetje in de aard van het beestje "de mens"... 😳😉

Maar dergelijke discussies zijn hoegenaamd niet de insteek van het topic. Staat duidelijk genoeg in de intro naar mijn idee.
Hoe we het concreet invullen hangt helemaal af van de deelnemers vind ik.

Als je bvb het eerste OTT bekijkt dan denk ik dat er misschien maximaal 10% van de posts dergelijke negatieve insteek heeft?
Blijft jammer natuurlijk maar ik denk positief en ik zie dat 90% van de inhoud eigenlijk vrij positief en grappig is.
En ik zie ook dat een groot deel van de posts zelfs effectief nuttig is.
Het helpt sowieso om andere topics vrij te houden van geroezemoes.

Dus kunnen we, zoals Michelle eigenlijk al aangeeft, als groep proberen zorgen dat negatieve posts gewoon weinig aandacht krijgen en dat we ons (proberen) onthouden van een negatieve spiraal waarin sprake is van aanval en verdediging.

Dan blijft het leuk en dat was uiteindelijk het doel!

My two cents.
😉

Zijn nog te koop, hoor/ Zag het gisteren nog op tv. gaven rondleiding door de 2e handsboeken. Man en vrouw.
Zaak bestaat ook 50 jaar.
Of ze nog wat opbrengen? tijden zijn verandert. hangen nu in de telefoon.
Mijn stapel oude Tina's ( Het Grootste Weekblad Voor Meisjes) vanaf eind 1967 wilde niemand hebben een paar jaar terug, en ik weet een winkeltje waarvan de eigenaar de beeldjes die hij verkoopt in een oude Donald Duck rolt. Ik denk dat het nog wel een poosje duurt voor tijdschriften echt voor veel geld weg gaan. Oude stripboeken gaan soms wel voor veel geld denk ik. Kuifje albums uit de begintijd, idem met Suske & Wiske. Maar over het algemeen brengen oude boeken nog niet zo veel op.

Dat is jouw invulling, niet meer dan dat. 🙂 Verder no hard feelings hoor.
Het topic en het vorige topic waar dezelfde trend te zien was, bestaat wel uit meer berichten dan berichten over Bertus.

Maar ook als iemand in staat is zichzelf te verdedigen is het niet zo in het openbaar nodig in mijn ogen. Het feit dat iemand zich geroepen voelt in een dergelijk topic zichzelf te moeten verdedigen vind ik al opmerkelijk.

Het topic en het vorige topic waar dezelfde trend te zien was bestaat wel uit meer berichten dan berichten over Bertus.
Keek ook naar de groepsdynamiek. Ook niet geheel onbelangrijk in deze.

Maar goed, ik heb mijn punt gemaakt en laat het hier ook bij. Iedereen mag zijn voordeel ermee doen 😀 of het naast zich neerleggen :thumbs:

Nee hoor, zeker geen hard feelings voor jouw hoor, Nicole.:iloveyou:

Dit is gewoon samen inzichten uit wisselen. Is toch niets verkeerds mee bedoelt. Tenminste niet van uit mijn kant 😀 Jij vraag mij hoe je iets moet lezen wat ik post en ik tracht uit te leggen wat ik bedoel.

Gelukkig dat het niet alleen over Bertus gaat (dat zou wel erg saai zijn) 😀 maar ik had het idee dat dit het punt van irritatie bij jou was. Staat ook "denk ik".

Ik weet niet wat je bedoel met de "trend". Dit is een ruim begrip. :juggle:

blijkbaar zit het toch een beetje in de aard van het beestje "de mens".

Ja. denk jij dat? Als de ander de boel verdraait, ga je er teghen in, tenzij je een lulletje bent.
Vroeger zeker nooit straat gevochten?
nou, had je vroeger veel, doorgaan tot je dood neervalt.
Nooit toegeven.

blijkbaar zit het toch een beetje in de aard van het beestje "de mens".

Ja. denk jij dat? Als de ander de boel verdraait, ga je er teghen in, tenzij je een lulletje bent.
Nooit toegeven.

Nou, Bertus. Wanneer iemand met steekhoudende argumenten komt kan het best goed zijn dat je een mening bijstelt. Het overkomt mij regelmatig. Ik heb de wijsheid niet in pacht. Een mens is nooit te oud om iets te leren. Toegeven is niet beslist een slechte eigenschap, het kan soms zelfs heel gezond zijn.

Nooit toegeven.

Those were the good old days,
where everything was simple and more confused!

Haha, Bertus toch! 😀 :thumbs:
Never surrender!!

Ik snap je punt zeker, maar provocatie moet je niet altijd beantwoorden vind ik.
Geloof me: soms is de lachende zwijger echt de morele winnaar hoor! 😉

Nooit toegeven.

Nou ik ben dan wel iets jonger maar ik herken dit niet hoor. Nu ben ik niet zo n vechterstype dus ik zou zoiets wel uit de weg zijn gegaan en hebben gedacht je denkt maar wat je denkt. Als je iets met vechten moet duidelijk maken dan ben je denk ik verkeerd bezig. Maar goed we zijn niet allemaal gelijk.

Wat vind ik dit een mooi gesprek, zo veel verschillende mensen met zo veel verschillende achtergronden. Hier word ik dus blij van!

Wat vind ik dit een mooi gesprek, zo veel verschillende mensen met zo veel verschillende achtergronden. Hier word ik dus blij van!
Alsof we terug zijn in de hippietijd perk! Heb jij een jointje dat we kunnen roken? In eem volkswagen busje volgespoten met bloemetjes en beatles op de achtergrond?

Nou ik ben dan wel iets jonger maar ik herken dit niet hoor. Nu ben ik niet zo n vechterstype dus ik zou zoiets wel uit de weg zijn gegaan en hebben gedacht je denkt maar wat je denkt. Als je iets met vechten moet duidelijk maken dan ben je denk ik verkeerd bezig. Maar goed we zijn niet allemaal gelijk.

2 weken geen kroketten en dan bootwerker Rotterdam die je loopt te sarren met een doos kroketten ook geen vlammetje 😀

Was jij niet met een studie psychologie bezig?

Jij heb hier stof genoeg voor al je BPV opdrachten 😀 :thumbs:

Yessssssssssssssssssssss, ik zie het nu pas. Was niet erg wakker op de zondag morgen.

Willem PM met adres gegevens van mij. Hoewel ik dit nu type moet ik dit nog even over denken. Wellicht toch beter even een postbus nummer nemen. :juggle:

Voor de echte fans is er ook een extended version...

Because there is nothing a little music can't help!!!

I say: "seagulls, hmmmm, stop it now!!"

Laatst bewerkt:
Nee hoor, zeker geen hard feelings voor jouw hoor, Nicole.:iloveyou:

Dit is gewoon samen inzichten uit wisselen. Is toch niets verkeerds mee bedoelt. Tenminste niet van uit mijn kant 😀 Jij vraag mij hoe je iets moet lezen wat ik post en ik tracht uit te leggen wat ik bedoel.

Gelukkig dat het niet alleen over Bertus gaat (dat zou wel erg saai zijn) 😀 maar ik had het idee dat dit het punt van irritatie bij jou was. Staat ook "denk ik".

Ik weet niet wat je bedoel met de "trend". Dit is een ruim begrip. :juggle:
Was ik daarom 3 maanden weg? lullen ze over mij. . gezellig ,hoor.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan