Wat is er nieuw

Het Grote "Offtopic"-topic!

Zijn conclusies zijn gebaseerd op de overlevingspercentages bij commerciële viskwekerijen waarbij kwantiteit belangrijker is dan kwaliteit.
Als iets 30x onder de letale-dosismediaan (LD50) word omgeschreven als 'stresvol' terwijl dit de maximale waarde voor de gezondheid voor vissen zouden moeten zijn, dan beschouw ik zijn informatie als onjuist. Het is bijna schandalig dat als auteur van de website aquariumscience zo'n simplistische kijk op fysiologie heeft.

Ga dit maar eens lezen over deze zelfverklaarde chemicus: https://tinyurl.com/29nv6sud
Dan word het vanzelf duidelijk waarom we de uitspraken van deze meneer maar naast ons neer moeten leggen.
Volgens mij heeft @AquaInfo nogal wat van die site om te lezen overgenomen maar hou me ten goede.
Bij Reddit uit je link komt het niet goed uit de verf.

Levensgevaarlijk dit soort tips;))
You Are Welcome Rachel Brosnahan GIF by The Marvelous Mrs. Maisel

Nog een fotootje. De achterwand verwijderd en even het knutselkarton van mijn zoontje geleend🤫. Het effect is precies wat ik wilde. Waarschijnlijk volgend weekend ga ik het definitief zwart schilden met diep zwarte muurverf.
Heb er zin in!😁
@Cornelius heeft een bakje met €50,- biljetten. Misschien dat je voor de variatie voor jouw bak zwart geld kunt gebruiken. 😉😉🙂🙂

De een heeft 2 vriendinnen nodig om er een goede relatie uit te krijgen en de ander heeft 8 vriendinnen daarvoor nodig totdat het echt klikt. Dus ik denk dat je vraag lastig te beantwoorden is.
Niet elke man en vrouw vormen een goed koppel.
Wordt tijd dat die vrouwen ook wat wat te kiezen krijgen:deal::DD

Ja dat klopt maar ik weet niet of alles met AB verboden is nu. Je wordt niet goed van die regelgeving.
Nou, ik wil niet weten hoeveel mensen in het verleden lukraak antibiotica in hun aquarium hebben gegooid omdat 1 visje ziek was of gewoon prefentief "omdat het kan".

Nou, ik wil niet weten hoeveel mensen in het verleden lukraak antibiotica in hun aquarium hebben gegooid omdat 1 visje ziek was of gewoon prefentief "omdat het kan".
Ja dat is wel zo maar goed nu heb je niks meer haast wat je kan gebruiken en ik zou dan voor een verstrekking via de DA zijn. Kost wat maar ja het is een hobby en dat kost geld.
Ik heb voorheen ook Levimasole gekocht via de DA.

Ja dat is wel zo maar goed nu heb je niks meer haast wat je kan gebruiken en ik zou dan voor een verstrekking via de DA zijn. Kost wat maar ja het is een hobby en dat kost geld.
Denk dat redelijk wat mensen daar het geld niet voor (over) hebben.

Ja lastig verhaal wordt het dan om AB beschikbaar te houden voor de hobby.

Dit vrouwtje lijdt volgens mij aan een co2 verslaving. Zit continu in de bellen te happen als de magneetklep open staat.
Misschien familie van deze:DD
finding nemo disney GIF

Ik zou een goede waterwissel doen, 80% ofzo. Geen idee of dat helpt, maar discussen laten schichtig gedrag zien als bijv de waterkwaliteit niet geheel is wat t moet zijn. Geen onderbouwd advies, maar mee zo van baat t niet dan schaad t niet.

Wat je ook kan doen is voor het aquarium gaan zitten lezen ofzo, zodat ze weer aan je wennen.
Ook geen idee of dat werkt, maar huisdieren kun je aan je laten wennen door rustige aanwezigheid en een vis is ook een huisdier. Ook een advies van in t kader baat t niet dan schaadt t niet.
Als het John (@jessicapilon) zijn vissen waren dan zouden ze samen kroketten kunnen eten. Ook onder het mom van baat het niet dan schaad het niet. :deal::juggle:

:DD:sorry:

Als het John (@jessicapilon) zijn vissen waren dan zouden ze samen kroketten kunnen eten. Ook onder het mom van baat het niet dan schaad het niet. :deal::juggle:

:DD:sorry:

Ik zeg ook baat t niet dan schaad t niet. Ik denk dat het visbestand doorlichten het effectiefst is, maar dat heb ik al eens gezegd en dat blijkt in deze zeker niet het probleem.
Dus probeer ik wat algemene zaken op orde te stellen, zoals de waterkwaliteit. Wat in sommige situaties echt voor ander gedrag zorgt. Niet perse bij een paar vissen, maar ja. Een mens probeert ook maar wat he?
Ik vind het idee van kroketten ook wel wat. Van lekker eten wordt je ook blijer. Dus extra lekkere snacks aan je vissen geven kan ook helpen. In het kader van baat t niet dan schaad t niet.

