Wat is er nieuw

Het Grote "Offtopic"-topic!

Dan de schuur op orde brengen , daar is alles op gestapeld, zoveel spullen heb ik.
Heul veel gereedschap in die 50 jaar bij elkaar gekocht.
Als het droog is , zooitje buiten zetten, onder afdak, dan gaan zoeken. naar bestek.

Ja, heb alles vissen laten vangen. En aquariums die hij wilfde , meenemen.
Rest naar de kraakwagen.
Deed wel even pijn, maar het huis moest leeg.
Dan laat je ze begaan. weg is weg.
Huiis is de helft kleiner, dus moesten wel weg.

Nu hou ik tijd over voor 1 bak. plus nog 1 lekke meer in de schuur, was de verkeerde. .en nog een 80 cm. leeg.

We hebben t overigens dan wel over de microgeophagus Ramirezi en microgeophagus Altispinosus

Valt niet onder de apistogramma's :deal:
Iemand moest het zeggen 😛

Snap trouwens niet waarom Mikrogeophagus. Heeft degene die ze zo heeft genoemd nooit een Geophagus gezien? Ik vind ze eerder op een biotodoma lijken maar ja, Mikrobiotodoma is net iets moeilijker uit te spreken. Ze kunnen Biotodomas ook gewoon Makromikrogeophagus noemen.

Dan de schuur op orde brengen , daar is alles op gestapeld, zoveel spullen heb ik.
Heul veel gereedschap in die 50 jaar bij elkaar gekocht.
Als het droog is , zooitje buiten zetten, onder afdak, dan gaan zoeken. naar bestek.

Ja, heb alles vissen laten vangen. En aquariums die hij wilfde , meenemen.
Rest naar de kraakwagen.
Deed wel even pijn, maar het huis moest leeg.
Dan laat je ze begaan. weg is weg.
Huiis is de helft kleiner, dus moesten wel weg.

Nu hou ik tijd over voor 1 bak. plus nog 1 lekke meer in de schuur, was de verkeerde. .en nog een 80 cm. leeg.
Welk bakken heb je gehouden?

Ik ben ook heel benieuwd naar de bak die Bertus heeft meeverhuisd. Heb je je sturisoma's nog? Of je zoenvissen?

Iemand moest het zeggen 😛

Snap trouwens niet waarom Mikrogeophagus. Heeft degene die ze zo heeft genoemd nooit een Geophagus gezien? Ik vind ze eerder op een biotodoma lijken maar ja, Mikrobiotodoma is net iets moeilijker uit te spreken. Ze kunnen Biotodomas ook gewoon Makromikrogeophagus noemen.
Vanaf de tijd dat ik als driejarig meisje alle Latijnse namen van de vissen van mijn pa uit mijn hoofd kende tot de dag van vandaag zijn er zo veel namen veranderd, vissen anders geklasseerd en ook nieuwe soorten ontdekt, dat je af en toe door de bomen het bos niet meer ziet. Sommige soorten zijn in de handel onder verschillende namen verkrijgbaar, omdat de handelaren ook niet altijd op de hoogte zijn van de veranderingen binnen de betreffende soort. Blijft lastig. Ik mis nog steeds een goede determinatietool zoals je vroeger voor planten een Flora had.

Waarom per 8?
Ze worden per stuk verkocht uiteraard, maar ze hebben altijd kortingen als je een bepaald aantal koopt en bij de kardinalen is het om een of andere reden 8 voor 9 of 10 euro als ik het goed heb. In dit geval waarschijnlijk om te zorgen dat ze in groepen van minimaal 8 worden gehouden.

Vanaf de tijd dat ik als driejarig meisje alle Latijnse namen van de vissen van mijn pa uit mijn hoofd kende tot de dag van vandaag zijn er zo veel namen veranderd, vissen anders geklasseerd en ook nieuwe soorten ontdekt, dat je af en toe door de bomen het bos niet meer ziet. Sommige soorten zijn in de handel onder verschillende namen verkrijgbaar, omdat de handelaren ook niet altijd op de hoogte zijn van de veranderingen binnen de betreffende soort. Blijft lastig. Ik mis nog steeds een goede determinatietool zoals je vroeger voor planten een Flora had.
Klopt ook wel hoor. De naam Apistogramma ramirezi is echter al zo lang niet meer gebruikt door winkels, websites, etc. dat het mij verbaast dat mensen die nog gebruiken. Als je die naam nog gebruikt zijn er twee opties: of je bent al jaren bezig met die vissen, of je gebruik hele oude informatiebronnen.

Sturisoma,s heb ik nog.

25 ancistrussen, 8 zoenvissen, 2 slangetjes , 2 coridoras uit de 1,50 m weg.
1 m bak waar sturisoma in zaten?? ook weg. Dezer heb ik nog. de 1,25 m.

En HEEEEEL veel ehein filters, over.

DSC_0004.JPG

Ligt in ieder geval ook nog wat van je bestek als je dat zoek 😀

Ziet er mooi groen aan en wat een lading slakken. Als ik het goed zie ook nog een zwarte gespikkelde algen eter. Toch nog wat kunnen houden gelukkig.

Dillema maar ik denk liever toch ook maar niet 😡

Die moet je niet in het zwart nemen.. te veel poetsen.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan