Wat is er nieuw

Het Grote "Offtopic"-topic!

Klopt, ammonium nitraat is helaas verboden.
Helaas? Ik weet het niet hoor....
explosion GIF

:DD

Waarom denk je dat Corné zo vaak aan een nieuwe scape begint? "Ik was uitgekeken op mijn extreem mooie bakje waarin alles goed groeit." Ja, ja.......🤔:DD
Je zou het bijna denken. ♨️🔥
Maar ik wil dat graag even toelichten; ik stel een bepaald doel in de vorm van een scape. Dat ga ik dan zo goed mogelijk realiseren.
En het werk, wat zich daar met zich mee brengt, is voor mij net zo leuk dan als de scape in vorm krijgen.
Ik zie het wel eens als de voorpret bij het boeken van een vakantie. Als ik dan eenmaal de scape heb gerealiseerd en ik ben er tevreden dan worden de foto's ingestuurd naar internationale contests,en dan begint het avontuur weer overnieuw.
Dus ik doe kort van een bakje. Meestal 1 tot 1,5 jaar. Maar dat beschouw ik niet als een negatief iets.
Het is in mijn optiek altijd nog beter dan 10 jaar naar dezelfde screensaver te kijken. Maar ieder zijn ding natuurlijk :thumbs:

Als die 30mg is dan is limegroen wel vrij veel tenzij de TS veel licht heeft.
Als de dropchecker groen kleurt dan zit je ongeveer op 30ppm CO2 bij het product van plantedbox.
Maar voor de gemiddelde aquariaan totaal onnodig, risicovol en feitelijk alleen bedoeld voor een High-Light setup. Nu zie je mensen met een bakje waterpest en CO2 installatie die een DC op een groengele kleur gaan brengen...😳
Dan vindt ik het jammer dat mensen niet een beetje verder kijken dan hun spreekwoordelijke neus lang is.
Ook een beetje de schuld van de verkoper; die prijst het product aan in het kader van de omzet, en dan word er vaak creatief omgegaan met feiten en fabels.

Als de dropchecker groen kleurt dan zit je ongeveer op 30ppm CO2 bij het product van plantedbox.
Maar voor de gemiddelde aquariaan totaal onnodig, risicovol en feitelijk alleen bedoeld voor een High-Light setup. Nu zie je mensen met een bakje waterpest en CO2 installatie die een DC op een groengele kleur gaan brengen...😳
Dan vindt ik het jammer dat mensen niet een beetje verder kijken dan hun spreekwoordelijke neus lang is.
Ook een beetje de schuld van de verkoper; die prijst het product aan in het kader van de omzet, en dan word er vaak creatief omgegaan met feiten en fabels.
Helemaal met je eens en lichtgroen is vaak meer dan genoeg. Nu had de TS in dit geval het licht maar op 60% dacht ik dus vandaar de opmerking dat 30mg nu wel veel is in mijn ogen.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan