Vrouwen denken weer aan geld uitgeven 😉Pincode, vergeet de pincode niet
Vrouwen denken weer aan geld uitgeven 😉Pincode, vergeet de pincode niet
Ho ho, zat meer te denken om het eerst onder m'n matras te leggenVrouwen denken weer aan geld uitgeven 😉
A;s je het glas wil hebben dan kun je het beter strijkenHo ho, zat meer te denken om het eerst onder m'n matras te leggen
Heb geen strijkijzer.A;s je het glas wil hebben dan kun je het beter strijken
Ja dan maar onder het matras of onder de zitting van de stoelHeb geen strijkijzer.
FaxenMaat stel ik heb een dode vis. Hoe krijg jij die dan in je bezit?
Nou ik dacht via DHL ofzoFaxen
Helaas? Ik weet het niet hoor....Klopt, ammonium nitraat is helaas verboden.
Waarom denk je dat Corné zo vaak aan een nieuwe scape begint? "Ik was uitgekeken op mijn extreem mooie bakje waarin alles goed groeit." Ja, ja.......🤔Gevaarlijke hobby
Je zou het bijna denken. ♨️🔥Waarom denk je dat Corné zo vaak aan een nieuwe scape begint? "Ik was uitgekeken op mijn extreem mooie bakje waarin alles goed groeit." Ja, ja.......🤔
Als de dropchecker groen kleurt dan zit je ongeveer op 30ppm CO2 bij het product van plantedbox.Als die 30mg is dan is limegroen wel vrij veel tenzij de TS veel licht heeft.
Helemaal met je eens en lichtgroen is vaak meer dan genoeg. Nu had de TS in dit geval het licht maar op 60% dacht ik dus vandaar de opmerking dat 30mg nu wel veel is in mijn ogen.Als de dropchecker groen kleurt dan zit je ongeveer op 30ppm CO2 bij het product van plantedbox.
Maar voor de gemiddelde aquariaan totaal onnodig, risicovol en feitelijk alleen bedoeld voor een High-Light setup. Nu zie je mensen met een bakje waterpest en CO2 installatie die een DC op een groengele kleur gaan brengen...😳
Dan vindt ik het jammer dat mensen niet een beetje verder kijken dan hun spreekwoordelijke neus lang is.
Ook een beetje de schuld van de verkoper; die prijst het product aan in het kader van de omzet, en dan word er vaak creatief omgegaan met feiten en fabels.
Vindt jij dit een vereiste voor de mensen die hier reacties geven op het forum?biofysisch ongeschoold
Dan blijven er weinig leden over en het forum is in elk geval dan 1 beheerder armerVindt jij dit een vereiste voor de mensen die hier reacties geven op het forum?
Kwam wel een héél mooie vis tegen op FB
Ja nu zie ik hem wel maar dat is een Zebra
Ik ga bij de lfs hier eens vragen wat zo n kruising gaat kosten.Eh...
Nee, da's een vis.🤔
Benieuwd of dit verbetering gaat brengen, hoop het voor je.Ja, dat wordt veel gezegd. Maar ook ik ben de hoeveelheid voeding in het water aan het verminderen.
Blijf last van algen hebben. En algen voeden zich met overschot aan voeding.
Ik twijfel eraan want inderdaad voeden algen zich met voeding maar ook als je niks aan voeding toevoegt krijg je juist algen omdat er altijd genoeg te eten zit in het water want ze hebben maar heeeeeel weinig nodig. Ze ontstaan juist door tekorten of door teveel licht.Benieuwd of dit verbetering gaat brengen, hoop het voor je.
Ja maar de oorzaak los je dan niet op waarna de algen terugkomen dus je kan beter de oorzaak aanpakken.Flink wat garnalen en slakken ruimen heel wat algen op.
En toch vind ik dat ik in mijn bakjes waar ik weinig en in ander bakje geen voeding toevoeg relatief weinig algen heb. Dan vraag ik me toch af hoe dat kan. Ik meet nooit waterwaardes dus geen idee van nitraat en fosfaat. Maar we weten dat echt elke bak anders is dus snap Marcel wel dat hij dit wil proberen.Ik twijfel eraan want inderdaad voeden algen zich met voeding maar ook als je niks aan voeding toevoegt krijg je juist algen omdat er altijd genoeg te eten zit in het water want ze hebben maar heeeeeel weinig nodig. Ze ontstaan juist door tekorten of door teveel licht.
Misschien dat algen wat sneller uitbreiden met minder voeding maar juist tekorten is vaak de oorzaak. Volgens mij maakt het geen verschil of je de aanbevolen dosis geeft want die rotalgen doen het ook vaak juist goed zonder toevoegingen @biljoenblik.
Maar minderen kan wat invloed hebben op de mate waarin ze groeien en ik ben benieuwd.
Maar dat is nu net soms het probleem, niet weten wat het probleem is. Zie soms mensen hier dat het volgens "de geldende regels" ( voeding, licht, Co2) allemaal goed doen maar nog steeds algen hebben. Dan wordt het dingen uitproberen.Ja maar de oorzaak los je dan niet op waarna de algen terugkomen dus je kan beter de oorzaak aanpakken.
Klopt dan moet je dingen uitproberen maar garnalen inzetten om het op te eten is symptoombestrijding en zo blijf je bezig.Maar dat is nu net soms het probleem, niet weten wat het probleem is. Zie soms mensen hier dat het volgens "de geldende regels" ( voeding, licht, Co2) allemaal goed doen maar nog steeds algen hebben. Dan wordt het dingen uitproberen.
Dat kan soms prima hoor als het in verhouding is met de hoeveelheid licht. Ik heb ook niks toegevoegd in de oude klaine bakjes die ik had en dat ging prima maar daar zat dan ook minimaal licht boven.En toch vind ik dat ik in mijn bakjes waar ik weinig en in ander bakje geen voeding toevoeg relatief weinig algen heb. Dan vraag ik me toch af hoe dat kan. Ik meet nooit waterwaardes dus geen idee van nitraat en fosfaat. Maar we weten dat echt elke bak anders is dus snap Marcel wel dat hij dit wil proberen.
Wel 1 van de leukere symptoombestrijdingsmanieren 🦐🦐🦐🦐🦐🦐🦐🦐Klopt dan moet je dingen uitproberen maar garnalen inzetten om het op te eten is symptoombestrijding en zo blijf je bezig.
Maar dat is nu net soms het probleem, niet weten wat het probleem is. Zie soms mensen hier dat het volgens "de geldende regels" ( voeding, licht, Co2) allemaal goed doen maar nog steeds algen hebben. Dan wordt het dingen uitproberen.
Vaak veel licht en nh3/4 denk ik maar er zullen vast meer oorzaken zijn.Je moet alleen weten welke triggers
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.