Wat is er nieuw

Het Grote "Offtopic"-topic!

Nieuwe vogel? Vertel:))
En nog wasmachinenieuws?
Mozambiquesijspopje.
Vandaag eindelijk een mail waarin ze vragen naar de nota en het serienummer. Nog steeds geen wasmachine hier :help: maar hij gaat vervangen worden. Nou ben ik benieuwd hoe snel dat gaan zal dan.
Ik ben in staat om zelf naar 079 te reizen omdat elk nummer dat je krijgt van die toko, uit komt bij de front office en daar kom je niet langs.
Ik heb nu in elk geval een mailadres. Ben tamelijk gefrustreerd.

Wash Hands 3D GIF by jjjjjohn

Dit was ook de soort die je al had?

Ik zou al meerdere keren ontploft zijn. Zo lang zonder wasmachine, schandalig.
Ja die had ik inderdaad maar geen popje meer. Die wasmachine, breek me de bek niet open.

Jij bent gewoon bang dat Jes het bakje in de koelkast ziet en het dan door de salade gooit of het aan de konijnen voert:DD
Nou als dat eenmaal in de koelkast staat dan mag dat wel want dan zijn ze ten dode opgeschreven denk ik :DD :DD ;))

Nou als dat eenmaal in de koelkast staat dan mag dat wel want dan zijn ze ten dode opgeschreven denk ik :DD :DD ;))
Dacht dat je die bakjes wel beperkte tijd in de koelkast kon bewaren.

@quistero De technische dienst van de wasmachine (die met een schroevendraaier zat te porren tussen trommel en manchet 🤬) wilde mij een identieke wasmachine leveren. Ik hapte niet en achteraf maar goed. Want van de verkoper kon ik eender welk merk kiezen.
De wasmachine die ik had was ondanks het defect een prima machine maar ik had zo tabak van hun reparatie “service” dat ik dat merk niet meer in huis wil hebben. En om eerlijke te zijn nog niet voor niets.

En dan willen we allemaal weten welk merk dat is :DD
Ik had een goedkope machine gekocht, een BEKO met standaard 5 jaar garantie. Er waren ongeveer 1,5 jaar om. Omdat ik het niet zag zitten de wasmachine van mijn keuze (ASKO) mee te verhuizen met sloop of renovatie. Ondanks dat je de trommel vast kunt zetten lijden ze toch van een verhuizing. Dus de BEKO als goedkoop alternatief aangezien de zaak waar ik hem kocht relatief weinig defecte BEKO's meldde. In die prijsklasse een prima wasmachine volgens hen. En ik twijfel op zich niet aan dat merk, je voelt wel dat de bouwkwaliteit allemaal wat minder/lichter is. Maar ik kan niet betwisten dat de machine slecht is en ik kan het niet beamen.

Nu wat geld erbij gelegd en toch maar voor een Bosch gegaan.

Goed keus we hebben hier ook sinds een paar weken Bosch. Een droger en een wasmachine. We zijn er erg tevreden over. Ook over de winkel. Dat is namelijk een zelfstandig bedrijf en geen media markt.

Hier ook een Bosch als ik het goed heb met 5 jr verlengde garantie.

De verkoper is hier geen partij in maar bemiddelt wel. Het is de reparatieservice die er zo'n zooi van maakt.
Toch is de verkoper waar jij mee te maken hebt. Wanneer er een probleem is met een reparatie afdeling is dit niet jou probleem. Dat moet die verkoper dan maar oplossen. Maar in de praktijk schuift men dit probleem graag naar de uiteindelijke klant. Nicole, jij hebt het product gekocht bij een verkoper, leg het probleem bij hem, leg dus de verantwoording ook bij de persoon waar je zaken mee hebt gedaan.

Was mijn eerste wasmachine (tweedehands tijdens studie niet meegerekend). Heeft op gegeven moment een deel van de was opgegeten waarbij de rubberen ring helemaal kapot is gegaan:rolleyess: Deel van de kleding kapot, rest zat onder de stukjes rubber. Wasmachine ook gelijk de deur uit.

Goed keus we hebben hier ook sinds een paar weken Bosch. Een droger en een wasmachine. We zijn er erg tevreden over. Ook over de winkel. Dat is namelijk een zelfstandig bedrijf en geen media markt.
Eerst even zeggen dat ik het leuk vind je hier weer te zien!

Ik ben benieuwd hoe de Bosch gaat bevallen. Heeft naar mijn zin eigenlijk wat veel toeters en bellen. Maar als ik de machine eenmaal ken kan ik me wel voorstellen dat ik die functies ga gebruiken. Wasdroger een Siemens en daar heb ik vreselijk veel pech mee gehad. Weliswaar tijdens de garantietermijn. Maar daarvoor zijn ze 4 keer moeten komen, er was iedere keer wat anders.

Ach wij hebben er ook een en ik mik het gewoon altijd op 40 graden met 1400 toeren centrifugeren en dan komt het imo wel goed.
Al die knopjes en standen zeggen mij ook niks hoor.

Ja is wel weer gezellig hier.

Wat betreft de machine ja vaak gebruik je maar een paar programma’s. Wat hier in de wasmachine gaat is nooit echt vuil. Dus meeste gaat op korte programma’s.

We zijn overgestapt op van die was velletjes. De eerste was ermee staat nu te draaien. Ben benieuwd.

Mijn eigen was wordt eigenlijk ook niet echt vies. Maar de was van de honden vind ik toch minder. Zeker als ze modderig zijn, handdoeken om ze schoon te wrijven, en kussens, dekentjes etc. Dat gaat minimaal op 60 graden op een volledig programma.

Dus meeste gaat op korte programma’s.
Ik las de in de handleiding van mijn nieuwe machine dat je dan meer water verbruikt en ook meer elektriciteit gebruikt. Scheelde behoorlijk zag ik.

Welke heb je?

Zo n programma op 40 graden duurt dacht ik 59 min hier.

Ik lees het ook net. Minder water en minder warm. Draaien trommel kost minder energie dan meer water opwarmen.

Zo n programma op 40 graden duurt dacht ik 59 min hier.
Ecostand duurt start met 3,5 uur maar hij het aan naar hoeveel erin zit.

De droger stopt als het de juist droogte heeft bereikt.

Ach ik maak me er niet druk om. Ik douche me eens in de maand en draai elke week mn sokken en ondergoed binnenste buiten dus ja hier draait de machine niet zovaak :DD :DD :DD

Reality Reaction GIF by Married At First Sight

Mijn vrouw wast ook voor haar moeder. Die heeft per week soms meer als wij samen 🤣

Nou ja mooi dat jullie dat doen voor haar.

Ja doen we al een aantal jaar.
De trap was niet meer zo handig dus hebben we de beneden verdieping zo ingedeeld dat ze daar kon slapen.
Ze had diepvried maaltijden van een of andere club. Dus de vriezer moest naar beneden dus was er geen plek meer voor de wasmachine dus vandaar.
Ze word maandag 95. En woont sinds vorig jaar maart in een verzorgingshuis en mijn vrouw gaat 2 keer in de week langs en neemt haar was mee. Kan ook via de was service daar maar dan krijg je standaard dekbed hoezen en moet je van die lelijke labels erin maken plus er raakt vaak van alles kwijt.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan