Het Grote "Offtopic"-topic!


Senseo en koffie horen niet in 1 zin samen
:DD
Behalve als de zin is “Senseo is geen koffie” XD
 
Nee hoor, kwestie van product kennis ;)
Net als nespresso...
Dat is gewoon oploskoffie in een cupje, verder van echte koffie ga je niet komen
O dan snap ik het want ik dronk altijd oploskoffie dus ik ben dichtbij huis gebleven met de Senseo pads :DD.
Ach ja ik ben geen koffiedrinker en drink het alleen in de ochtend bij het brood dus ik ben dik tevreden met de Senseo:coffee:
 
Het schijnt erg per persoon te verschillen hoeveel smaakpapillen er zijn om koffiesoorten mee te kunnen onderscheiden en waarderen.... Ben ik even blij dat ik maar 3 smaakpapillen heb! 🙈 Oploskoffie, vers gezette koffie, cupjes van A-kwaliteit, cupjes met plastic koffie erin. Allemaal prima. Als er maar melk bij zit en suiker. 😂
 
Ik wil het topic waaruit deze post komt, vraag van een starter, niet kapen, omdat het dan nodeloos ingewikkeld wordt.


Dan komen we meteen op mijn 2e advies ;) als je goedkoop zoekt moet je niet aan deze hobby beginnen.
Ik kan dit alleen maar beamen :oo
Ik kocht een cube en daar zou het bij blijven.

Toen kocht ik een meubel (moet ik nog krijgen), toen moest er een rekje voor PC en printer bij, toen kwam een ander filter... en als klapper komt er een CO2 set. Hoe zo bakje van €60 :DD
En nog even geen plantjes want die neem ik mee uit de oude bak...
 
Ik val blijkbaar onder de personen met meer smaakpapillen voor koffie..
Kan ook rustig in een koffiewinkeltje ruiken aan verschillende zakken koffie bonen, waarvan ik sommige ook echt niet lekker vind
Tja ik heb om eerlijk te zijn nog nooit aan koffie geroken en dat is ook lastig in de supermarkt als je verpakt zit. Maar goed dat kan me ook niet veel schelen maar als je graag koffie drinkt dan kan ik me het wel voorstellen hoor.
 
Tja ik heb om eerlijk te zijn nog nooit aan koffie geroken en dat is ook lastig in de supermarkt als je verpakt zit. Maar goed dat kan me ook niet veel schelen maar als je graag koffie drinkt dan kan ik me het wel voorstellen hoor.
Ook in de supermarktzakjes met bonen zit een ventiel. Dan kun je in de zak knijpen en de koffie dus ruiken😁👌🏼
 
Wat een mooi stekkerblokje, met al die aparte schakelaars. Waar heb je die vandaan? 🙃
Ja ideaal dat je aparte dingen makkelijk kan af- en aanschakelen zonder steeds stekkers er in en eruit te frotten!

Ik heb ze besteld bij Conrad.

Ze hebben losse

Ik heb gelijk een set van drie besteld.
 
Nou je zal maar op google zoeken op de term: is zand hornbach geschikt voor corydoras. Dan komt ook dit topic boven drijven en je ziet de titel staan in de zoekresultaten, dan krab je wel 2x achter je oren of je dat zand wel moet kopen

Maar dat is met alle producten toch zo? Worden wel meer onterechte reviews geschreven..
 
Dus als ik in een topic zeg dat de uitstroom van mn .... filter me erg tegenvalt dan mag dat niet en dan is dat smaad?
 
Smaad is het opzettelijk iemand in een kwaad daglicht stellen, en iemand die denkt dat het afslijten van de baarddraden van zijn Corydoras door het veelgeprezen Hornbachzand komt, pleegt m.i. geen smaad. Die ziet hoogstens een paar factoren over het hoofd.

 
Smaad is het opzettelijk iemand in een kwaad daglicht stellen, en iemand die denkt dat het afslijten van de baarddraden van zijn Corydoras door het veelgeprezen Hornbachzand komt, pleegt m.i. geen smaad. Die ziet hoogstens een paar factoren over het hoofd.

De topicstarter bracht het als een feit en niet iets als een overdenking, wat ik al zei: het is de toon die de muziek maakt
 
Het schijnt erg per persoon te verschillen hoeveel smaakpapillen er zijn om koffiesoorten mee te kunnen onderscheiden en waarderen.... Ben ik even blij dat ik maar 3 smaakpapillen heb! 🙈 Oploskoffie, vers gezette koffie, cupjes van A-kwaliteit, cupjes met plastic koffie erin. Allemaal prima. Als er maar melk bij zit en suiker. 😂
Wat is plastic koffie?
 
De definitie van suiker: Suiker is een blanke stof die een slechte smaak aan de koffie geeft als je vergeet om het erin te doen.
Jeetje dat is al een oude post volgens maar suiker is het belangrijkste deel van mijn koffie. Maar ja ik ben ook geen echte koffiedrinker of kenner ;)
 
Viel mij ook al meermaals op, ben eigenlijk ook wel benieuwd naar de winstmarges op aquarium voer... :juggle:
Ik heb zomaar het idee dat de winstmarges erg hoog zouden kunnen liggen.

Toevallig heb ik van de week zelf voer gemaakt door wat diepvriesspinazie en brandnetels uit de tuin te verzamelen, deze te koken, fijn malen, uitwringen en laten drogen. Ik kan mij voorstellen dat als je dit grootschaliger aanpakt de inkoopprijs erg laag ligt en de verkoopprijs relatief hoog ligt. De hoeveelheid die ik gemaakt heb staat ongeveer gelijk aan een vol potje voer.
 
Ik heb zomaar het idee dat de winstmarges erg hoog zouden kunnen liggen.

Toevallig heb ik van de week zelf voer gemaakt door wat diepvriesspinazie en brandnetels uit de tuin te verzamelen, deze te koken, fijn malen, uitwringen en laten drogen. Ik kan mij voorstellen dat als je dit grootschaliger aanpakt de inkoopprijs erg laag ligt en de verkoopprijs relatief hoog ligt. De hoeveelheid die ik gemaakt heb staat ongeveer gelijk aan een vol potje voer.
Wat de winstmarges bij de producenten zijn kan ik je niet zeggen maar deze bij de detailhandel zijn graatmager.
 
Ik heb vorige week Seaspiracy gezien, en daarin was te zien dat er heel wat afvalproducten uit de grootschalige industriele visvangst tot vismeel worden verwerkt. Voor menselijke consumptie ongeschikte vis uit de Baltische zee gaat in korrels voor Noorse kweekzalm, maar dat was al bekend. Maar de restproducten (huid, graten, ingewanden) van wildvang zeevis voor menselijke consumptie worden verwerkt tot pulp en vismeel en opgekocht door fabrikanten van diervoeders. Ik weet zo een-twee-drie niet meer de prijzen, maar het was duidelijk dat daar een flinke winstmarge op zit. In ieder geval veel winst voor de industriele visverwerkende bedrijven die vis voor menselijke consumptie duur verkopen en ook nog een markt hebben voor de afvalproducten.

De verdere winst gaat volgens mij naar de fabrikanten van visproducten, die goedkoop tot pulp of vismeel verwerkte restproducten inkopen en de productieafdelingen in lage- lonenlanden hebben zitten. De detailhandel moet het uiteindelijke product inkopen(waarin ook administratie en vervoer zijn meeberekend), en de marge tussen inkoop- en verkoopprijs kan niet te groot zijn, omdat de consument het dan te duur vindt.Maar sommige voeders zitten in een hogere prijsklasse, zeker als marketing een woordje meespreekt. En daar betaalt de consument dan weer voor. Maar die heeft de keuze of hij zijn dieren van duur merkvoer voorziet. De detailhandel is dus in het nadeel, want die moet een ruime keuze aan producten in alle prijsklassen inkopen.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb vorige week Seaspiracy gezien, en daarin was te zien dat er heel wat afvalproducten uit de grootschalige industriele visvangst tot vismeel worden verwerkt. Voor menselijke consumptie ongeschikte vis uit de Baltische zee gaat in korrels voor Noorse kweekzalm, maar dat was al bekend. Maar de restproducten (huid, graten, ingewanden) van wildvang zeevis voor menselijke consumptie worden verwerkt tot pulp en vismeel en opgekocht door fabrikanten van diervoeders. Ik weet zo een-twee-drie niet meer de prijzen, maar het was duidelijk dat daar een flinke winstmarge op zit. In ieder geval veel winst voor de industriele visverwerkende bedrijven die vis voor menselijke consumptie duur verkopen en ook nog een markt hebben voor de afvalproducten.

De verdere winst gaat volgens mij naar de fabrikanten van visproducten, die goedkoop tot pulp of vismeel verwerkte restproducten inkopen en de productieafdelingen in lage- lonenlanden hebben zitten. De detailhandel moet het uiteindelijke product inkopen(waarin ook administratie en vervoer zijn meeberekend), en de marge tussen inkoop- en verkoopprijs kan niet te groot zijn, omdat de consument het dan te duur vindt.Maar sommige voeders zitten in een hogere prijsklasse, zeker als marketing een woordje meespreekt. En daar betaalt de consument dan weer voor. Maar die heeft de keuze of hij zijn dieren van duur merkvoer voorziet. De detailhandel is dus in het nadeel, want die moet een ruime keuze aan producten in alle prijsklassen inkopen.
interessant.png
 

Terug
Bovenaan