Wat is er nieuw

Het Grote "Offtopic"-topic!

Verdraait een zonnestraal gauw met de beesten eruit..

enneuh geen ruzie maken tijdens het vechten hoorrrrr

Maar in deze heb je gewoon geen fair point vandaar dat ik dat ook niet zal zeggen.

Tja, ik hield me dan nog in. Als het dierenmisbruik zo duidelijk is en zo staalhard wordt ontkend.... Mja, dan heb ik geen medelijden met de veroorzaker van dergelijk lijden. Als hij morgen terug komt met hetzelfde horrorverhaal dan ga ik verder van waar ik gestopt ben. ;))

Daar gaan we ook niet uitkomen. Ik weet in ieder geval dat je er onbewust een heleboel mensen mee hebt beledigt. Ook al staat er in het woordenboek dat het woord ook die betekenis heeft.
Ik ben het gedeeltelijk met je eens dat een doelgroep (boer of iets anders) er zelf ook ruchtbaarheid aan moet geven. Helaas laten veel mensen over zich heen lopen en zullen dat niet doen, terwijl ze zich wel degelijk beledigt voelen. Dus ik ben ook van mening dat je best voor iemand anders mag opkomen als ze dat zelf niet doen omdat ze dat om wat voor reden dan ook niet doen.

Denk je dat je doel bereikt bij die beste varanenman wanneer je op dezelfde manier verder zou gaan?

Dit is dan wel het OTT maar misschien kunnen we het thema boer nu laten rusten 😉

Politiek correct is de doodsteek voor tolerantie
in plaats van te lachen ontstaat er een hele discussie over wat wel of niet gepast is..

Kan je uitleggen wat er politiek correct is aan iemand aanspreken op het gebruik van een woord op een manier die blijkbaar vragen oproept? En op welke manier is dat de doodsteek voor tolerantie?

Dit is een lading bullshit die hetzelfde is als dat het politiek correct en dus slecht is om iemand er op aan te spreken dat iemand uitschelden voor homo niet goed is, en niet (meer) passend in deze tijd.

Rekening houden met andere mensen is niet politiek correct, het is fatsoenlijk en sociaal. De tegenhanger van sociaal is asociaal.

Wat mij betreft prima. Allebei ons punt gemaakt en eens gaan we het niet worden.

We hoeven het ook niet altijd eens te zijn en iedereen mag zijn mening hebben zolang we maar elkaar met respect behandelen😉

Helaas laten veel mensen over zich heen lopen en zullen dat niet doen, terwijl ze zich wel degelijk beledigt voelen. Dus ik ben ook van mening dat je best voor iemand anders mag opkomen als ze dat zelf niet doen omdat ze dat om wat voor reden dan ook niet doen.

Komaan, je gaat me nu toch niet zeggen dat boeren niet mondig genoeg zijn?
They just don't give a Sh*. :DD pun intended
En wie wel? Het is echt nieuw voor me dat het gebruik van boer zo gevoelig ligt. Echt waar. Zou het maar een trieste trend vinden ook. Er zijn echt belangrijker zaken aan de orde. Laten we daar voor strijden.
Dat is hier een puur semantische discusie aan het worden. Ik ben tussen de boeren opgegroeid en geloof me: daar liggen ze niet wakker van. Daar komen ze niet voor op straat.

k weet in ieder geval dat je er onbewust een heleboel mensen mee hebt beledigt.

Echt niet.
En wie zich beledigd voelt moet in mijn opinie dringend een beetje weerbaarder worden want het is een grote, enge wereld daarbuiten hoor!

"Wat is er gebeurd?"
"Snifsnif... iemand gebruikte het woord boer in de negatieve betekenis op een aquariumforum!! snifsnif"
Bemoedigend schouderklopje:
"Niet aantrekken vriendje, dat is zo erg niet! No harm done here, no worries!! Happy you go camping!"

:DD:DD

Denk je dat je doel bereikt bij die beste varanenman wanneer je op dezelfde manier verder zou gaan?

En jij denkt dat een happy end een optie was?
Dierenverzamelaars zijn zelden diervriendelijk helaas, dat verander je niet.

Kan je uitleggen wat er politiek correct is aan iemand aanspreken op het gebruik van een woord op een manier die blijkbaar vragen oproept? En op welke manier is dat de doodsteek voor tolerantie?

Hij heeft nochtans wel een punt hoor.
Want ok:
Iemand voelt zich nu ineens beledigd door het gebruik van "boer" dus
"Vanaf nu gebruiken we dat niet meer? Zullen we dat afspreken?"
Of hoe werkt dat precies?

Is er ergens een lijstje te vinden met wat wel en niet kan en wordt dat dagelijks bijgewerkt?
No offence he maar zoals ik al zei: er zijn belangrijker zaken aan het handje.

We gaan toch niet elk woord (zelfs wanneer het allesbehalve beledigend is bedoeld) beginnen analyseren en evalueren? Ik denk dat hij dat bedoelt en daar ben ik het mee eens.

Samenvattend:
Ieder vogeltje zingt zoals het gebekt is, en blijkbaar ben ik vuilgebekt...
Maar ik mag daarom toch zingen, zeker?

:DD
(Is een grapje hé mensen, voor iemand aan de alarmbel trekt)

Komaan, je gaat me nu toch niet zeggen dat boeren niet mondig genoeg zijn?
They just don't give a Sh*. :DD pun intended
En wie wel? Het is echt nieuw voor me dat het gebruik van boer zo gevoelig ligt. Echt waar. Zou het maar een trieste trend vinden ook. Er zijn echt belangrijker zaken aan de orde. Laten we daar voor strijden.
Dat is hier een puur semantische discusie aan het worden. Ik ben tussen de boeren opgegroeid en geloof me: daar liggen ze niet wakker van. Daar komen ze niet voor op straat.

Echt niet.
En wie zich beledigd voelt moet in mijn opinie dringend een beetje weerbaarder worden want het is een grote, enge wereld daarbuiten hoor!

"Wat is er gebeurd?"
"Snifsnif... iemand gebruikte het woord boer in de negatieve betekenis op een aquariumforum!! snifsnif"
Bemoedigend schouderklopje:
"Niet aantrekken vriendje, dat is zo erg niet! No harm done here, no worries!! Happy you go camping!"

:DD:DD

En jij denkt dat een happy end een optie was?
Dierenverzamelaars zijn zelden diervriendelijk helaas, dat verander je niet.
Echt, laten we er over ophouden.

Ik ken er genoeg die zich er wel door beledigd voelen, jij die zich er niet door beledigd voelen.
Waar dat verschil vandaan komt zullen we toch niet achter komen.

Wat meer rekening met elkaar houden zou voor de maatschappij niet slecht zijn.

Samenvattend:
Ieder vogeltje zingt zoals het gebekt is, en blijkbaar ben ik vuilgebekt...
Maar ik mag daarom toch zingen, zeker?

:DD
(Is een grapje hé mensen, voor iemand aan de alarmbel trekt)

Dit ben ik overigens volledig met je eens.
Ben je wel makkelijker te raken.......
Misschien is hij wel een cassowary(kom even niet op nl benaming), die vliegen niet, maar daar wil je echt geen ruzie mee hebben ;-)

Ik ken er genoeg die zich er wel door beledigd voelen

Zoals ik al zei: verzamel uzelve en start een facebook-strijdje.
Je kan zelfs internationaal gaan

"I am a peasant" (Want jaja, ook in het engels wordt dit woord verderfelijk verkracht.... ;)))

------is maar ter info en als grapje, hé! ;))------

Hij heeft nochtans wel een punt hoor.
Want ok:
Iemand voelt zich nu ineens beledigd door het gebruik van "boer" dus
"Vanaf nu gebruiken we dat niet meer? Zullen we dat afspreken?"
Of hoe werkt dat precies?

Is er ergens een lijstje te vinden met wat wel en niet kan en wordt dat dagelijks bijgewerkt?
No offence he maar zoals ik al zei: er zijn belangrijker zaken aan het handje.

We gaan toch niet elk woord (zelfs wanneer het allesbehalve beledigend is bedoeld) beginnen analyseren en evalueren? Ik denk dat hij dat bedoelt en daar ben ik het mee eens.

Mag ik het andersom draaien?

Niemand is (naar mijn mening) helderziende. Mensen zitten allemaal heel verschillend in elkaar.
Dat brengt met zich mee dat je eenvoudig iemand kan beledigen. Dat iemand zich naar voelt bij iets wat jij zegt.

Dat zegt niet dat jij het zei met de intentie om te kwetsen.

Als iemand mij goed op mijn tenen gaat staan, dan doet dat pijn, ook wanneer het volstrekt per ongeluk was.

Stel je nou voor. Jij gaat mij op mijn tenen staan, en ik reageer daar op door te zeggen joh, kijk eens een beetje uit, je doet me pijn.

Is dan jouw eerste reactie om te zeggen dat ik niet zo overgevoelig moet doen? Dat mensen tegenwoordig overal moeilijk over doen? Dat je iemand niet eens meer op de tenen mag gaan staan, op op zijn gezicht mag timmeren... Dat?

Lijkt me stug. Een reactie als oeps, sorry, het was niet de bedoeling, lijkt me veel waarschijnlijker, mits je een beetje normale omgangsvormen hebt.

Waarom werkt het dan zo anders wanneer iemand het heeft over iets dat tussen de oren kwetst?

Het is zo eenvoudig overal overheen te schreeuwen. Het is zo eenvoudig om te denken dat mensen niet gekwetst raken omdat ze het niet laten zien, omdat ze er zelfs om lachen.

Omdat mensen die gekwetst raken dat niet (altijd) laten zien, is het eenvoudig om te denken dat degenen die het wel laten zien aanstellers zijn, watjes, zeurders. Maar is dat zo?

En dan wat te denken van mensen die omdat ze zelf geen blanke huidskleur hebben, denken dat je geen racistische grappen mag maken, maar wel rustig mag lachen om dikke mensen en grapjes mag maken over vetrollen en de overeenkomst met varkens, want, hee, ook dikke mensen lachen genante opmerkingen graag weg. En zo zijn er talloze zaken waar mensen denken iets over te mogen zeggen, omdat dat kan, en omdat hun bedoeling (hoop ik) niet slecht is. En dat sommige mensen aangeven gekwetst te zijn, wel, makkelijker om te denken dat de ander een watje is dan dat je het zelf misschien niet goed doet toch?

Volgens mij is het goed soms een stapje terug te doen wanneer iemand aangeeft dat iets hen kwetst, of dat ze iets als kwetsend ervaren, en te luisteren naar wat de ander zegt. Dat liever dan met de botte bijl er door hakken en de ander weer naar beneden meppen, zelfs wanneer dat misschien veiliger voelt.

Dit is een lading bullshit die hetzelfde is als dat het politiek correct en dus slecht is om iemand er op aan te spreken dat iemand uitschelden voor homo niet goed is, en niet (meer) passend in deze tijd.

Rekening houden met andere mensen is niet politiek correct, het is fatsoenlijk en sociaal. De tegenhanger van sociaal is asociaal.

Dat beste vriend is een kwestie van genuanceerd lezen, want beledig je nou iemand door hem of haar erop te wijzen dat zijn of haar uitspraak iemand anders beledigd er van uitgaande dat de beledigde groep überhaupt beledigd is, of beledig je nu een hele groep die niets vermoedend onder de vermeende belediging gebukt gaat door niets te zeggen
terwijl tolerantie een ieder in zijn waarde laat en het corrigeren aan de beledigde persoon of groep zelf overlaat
Er is altijd wel ergens iemand te vinden die zich ergens aan ergert, imo zijn juist die personen een gevaar voor de flexibele maatschappij

Er is altijd wel ergens iemand te vinden die zich ergens aan ergert, imo zijn juist die personen een gevaar voor de flexibele maatschappij
Ik had het niet beter kunnen zeggen. Door al die onzin krijg je op de stations nu door de luidspreker 'beste reizigers' ipv beste 'dames en heren'. Of een derde soort wc erbij met een geslacht 'ik weet het eigenlijk nog niet' Wat een grote onzin allemaal. Een boer is een boer en doet boeren dingen en daar vindt de maatschappij iets van. Of je dat nou leuk vindt of niet. Incassatievermogen is tegenwoordig echt nul, jammer.

Ik had het niet beter kunnen zeggen. Door al die onzin krijg je op de stations nu door de luidspreker 'beste reizigers' ipv beste 'dames en heren'. Of een derde soort wc erbij met een geslacht 'ik weet het eigenlijk nog niet' Wat een grote onzin allemaal. Een boer is een boer en doet boeren dingen en daar vindt de maatschappij iets van. Of je dat nou leuk vindt of niet. Incassatievermogen is tegenwoordig echt nul, jammer.

Wie ben jij om te bepalen dat gender-issues onzin zijn?

Is dat een kwestie van incassatievermogen dat mensen daar maar mee moeten om kunnen gaan? Hoe ver gaat dat?

Mensen die zelfmoord plegen omdat ze jarenlang gepest zijn, mensen die zichzelf letterlijk of figuurlijk verstoppen omdat er mensen zijn zoals jij die vanuit hun comfortabele positie bepalen dat dat wat ze voelen en zijn onzin is?

Ik vind het een schandalige reactie van je, en ben er wat jou betreft volledig klaar mee.

Dat iets buiten jouw ervaring/begripsvermogen valt wil niet zeggen dat het niet bestaat.

Als het aan mensen als jou zou liggen dachten we nu allemaal nog dat de aarde plat was.

Laatst bewerkt door een moderator:
Dat beste vriend is een kwestie van genuanceerd lezen, want beledig je nou iemand door hem of haar erop te wijzen dat zijn of haar uitspraak iemand anders beledigd er van uitgaande dat de beledigde groep überhaupt beledigd is, of beledig je nu een hele groep die niets vermoedend onder de vermeende belediging gebukt gaat door niets te zeggen
terwijl tolerantie een ieder in zijn waarde laat en het corrigeren aan de beledigde persoon of groep zelf overlaat

Probeer je me nu te vertellen dat ik me hier niet mee mag bemoeien omdat ik geen gekwetste boer ben?

Mijn punt is: ik beledigde niemand.
Tot iemand zei dat ik iemand kon beledigen.
Toen zei ik dat ik niemand beledig, dat het woord nu eenmaal meerdere betekenissen heeft.

Case closed zou ik denken.

Maar dan doet Jacob dus waar hij mij ten onrechte van betichtte: hij beledigt mij door me te omschrijven als zijnde een onbeschofterik terwijl ik al duidelijk maakte dat dat hier niet het geval was.
Maar hij doet het dus wel, fijntjes blijft hij tegen beter weten in mij betichten van iets dat niet is noch was.
Alsof hij daar reden toe heeft.
Eigenlijk is hij de enige die hier iemand verwijten maakt.

(Behalve mijn sneer richting de boer-buur)
Daarom nogmaals:
ROFL

Hoe Jacob zelf het probleem vorm geeft en in leven houdt. Misschien een postje op Facebook?
"Je suis BOER"...
Trendje starten
Het grote boeren topic maken miss?

Wie ben jij om te bepalen dat gender-issues onzin zijn?

Blauw is blauw. Rood is rood.
En man is een man en een vrouw is een vrouw. Er is geen grijs gebied hierin.
Dit is weer zo een hype, ( wat overigens niet erg is)

Homo hetero biseksueel aseksueel ja dat kan.

Maar gender neutraal? Dat is gewoon theoretisch onzin. Miss kan iemand zo voelen. Maar aan te geven om indd zoals daniel aangeeft een 3e wc maken voor mensen die niet weten wat ze zijn.

Ik ben zeer open minded. Ik denk niet echt zeer in hokjes. Maar er zijn daarin ook nog grenzen.

Maar he dat is mijn mening. Nobody cant change that.

Ik laat het verder hierbij. Want overige meningen van mij hierover zal niet verder kunnen helpen.

Flink stuk gelezen over onze landbouwers, en de kritiek van links naar rechts, ik heb mij enkele weken geleden druk gemaakt over mijn eigen en harde opstelling naar nieuwe discusliefhebber's, en mijzelf dit aangetrokken in de zin van dat ik zelden meer reageerd naar discus in het algemeen, ziekte's en zeker niet meer in de diepe zin daarvan. Dat wou ik ook even kwijt en daar kwets ik niemand mee.

Mag ik het andersom draaien?

Niemand is (naar mijn mening) helderziende. Mensen zitten allemaal heel verschillend in elkaar.
Dat brengt met zich mee dat je eenvoudig iemand kan beledigen. Dat iemand zich naar voelt bij iets wat jij zegt.

Dat zegt niet dat jij het zei met de intentie om te kwetsen.

Als iemand mij goed op mijn tenen gaat staan, dan doet dat pijn, ook wanneer het volstrekt per ongeluk was.

Stel je nou voor. Jij gaat mij op mijn tenen staan, en ik reageer daar op door te zeggen joh, kijk eens een beetje uit, je doet me pijn.

Is dan jouw eerste reactie om te zeggen dat ik niet zo overgevoelig moet doen? Dat mensen tegenwoordig overal moeilijk over doen? Dat je iemand niet eens meer op de tenen mag gaan staan, op op zijn gezicht mag timmeren... Dat?

Lijkt me stug. Een reactie als oeps, sorry, het was niet de bedoeling, lijkt me veel waarschijnlijker, mits je een beetje normale omgangsvormen hebt.

Waarom werkt het dan zo anders wanneer iemand het heeft over iets dat tussen de oren kwetst?

Het is zo eenvoudig overal overheen te schreeuwen. Het is zo eenvoudig om te denken dat mensen niet gekwetst raken omdat ze het niet laten zien, omdat ze er zelfs om lachen.

Omdat mensen die gekwetst raken dat niet (altijd) laten zien, is het eenvoudig om te denken dat degenen die het wel laten zien aanstellers zijn, watjes, zeurders. Maar is dat zo?

En dan wat te denken van mensen die omdat ze zelf geen blanke huidskleur hebben, denken dat je geen racistische grappen mag maken, maar wel rustig mag lachen om dikke mensen en grapjes mag maken over vetrollen en de overeenkomst met varkens, want, hee, ook dikke mensen lachen genante opmerkingen graag weg. En zo zijn er talloze zaken waar mensen denken iets over te mogen zeggen, omdat dat kan, en omdat hun bedoeling (hoop ik) niet slecht is. En dat sommige mensen aangeven gekwetst te zijn, wel, makkelijker om te denken dat de ander een watje is dan dat je het zelf misschien niet goed doet toch?

Volgens mij is het goed soms een stapje terug te doen wanneer iemand aangeeft dat iets hen kwetst, of dat ze iets als kwetsend ervaren, en te luisteren naar wat de ander zegt. Dat liever dan met de botte bijl er door hakken en de ander weer naar beneden meppen, zelfs wanneer dat misschien veiliger voelt.

Ik vind het een beetje ver gaan maar soit, zal nog eenmaal mijn visie proberen verduidelijken.
Iedereen herinnert zich ongetwijfeld de aanslagen bij Charlie Hebdo? De reactie was dat iedereen plots massaal zijn profielfoto veranderde in "Je suis charlie".

Nu jaren later kibbelen we massaal en aan de lopende band over zaken zoals "Hem-haar-hun", of hoe beledigend zwarte piet is of hoe zwarten niet langer zwart mogen genoemd worden, hoe het woord "boer" gewraakt moet worden, hoe vrouwonvriendelijk bepaalde termen zijn of hoe we niet langer mogen spreken van blanken maar "witte mensen" moeten zeggen (zodat we ons schuldig voelen over onze witte privileges) en ga zo maar door.

Wat kunnen we hieruit leren?

1- Charlie Hebdo was allesbehalve een politiek correct blad. Akkoord?
Ze plaatsten foto's van de profeet enerzijds als provocatie maar anderzijds als statement naar misnoegde moslims: "Leer er mee leven! Dat is nu eenmaal een gevolg van vrij denken en vrije meningsuiting!" (I dig that, totally!!!)
Maar als ik dat doortrek naar nu dan zie ik het volgende: eigenlijk steunde dezelfde massa enkele jaren geleden het tegenovergestelde van politieke correctheid terwijl je nu je mond niet maar kan openen of iemand is in zijn/haar/het gat gebeten.
Waren we allemaal echt "Charlie" geweest dan hadden we allemaal onze profielfoto's veranderd naar afbeeldingen van de profeet. Iedereen, enkel profeetjes!!
Net zolang tot de misnoegde moslims het beu waren en er zelf om konden lachen...
Collectief iets roepen en dan een beetje later collectief het tegenovergestelde doen... Je moet het maar kunnen...

2-En al dit triviaal gekibbel vinden we tegenwoordig belangrijk en prioritair. Daar steken we energie en tijd in! Want het is belangrijk?
Ook terwijl we tezelfdertijd onze planeet naar knoppen helpen door overbevolking, invasief gedrag en masale destructie van de natuur???
Is het dan nog steeds belangrijk dat we niemand in het gat bijten door iets verkeerd te zeggen?
Eyes wide shut...
Ik vind dit vergelijkbaar met kibbelen over wie de afwas moet doen terwijl het huis in brand staat eerlijk gezegd.

Words can hurt but they don't really hurt do they? After all they are just words. (Or cartoons!! Same f*ing thing)
Al wie zich beledigd wil voelen kan aanleidingen vinden aan de lopende band. Dat is nu eenmaal het gevolg van vrije meningsuiting.

En dat deze ganse discussie moet gevoerd worden omdat ik een buur een boer heb genoemd....
Ja hallo, have to read it to believe it.

Nogmaals, aan iedereen die zich om de haverklap beledigd voelt: 't is allemaal zo erg niet hoor.
Relativeren is een kunst. Prioriteiten stellen ook!

100% gelijk!

Hypocrisie zijn we goed in. Wellicht heb je dat als Belg gemist maar half Nederland zapt naar "Boer zoekt vrouw" om te zien hoe een een boer een vrouw zoekt. En dat is niet omdat we boeren allemaal als 'normale' mensen zien, maar juist omdat we daar al een oordeel over hebben. Iets met de tig spreekwoorden waar hetzelfde vier-letterige woord in voor komt.

Noem je een buurman een boer dan is de wereld te klein.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan