Het Grote "Offtopic"-topic!


Misschien omdat die Ancistrussen hun eigen jongen niet opeten( hier op het forum herinner ik me een sluierstaartenbak vol met jonge ancistrussen)
Doet me denken aan deze bak die ik ooit op MP vond :DD
86.png
 
Ik heb het al eerder gezegd en vandaag zeg ik het opnieuw.
Wat........was.........dat :oops::rolleyes:

Hahaha, een epische scene uit Game of thrones.
Tyrion (de kleinste van de twee) zag als kind hoe zijn neefje compulsief kevers plette in de tuin, met een steen (ipv een koffielepel).
En dit obsessief keverplettend gedrag van 'een persoon met fysieke en psychische uitdagingen ' (how pc can i be? :DD :DD) vormt de basis voor existentiële levensvragen en contemplatie bij deze filosofische kleine held.

En daar moest ik ongewild aan denken toen ik las over het trieste lot van de betreffende torenslakjes. ;))
Ik hoorde zelfs
"cuuunch cuunch!!!
Smash the beetles, smash them!"
 
Hahaha, een epische scene uit Game of thrones.
Tyrion (de kleinste van de twee) zag als kind hoe zijn neefje compulsief kevers plette in de tuin, met een steen (ipv een koffielepel).
En dit obsessief keverplettend gedrag van 'een persoon met fysieke en psychische uitdagingen ' (how pc can i be? :DD :DD) vormt de basis voor existentiële levensvragen en contemplatie bij deze filosofische kleine held.

En daar moest ik ongewild aan denken toen ik las over het trieste lot van de betreffende torenslakjes. ;))
Ik hoorde zelfs
"cuuunch cuunch!!!
Smash the beetles, smash them!"
Juist.
Wel, als dit een epische scène is heb ik dus niks gemist ;)):DD
 
Waarom koop je zoveel verschillende dieren louter op basis van het advies van een verkoper? En waarom smijt je dat allemaal tezamen in een bak zonder iets van kennis of interesse in de dieren hun vereisten?
Hoe doe ja dat dan in de shop?
"Ik wil die en die en die en twee van die en dan drie van die en ook deze nog"

Dit in tijden waarin je op 5 minuten tijd objectieve informatie kan opzoeken over wat je maar wil?
Wat is jullie reden om op deze manier met levende wezens om te gaan?

Mijn respect voor jullie aanpak is even groot als jullie respect voor dieren.
Ik als beelddenker zie dat dan helemaal voor me he :ROFLMAO: "ow die is mooi" "dat kleurtje past ook wel" "en ow kijk nou wat een schatje" en die verkoper maar kwijlend handen wrijvend zeggen dat het allemaal past :stom:
 
Ik als beelddenker zie dat dan helemaal voor me he :ROFLMAO: "ow die is mooi" "dat kleurtje past ook wel" "en ow kijk nou wat een schatje" en die verkoper maar kwijlend handen wrijvend zeggen dat het allemaal past :stom:
Ik heb ooit naast mensen gestaan in een winkel die daadwerkelijk zo hun vissen uitzochten. Ze wezen allemaal vissen aan omdat ze er leuk uitzagen en leuke kleurtjes hadden. Overal 1 of 2 van:stom:
 
Tegen de verkoper dan?
En dan wat :juggle: Is een verkoper die wil verkopen. Hij zal het bij de volgende klant weer doen.
Heb heel sporadisch wel eens iets tegen klanten in een winkel gezegd als ik het idee heb dat ze serieus bezig zijn en zie/hoor dat ze ergens over nadenken of twijfelen.
 
Ik als beelddenker zie dat dan helemaal voor me he :ROFLMAO: "ow die is mooi" "dat kleurtje past ook wel" "en ow kijk nou wat een schatje" en die verkoper maar kwijlend handen wrijvend zeggen dat het allemaal past :stom:

Ik zag dat al meermaals, in verschillende shops.
Vorige week nog: en ook al deed de verkoper echt wel z'n best om de klant op betere ideeën te brengen, toch ging de man in kwestie met een verschrikkelijk fout bestand naar huis.
Maar ja: de verkoper moest al hemel en aarde bewegen om die mens te overtuigen dat tropische vissen en goudvissen samen echt niet kunnen...
:stom:
Dat lukte gelukkig maar dan begon die man dus effectief "2 van die, 3 van die blauwe -Hoeveel kosten ze? €1,5? Allez pak er 5- dan nog 2 van die algeneters,3 van die garnalen, 2 van die driehoekjes (maanvisjes).... 3 van die met die lange staart (betta mannetjes)...".
Dus de verkoper onderbreekt hem en deed zijn best om duidelijk te maken dat betta's niet samen kunnen, dat ze vechten...

Klant weer wat pruilen met het lipje (eerst mag hij geen goudvisjes, nu geen van die mooie visjes), zoontje beetje teleurgesteld en wat tegenpruttelen...

