Toen ik nog in Hoogkarspel woonde was het heel gewoon dat men elkaar groette op straat nagenoeg iedereen groette elkaar,wat mijn dochter uit Schiedam ook sterk opviel, zoals wie was dat pap, geen idee, een inwoner denk ik
![Biggrin :DD :DD](/styles/default/xenforo/smilies/af/biggrin.gif)
dat is hier in Andijk wel wat anders moet ik zeggen.
Wel eens aan vakantiegangers moet uitleggen waarom mensen ze groeten terwijl ze geen idee hebben wie het zijn.
Dat is eigenlijk een compliment voor je woonplaats!
Hier in het noorden valt het gelukkig ook wel mee, maar in een stad in de Randstad waar mijn zus woont kreeg ik het gevoel een aanklacht wegens ongewenste intimiteiten aan mijn broek te krijgen met mijn gegroet.
Ik houd voor onze zeevaartschool een facebookpagina bij waar ik voor de (o)pa's en (o)ma's zo af en toe eens een foto plaats van wat hun (klein)zoon of -dochter zoal uitspookt tijdens mijn lessen.
Afgelopen week waren we aan het bikken en schilderen op ons instructiebootje.
Leuke plaatjes gemaakt en geplaatst.
De eerste reactie was waarom ik jhet toestond dat er gerookt werd tijdens de les.
(De jongen stond aan dek te roestbikken met een sjekkie in zijn mondhoek)
De tweede reactie was dat de school zich aan zijn verantwoordelijkheid voor de veiligheid onttrok omdat het bootje geen reling had en de jongens dus overboord konden vallen.
(Ze hadden wel reddingsvestjes om.)
Ik heb de foto's maar weer verwijderd....
Ik bedoel: welk doel dient het?
Ga ik nu die jongen gebieden te stoppen met roken?
Moet ik nu een reling op die boot gaan lassen?
Volgens mij willen mensen via sociale (A-sociale?) media graag hun superioriteit tonen.
"Kijk mij eens goed opletten".
Moet je eens een typevoutje maken op FB.
Berg je maar.
Het Goede Doel zong het al in de jaren '80:
Met een beetje tolerantie, ben je altijd op vakantie.