Al schaad een hele kroket in je aquarium wel.😂😉

Nou omdat het kan vindt ik al zuinige Grunneger weer zonde van het geld :DD :DD

Dat doe ik ook elke week hoor en wel de helft :pp
Zo'n zin doet me denken aan de kreten die onze marketingmensen bedenken. ( Laat dat nou mijn oude beroep geweest zijn... Sssttt... ) Zoals 95% van de mensen vonden het product beter. 95% van hoeveel mensen? En beter? Vergeleken met wat? En jij doet dus elke week de helft. De helft waarvan? 🙂🙂😉

Volgens mij geeft die bij diverse ph waarden aan wanneer de nh3/4 in een alarmfase zit of dat je alert moet zijn of dat het giftig is. Maar ja als ik dan kijk bij een ph van 7 dan zou het pas giftig zijn bij een waarde van 80:juggle:

Hier staat de vertaling met meer uitleg:
https://aquainfo.nl/5-ammoniak-nitriet-nitraat-en-chloor/

Zijn conclusies zijn gebaseerd op de overlevingspercentages bij commerciële viskwekerijen waarbij kwantiteit belangrijker is dan kwaliteit.
Als iets 30x onder de letale-dosismediaan (LD50) word omgeschreven als 'stresvol' terwijl dit de maximale waarde voor de gezondheid voor vissen zouden moeten zijn, dan beschouw ik zijn informatie als onjuist. Het is bijna schandalig dat als auteur van de website aquariumscience zo'n simplistische kijk op fysiologie heeft.

Ga dit maar eens lezen over deze zelfverklaarde chemicus: https://tinyurl.com/29nv6sud
Dan word het vanzelf duidelijk waarom we de uitspraken van deze meneer maar naast ons neer moeten leggen.
Ehhmmm jongens, er worden hier dingen niet begrepen denk ik. Die auteur levert m.i. prima kloppende cijfers. Over de giftigheid van NH3 is niet zoveel discussie mogelijk. Over de interpretatie van tabelgegevens wel.

Het is een feit dat bij een lage pH de fractie NH3 t.o.v. NH4 verwaarloosbaar wordt. Die ammoniatest van API geeft alleen het totaal weer van NH3+NH4 en zegt daarmee, los van de pH, niet zoveel over de giftigheid van de gemeten waarde.

Hier een uitgebreider artikel van hem erover: https://aquariumscience.org/index.php/5-2-1-ammonia-in-depth/

Verder moet iedereen zeker zelf weten welke bronnen ze geloofwaardig vinden in deze hobby. Die aquascience-man is een beetje apart, dat geef ik toe. En ook hij weet niet alles. Maar als ik kijk naar wat het alternatief zou moeten zijn voor de meer "technische" informatie over de hobby...... kent iemand een website of andere bron die gemiddeld gezien meer solide, beter gefundeerde info geeft? Ik niet. Er zijn grotere websites met meer artikelen, maar de kwaliteit van de onderbouwing blijft vaak gewoon achter. Er zit veel kopieer- en plakwerk in en veel aannames. Dus de grootte van de stapel informatie bepaalt volgens mij niet helemaal de mate waarin het geheel aan te raden is.

Kom ik hier ook even neuzen 😉

Nou, ik wil niet weten hoeveel mensen in het verleden lukraak antibiotica in hun aquarium hebben gegooid omdat 1 visje ziek was
Als er in de bak slechts 1 visje ziek was dan haalde ik het visje eruit r.i.p. zeker omdat je 9 van de 10 keer niet weet wat zo'n vis mankeert. Ook help je de bacteriecultuur aan gort wat weer risico's voor de andere vissen met zich mee brengt.
Voor wat grotere soorten waar je dan wellicht toch een band mee zou hebben zou ik zelf een uitzondering maken. Denk aan maanvissen of sluierstaarten. Maar hier het geluk dat er een speciaalzaak is die op zijn minst nog enig onderzoek kan doen voordat er AB gegeven wordt.
Voor die ene Betta in een bak heb ik wel AB gegeven.
en ik zou dan voor een verstrekking via de DA zijn.

Tja van Levamisole weten we dat het inmiddels niet meer mag, de NVWA is gaan handhaven. Maar ik denk dat een gemiddelde dierenarts huiverig is antibioticum mee te geven voor onze hobby. Het is hun expertise niet.
Zo had ik laatst luis bij een nieuw aangeschafte vogel van slechts 10 gram. Met de praktijk gebeld en ik kreeg zelfs geen medicatie mee omdat ze zich niet bekwaam achten met vogels. Gelukkig een praktijk in de buurt die mij wel kon helpen.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan