Het Grote "Offtopic"-topic!


1597946409312.png


Speciaal voor John in de appie in Grunn .

Wedden dat hij iedere dag erop drukt :D :D
 
Nog even een aanvulling. Dit gebeurt als ik niet via volledig scherm kijk (bv twee vensters naast elkaar heb staan).
 
Ja het was inderdaad een botte reactie van me bedacht ik later
Ik wist niet goed hoe ik het op moest vatten hoor, serieus of plagend. Maar die ontbrekende smiley hè? :)
Het is uitgesproken dus wat mij betreft punt erachter.
 
@NicoleE is het geen optie om de tekstgrootte aan te passen naar een groter formaat. Op mijn telefoon kan ik namelijk de grootte van de tekst afzonderlijk van de rest aanpassen naar een groter formaat. Op die manier wordt wel de tekst beter leesbaar maar blijven alle opties aanwezig.
 
Er zijn nog meer oplossingen hiervoor.

Als je chrome gebruikt als webbrowser, kan je de extensie stylebot gebruiken.
Waarmee je de opmaak van een website (css) kan wijzigen.

in een paar minuten heb je dan zoiets (de letter grootte kan nog veel groter dan dit):
1597992679955.png
 
@NicoleE is het geen optie om de tekstgrootte aan te passen naar een groter formaat. Op mijn telefoon kan ik namelijk de grootte van de tekst afzonderlijk van de rest aanpassen naar een groter formaat. Op die manier wordt wel de tekst beter leesbaar maar blijven alle opties aanwezig.
Er zijn nog meer oplossingen hiervoor.

Als je chrome gebruikt als webbrowser, kan je de extensie stylebot gebruiken.
Waarmee je de opmaak van een website (css) kan wijzigen.

in een paar minuten heb je dan zoiets (de letter grootte kan nog veel groter dan dit):
Bekijk bijlage 305844
Dankjewel voor de suggesties. Het is lastig uitleggen, soms werkt groter goed, de andere keer minder. In elk geval gaat hoe groter hoe beter niet altijd op.
@NicoK , waar kan ik die extensie vinden?

Ik kan heel goed lezen op mijn e-reader met verlichting, laagste standje licht (1%) in het donker. Mijn telefoon en iPad hebben ook altijd het licht bijna helemaal gedimd. Dat is iets wat erg goed werkt. Donkere achtergrond (ga de muren met schoolbordverf doen :DD) en weinig licht op het scherm.

Ik gebruik Dimmer v1.0 van MyLittleHost, dat gaat goed totdat ik websites tegen kom met een licht grijze tekst op wit. Nogal gepuzzel dus. CSS aanpassen is wellicht het antwoord.

Moeten we niet verkassen naar het OT Topic?
 
Met een paar quotes zodat jullie weten waar het over gaat...

Ik heb een bril en gebruik zelfs een soort van zonnebril achter de PC. Heb een oogafwijking helaas, anders dan niet scherp zien.
@NicoleE is het geen optie om de tekstgrootte aan te passen naar een groter formaat. Op mijn telefoon kan ik namelijk de grootte van de tekst afzonderlijk van de rest aanpassen naar een groter formaat. Op die manier wordt wel de tekst beter leesbaar maar blijven alle opties aanwezig.
Er zijn nog meer oplossingen hiervoor.

Als je chrome gebruikt als webbrowser, kan je de extensie stylebot gebruiken.
Waarmee je de opmaak van een website (css) kan wijzigen.

in een paar minuten heb je dan zoiets (de letter grootte kan nog veel groter dan dit):
Bekijk bijlage 305844
Dankjewel voor de suggesties. Het is lastig uitleggen, soms werkt groter goed, de andere keer minder. In elk geval gaat hoe groter hoe beter niet altijd op.
@NicoK , waar kan ik die extensie vinden?

Ik kan heel goed lezen op mijn e-reader met verlichting, laagste standje licht (1%) in het donker. Mijn telefoon en iPad hebben ook altijd het licht bijna helemaal gedimd. Dat is iets wat erg goed werkt. Donkere achtergrond (ga de muren met schoolbordverf doen :DD) en weinig licht op het scherm.

Ik gebruik Dimmer v1.0 van MyLittleHost, dat gaat goed totdat ik websites tegen kom met een licht grijze tekst op wit. Nogal gepuzzel dus. CSS aanpassen is wellicht het antwoord.

Moeten we niet verkassen naar het OT Topic?

Ik ben dus benieuwd waar ik de extensie kan vinden die hier genoemd wordt, omdat Windows toegankelijkheidsinstellingen voor mij niet dat wat ik zoek.
 
Met een paar quotes zodat jullie weten waar het over gaat...