(MTF'rs denk ik dan!)

"Hoeveel visjes hebben we dan al?"
"Nog maar 12? En groot is die bak die we meenemen precies? :stom:Oh, Dan moeten we er nog enkele bij doen..."

Tja, als die kerel dan nog 4 gourami's en een vuurstaart labeo vraagt...
Kan je de verkoper dan de schuld geven als hij ze in de zak gooit?
Zeker en vast!
Maar de klant gaat in veel gevallen minstens even hard in de fout...
 
Ik zag dat al meermaals, in verschillende shops.
Vorige week nog: en ook al deed de verkoper echt wel z'n best om de klant op betere ideeën te brengen, toch ging de man in kwestie met een verschrikkelijk fout bestand naar huis.
Maar ja: de verkoper moest al hemel en aarde bewegen om die mens te overtuigen dat tropische vissen en goudvissen samen echt niet kunnen...
:stom:
Dat lukte gelukkig maar dan begon die man dus effectief "2 van die, 3 van die blauwe -Hoeveel kosten ze? €1,5? Allez pak er 5- dan nog 2 van die algeneters,3 van die garnalen, 2 van die driehoekjes (maanvisjes).... 3 van die met die lange staart (betta mannetjes)...".
Dus de verkoper onderbreekt hem en deed zijn best om duidelijk te maken dat betta's niet samen kunnen, dat ze vechten...

Klant weer wat pruilen met het lipje (eerst mag hij geen goudvisjes, nu geen van die mooie visjes), zoontje beetje teleurgesteld en wat tegenpruttelen...

(MTF'rs denk ik dan!)

"Hoeveel visjes hebben we dan al?"
"Nog maar 12? En groot is die bak die we meenemen precies? Oh, Dan moeten we er nog enkele bij doen..."

Tja, als die kerel dan nog 4 gourami's en een vuurstaart labeo vraagt...
Kan je de verkoper dan de schuld geven als hij ze in de zak gooit?
Zeker en vast!
Maar de klant gaat in veel gevallen minstens even hard in de fout...
Maar dan nog vind ik het knap dat die verkoper nog tegengas heeft gegeven, en ja verkopers hbben het ook niet makkelijk nee, wist niet dat mensen zo naar een dierenwinkel gaan en dan wat willekeurig bijelkaar mikken "God zegene de greep"
 
Maar dan nog vind ik het knap dat die verkoper nog tegengas heeft gegeven, en ja verkopers hbben het ook niet makkelijk nee, wist niet dat mensen zo naar een dierenwinkel gaan en dan wat willekeurig bijelkaar mikken "God zegene de greep"

Veel vaker dan je zou durven denken helaas. Sommige mensen gaan dus met hun kinderen naar de LFS en als cadeau mag die een bak kopen en visjes kiezen. A l'improviste...
Sommige volwassen kopen ook voor zichzelf op die manier nieuwe vissen. Zonder iets van voorkennis...
Het is eigenlijk schandalig wat je soms ziet in shops.
Ik heb het al vrij vaak gezien dat verkopers echt alles uit de kast moeten halen om iemand van een slecht plan af te doen stappen.

En dan zie je zo'n goedbedoelende verkoper op een bepaald moment omschakelen naar "schade zoveel mogelijk beperken", en als je hen er achteraf op aanspreekt geven ze dat ook toe. Dat dat vaak de enige uitweg is.
Triest. Vandaar dat ik weinig sympathie heb voor de aanpak in het betreffende topic...
 
Veel vaker dan je zou durven denken helaas. Sommige mensen gaan dus met hun kinderen naar de LFS en als cadeau mag die een bak kopen en visjes kiezen. A l'improviste...
Sommige volwassen kopen ook voor zichzelf op die manier nieuwe vissen. Zonder iets van voorkennis...
Het is eigenlijk schandalig wat je soms ziet in shops.
Ik heb het al vrij vaak gezien dat verkopers echt alles uit de kast moeten halen om iemand van een slecht plan af te doen stappen.

En dan zie je zo'n goedbedoelende verkoper op een bepaald moment omschakelen naar "schade zoveel mogelijk beperken", en als je hen er achteraf op aanspreekt geven ze dat ook toe. Dat dat vaak de enige uitweg is.
Triest. Vandaar dat ik weinig sympathie heb voor de aanpak in het betreffende topic...
Ja ik denk dat het een trollentopic is eerlijk gezegd
 
Ja ik denk dat het een trollentopic is eerlijk gezegd

Ik zie nu pas alle reacties na mijn laatste post.
Ja, ik had het aanvankelijk even gedacht maar snel vergeten (door de verticAAL denk ik :DD)
Maar nu ik al die zever lees herinner ik me mijn eerste gedacht en ik denk dat je gelijk hebt.
Trolllol...
mtfrs ;))
 

Terug
Bovenaan