Ik ben dus benieuwd waar ik de extensie kan vinden die hier genoemd wordt, omdat Windows toegankelijkheidsinstellingen voor mij niet dat wat ik zoek.

Misschien moet ik ff langskomen om alles goed in te stellen :juggle:
 
Met een paar quotes zodat jullie weten waar het over gaat...






Ik ben dus benieuwd waar ik de extensie kan vinden die hier genoemd wordt, omdat Windows toegankelijkheidsinstellingen voor mij niet dat wat ik zoek.


 
Tja hoe moet ik dat nu uitleggen . Wij hebben een automobiel die aangedreven wordt door een verbrandingsmotor . We besturen de automobiel zelf . Wat jij de bok noemt is een aanhangwagen waarmee we bv paarden kunnen vervoeren .
Nou dat is dan hier anders; een bok vind je op een koets, bijvoorbeeld, waarmee je dus mensen vervoert....
 
Stylebot is een chrome extentie, je moet op je computer/laptop dus wel chrome als browser hebben
in chrome ga je naar: https://chrome.google.com/webstore/detail/stylebot/oiaejidbmkiecgbjeifoejpgmdaleoha
en klikt dan op add to chrome.

Als je dan naar naar aquaforum gaat, dan moet je boven in chrome op het stylebot ikoontje klikken, dan op het menu ( de 3 puntjes) klikken, en "Maak stijl" kiezen
1598019086660.png


dan het scherm wat je dan inkrijgt invullen zoals hieronder:

1598019200779.png


En dan zijn van bericjhten hier op het forum de meeste lettertypes wel groter.
Wil je ze nog groter, dan kan je 20px veranderen in een grotere waarde, 24px of nog groter.

wil je meer aanpassen, en weet je niet hoe, dan hoor ik het wel ;)
 

Bijlagen

  • 1598019159385.png
    1598019159385.png
    29.9 KB · Weergaven: 75
Stylebot is een chrome extentie, je moet op je computer/laptop dus wel chrome als browser hebben
in chrome ga je naar: https://chrome.google.com/webstore/detail/stylebot/oiaejidbmkiecgbjeifoejpgmdaleoha
en klikt dan op add to chrome.

Als je dan naar naar aquaforum gaat, dan moet je boven in chrome op het stylebot ikoontje klikken, dan op het menu ( de 3 puntjes) klikken, en "Maak stijl" kiezen
Bekijk bijlage 305874

dan het scherm wat je dan inkrijgt invullen zoals hieronder:

Bekijk bijlage 305876

En dan zijn van bericjhten hier op het forum de meeste lettertypes wel groter.
Wil je ze nog groter, dan kan je 20px veranderen in een grotere waarde, 24px of nog groter.

wil je meer aanpassen, en weet je niet hoe, dan hoor ik het wel ;)
Dankjewel
Ik ga er vanavond laat of morgen naar kijken. Zou mooi zijn als ik op elke website achtergrondkleur en kleur van de letters kan veranderen. De dimmer die ik gebruik in combinatie met f.lux is aardig maar een zonnebril wekt beter. Behalve dan als ik weer eens in het half donker zit. :DD
f.lux heeft een bug na een update, een en al geflikker. Even verwijderen en het progje dat ik ook op de Pc heb staan opnieuw installeren.

Daarna 20 min in de oven op 200 graden en smikkelen maar:chef::chef::chef:. Ik hou het wel bij mn Action leesbril want dat is veel makkelijker ;)
Als ik toch met jouw leesbril aan de slag moet, och erme ;)
 
Een voorbeeld met de letter en achtergrond kleuren erbij:
/* letter grootte voor bericht tekst */
.message-body {
font-size: 20px;
}
/* tekst en achtergrond kleur voor bericht tekst */
.block--messages .message, .block--messages .block-row {
color: #dae1f3;
background: #2d3037;
}
/* letter grootte voor reacties */
.bbCodeBlock.bbCodeBlock--quote .bbCodeBlock-content {
font-size: 20px;
}
/* tekst en achtergrond kleur voor reacties */
.bbCodeBlock {
color: #abb4c8;
background: #353941;
}

en om de code van te kleuren te vinden:
 
Een voorbeeld met de letter en achtergrond kleuren erbij:
/* letter grootte voor bericht tekst */
.message-body {
font-size: 20px;
}
/* tekst en achtergrond kleur voor bericht tekst */
.block--messages .message, .block--messages .block-row {
color: #dae1f3;
background: #2d3037;
}
/* letter grootte voor reacties */
.bbCodeBlock.bbCodeBlock--quote .bbCodeBlock-content {
font-size: 20px;
}
/* tekst en achtergrond kleur voor reacties */
.bbCodeBlock {
color: #abb4c8;
background: #353941;
}

en om de code van te kleuren te vinden:
Dank je! Ik heb al heel erg lang, misschien 15 jaar, niets meer met CSS gedaan dus zal er even goed in moeten duiken. Misschien dat een zonnebril sneller is LOL (Geintje, is natuurlijk niet de ideale oplossing al werkt het redelijk).
 
Dank je! Ik heb al heel erg lang, misschien 15 jaar, niets meer met CSS gedaan dus zal er even goed in moeten duiken. Misschien dat een zonnebril sneller is LOL (Geintje, is natuurlijk niet de ideale oplossing al werkt het redelijk).
Graag gedaan, en als ik nog ergens mee kan helpen dan hoor ik het wel
 
Nou dat is dan hier anders; een bok vind je op een koets, bijvoorbeeld, waarmee je dus mensen vervoert....
Voor mensen die nog nooit een auto gezien hebben en enkel kennis hebben over een paard en koets klopt dit , maar hoe moet je dat uitleggen zonder dat die mensen in shock gaan .
 
Plaats de sensor tegen de inlet slang van je filter (daar waar het water je aquarium verlaat) aan en wind er wat tape omheen. 3 lagen ofzo zodat het een beetje isoleert. Bij voorkeur niet strak maar juist rommelig zodat er wat isolerende lucht tussen zit.
Misschien is het een idee om een stukje noppenfolie rond de slang en sonde te wikkelen als isolerend "luchtkussen"? En daarrond wat strakke tape...
Of een eindje isolatiebuis.
Dat isoleert sowieso beter en je kan het iets strakker (visueel) vast tapen of rond de slang monteren.
Ziet er beter uit, heeft meer effect (denk ik toch) en is makkelijker te verwijderen, te verplaatsen.

Bij mij komen de waarden exact overeen met een sensor die wel in het water zit.

Je hebt dus een periode twee sondes gelijktijdig gebruikt, waardes van beide sensoren gelogd en nadien vergeleken?
Gedurende hoe lang? Enkele dagen? Weken? Of is de tweede bijlage in je bericht een overzicht van de controleperiode (1maand)?

En recent?
Ook hier: of verwijst de tweede bijlage naar de controleperiode?

Ik vraag dit omdat tijdens deze warme maanden het verschil tussen de kamertemperatuur en de baktemperatuur vermoedelijk vrij klein was, aangezien je water vrij warm is en het waarschijnlijk ook vrij warm was binnenshuis afgelopen maand...
Tijdens de winter zal het verschil tussen temperatuur van bak en kamer gemiddeld gezien groter zijn (denk ik tenminste) wat misschien een grotere afwijking zal geven?
Dan zal je (luchtig aangebrachte) ducktape misschien niet voldoende isoleren om het verschil weg te werken...

(Maar een mooi, op maat gesneden stukje zwarte isolatiebuis daarentegen... :DD ;)))
 
Laatst bewerkt:
@willem666 Ik heb het zowel met als zonder isolatiemateriaal geprobeerd en dat maakte weinig verschil. Blijkbaar doet een beetje wikkelen met tape al genoeg, dan zitten er ook luchtlagen tussen. Bovendien stroomt het warme water continu door de slang dus de slang behoudt heel goed de temperatuur. De overdracht van warmte van water naar een metalen sensor is ook veel beter dan van omgevingslucht naar de metalen sensor. Het werkt gewoon erg goed.

Ik heb inderdaad al maandenlang 2 sondes, waarbij er 1 in het water zit en de ander aan de slang gebonden en ze geven altijd exact dezelfde waarde, met een afwijking van hooguit 0.4 graden. Dat vind ik zeer acceptabel.
In de winter zal het ook wel meevallen. Het wordt hier nooit kouder dan 18 graden en mijn aquariumwater is 23 graden meestal. Niet zo'n groot verschil.

Voor mij werkt dit dus gewoon prima, ik heb geen reden om er aan te twijfelen.

Op mijn werk pak ik dit wetenschappelijk aan en moet ik de boel valideren. Thuis ben ik wat pragmatischer ;-)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb net die Corona app gedownload. Maar wat een rot spel. Ik heel de wijk door en geen één persoon gevonden met corona 🤷‍♂️ Ik Heb het maar weer verwijderd, vindt Pokémon Go toch iets leuker.😜
Nice, deze grap leen ik even van je om de komende week op mijn werk te gebruiken!
Ik moest hardop lachen toen ik dit las. :DD
 


Edit: verkeerde topic maar wel de juiste muziek... :rolleyes:
 

Terug
Bovenaan